Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Tror i hvertfall vi kan konkludere med at vi får høre noe spesielt i en eller begge konsertene. "Here is a special one for our Norwegian Metallica-Warriors." :D Spesielt hvis de åpner Europa-turneen her i Norge. For det er vel ikke blitt klart ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror i hvertfall vi kan konkludere med at vi får høre noe spesielt i en eller begge konsertene. "Here is a special one for our Norwegian Metallica-Warriors." :DSpesielt hvis de åpner Europa-turneen her i Norge. For det er vel ikke blitt klart ennå?

Norge er i alle fall det første europeiske landet de besøker så vi får håpe det blir et skikkelig kruttshow, særlig for oss som har konserten 14. :(

Jeg går rundt og er redd for at de skal ha brukt om kreftene den 13. så det bare blir daffing 14. april...men får håpe det ikke blir sånn :)

Lenke til kommentar

Slik som det ser ut på Metallica.com nå, så ser det ut som at de starter Europa turnén i Norge. Pga. de spiller "siste" (foreløpige) gang i Latin Amerika 14. Mars i Puerto Rico. Og etter det jeg har fått med meg på denne turnén så har de omtrent én måned pause når de bytter kontinent.

Lenke til kommentar
Tror i hvertfall vi kan konkludere med at vi får høre noe spesielt i en eller begge konsertene. "Here is a special one for our Norwegian Metallica-Warriors." :DSpesielt hvis de åpner Europa-turneen her i Norge. For det er vel ikke blitt klart ennå?

Norge er i alle fall det første europeiske landet de besøker så vi får håpe det blir et skikkelig kruttshow, særlig for oss som har konserten 14. :(

Jeg går rundt og er redd for at de skal ha brukt om kreftene den 13. så det bare blir daffing 14. april...men får håpe det ikke blir sånn :)

Det ordner seg.. Bandet er vant til å spille to dager på rad, og gjør det flere ganger neste år. Men jeg hadde helst sett at de hadde hatt en liten fridag i mellom jeg og, men det fikser de. Gutta er i toppform om dagen. :)

Er ikke bestemt at Norge er det første europeiske landet de spiller i neste år, men det ligger ann sånn hittil, og etter all sannsynlighet blir det sånn. Da er det en måned siden de avsluttet leg'et i sør og sentral Amerika.

Noen som har en god teori på hvorfor de har sluttet å spille sanger som Orion, Wasting My Hate, The Call of Ktulu & Until It Sleeps?? Kan'ke skjønne hvorfor, de er jo såååå bra :roll:

fordi Cliff døde :p

Alle sangene han nevner der har blitt spilt etter Cliff døde, så nei.

Men Orion blir regna som "Cliff sin sang", og det er en av grunnene til at de venta helt til 2006 med å spille den i sin helhet. De var veldig vanskelig for bandet å spille den, og James har sagt at mens han har spilt den har han begynt å gråte og greier..

Cliff sin sang? Er det ikke To live is to die som blir regna som cliff sin sang? Burtons riff, burtons dikt og i minne for burton?

Vel, Orion var en av Cliffs favorittsanger og spille, og den inneholder to bassoloer som mange tror er gitarsoloer, et av Cliffs mange talenter. Sangen ble også spilt i Burtons begravelse, og sangen har, etter det, blitt regna som "Cliff sin sang", eller sangen som minner mest om Cliff (fra da han var i live), osv. Men to Live is to Die er, som du sier, til minne om Cliff, og det er jo på en måte hans sang det også, for mange av riffene som er i sangen er er det Cliff jobba med, som ikke ble inkludert i noen sanger før han døde.

Så det er på en måte litt begge deler, begge sangene. Orion er i alle fall en meget vanskelig (emosjonelt ment nå) sang å spille for bandet på grunn av Cliff, og James har, som sagt, sagt at han har begynt å gråte når han har spilt den.

Mye av Orion er skrevet av Cliff, og Cliff, James, og Lars har skrevet sangen sammen.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Hvorfor spiller de ikke Frayed ends? Har jeg missa noe stort no nå?

De har aldri spilt Frayed ends live noen gang. Det er det nok flere grunner til. Kan være det at den er komplisert, eller at noen i bandet hater/misliker sangen sterkt, slik James gjør med Escape fra Ride the Lightning-plata. Den har heller aldri blitt spilt live, av den enkle grunnen at den ble laget for å være "radio-vennlig". Noe hele bandet angret på, spesielt James.

Lenke til kommentar
Den mest urealistiske av dem alle er jo ikke Orion, men The Frayed Ends Of Sanity. Kommer den da kommer jeg helt sikkert til å dø på meg selv :p

Sitat Robert i SW! 15/2009: Han har lært seg låta på bass - "I don't think we'll play it, but I know it!" :love:

Og om du hører på opptaket fra den første Oslokonserten i år, hører du godt det når Kirk drar i gang introen før den ene låta :D (og jeg nevner for n'te gang at man hører meg plystre den flere ganger ila konserten :blush: )

Fy faen jeg digger den låta :D

Lenke til kommentar

Nå er det ikke mulig å søke etter bill. på billettservice lengre... Dem blir vel lagt ut for søking igjen veldig snart, eller? Ser at andre utsolgte konserter (Rammstein) - hvor det fortsatt er mulig å søke etter billetter. Mener å huske det var noen innpå her som fant billetter til en av konsertene i sommer, 1 mnd. før konsertdagen :wee:

Lenke til kommentar
Hvorfor spiller de ikke Frayed ends? Har jeg missa noe stort no nå?

De har aldri spilt Frayed ends live noen gang. Det er det nok flere grunner til. Kan være det at den er komplisert, eller at noen i bandet hater/misliker sangen sterkt, slik James gjør med Escape fra Ride the Lightning-plata. Den har heller aldri blitt spilt live, av den enkle grunnen at den ble laget for å være "radio-vennlig". Noe hele bandet angret på, spesielt James.

Takk :)

Lenke til kommentar
Vel, Orion var en av Cliffs favorittsanger og spille, og den inneholder to bassoloer som mange tror er gitarsoloer, et av Cliffs mange talenter. Sangen ble også spilt i Burtons begravelse, og sangen har, etter det, blitt regna som "Cliff sin sang", eller sangen som minner mest om Cliff (fra da han var i live), osv. Men to Live is to Die er, som du sier, til minne om Cliff, og det er jo på en måte hans sang det også, for mange av riffene som er i sangen er er det Cliff jobba med, som ikke ble inkludert i noen sanger før han døde.

Så det er på en måte litt begge deler, begge sangene. Orion er i alle fall en meget vanskelig (emosjonelt ment nå) sang å spille for bandet på grunn av Cliff, og James har, som sagt, sagt at han har begynt å gråte når han har spilt den.

Mye av Orion er skrevet av Cliff, og Cliff, James, og Lars har skrevet sangen sammen.

I følge Kirk så er Anestesia Pulling Teeth den låten som "er Cliff sin" (ikke orion)

- uten å starte en bassist-debatt så vet jeg ikke om Jason kunne spilt låta (orion) - Robert er mye likere Cliff i stil... Det er nok også noe av grunnen til at de ventet!

My friend in misery er Jasons låt, og fredet på samme måte.

Synd vi aldri får se Pulling teeth live :/

Edit - Fant video:

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

I følge Kirk så er Anestesia Pulling Teeth den låten som "er Cliff sin" - uten å starte en bassist-debatt så vet jeg ikke om Jason kunne spilt låta - Robert er mye likere Cliff i stil...

Edit - Fant video:

Det hadde vært i overkant heftig hvis de skulle spilt den. DA hadde jeg blitt overrasket da :)

Lenke til kommentar

Fra Finn.no:

Beskrivelse

her 4 stk sitteplasser til metallica 14.04.10!

ønsker å bytte disse mot ståplasser. jeg har satt prisen til 400 kr, siden det koster 650 for sitteplasser, og 550 for ståplasser.. synes dette er rett og rimelig ved et bytte!

ta gjerne kontakt på tlf, mld eller epost (kan være litt treg her, men skal prøve å følge godt med) :)

Hvor mange er interessert i å betale for å bytte bort ståplassene sine mot sitteplasser? :omg:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...