Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei hører at flere ikke har fått derfor jeg spør. De fleste får etter 2 dager fra billettene er betalt. Mulig det ble ekstra trykk siden både metclub og "vanlig" salg var samme dag denne gangen.

Som sagt sist gang Springsteen var i Oslo så tok det opptil 3 uker før billettten dukket opp, så vær tålmodig. Det tar noen dager å dytte 48 000 billetter ned i konveluttene sine.

Lenke til kommentar
Fikk billettene i posten i dag, og gleder meg til april!! :D Håper på å få høre minst en av disse tre låtene på konserten den 13.april :

- The Thing That Should Not Be

- Ride The Lightning

- For Whom The Bell Tolls

Thingy får vi nok ikke høre.. Tror vi minst for en av de to andre du nevner der, på den første konserten.. :)

Sanger jeg håper på (som er realistiske) for de to konsertene sammenlagt:

Blackened

Lightning

Creep

Nightmare

Shortest Straw

Fade (ingen storfan av sangen, men den er fet, og er lenge siden jeg hørte den live sist)

++ Flere som jeg ikke kommer på i farta.

De jeg håper på som er urealistiske:

Suicide and Redemption

Ecstacy of Gold (Metallica-versjonen, selvsagt)

Og... Den mest urealistiske av dem alle, Orion! :D

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Fikk billettene i posten i dag, og gleder meg til april!! :D Håper på å få høre minst en av disse tre låtene på konserten den 13.april :

- The Thing That Should Not Be

- Ride The Lightning

- For Whom The Bell Tolls

Thingy får vi nok ikke høre.. Tror vi minst for en av de to andre du nevner der, på den første konserten.. :)

Sanger jeg håper på (som er realistiske) for de to konsertene sammenlagt:

Blackened

Lightning

Creep

Nightmare

Shortest Straw

Fade (ingen storfan av sangen, men den er fet, og er lenge siden jeg hørte den live sist)

++ Flere som jeg ikke kommer på i farta.

Suicide and Redemption

Fikk Creep på konserten i København 22/7, og den var vanvittig bra! Tar det som en bonus om jeg får den en gang til. :)

Lenke til kommentar
snip

snip

Fikk Creep på konserten i København 22/7, og den var vanvittig bra! Tar det som en bonus om jeg får den en gang til. :)

Hørt den to ganger live, Oslo 07 og Bergen 08 (da som åpningssang), og ja, den er vanvittig fet, spesielt live. "DIE, DIE, DIE!"-partiet er helt orgasmisk. Men hele sangen er utrolig bra. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Nei hører at flere ikke har fått derfor jeg spør. De fleste får etter 2 dager fra billettene er betalt. Mulig det ble ekstra trykk siden både metclub og "vanlig" salg var samme dag denne gangen.

Som sagt sist gang Springsteen var i Oslo så tok det opptil 3 uker før billettten dukket opp, så vær tålmodig. Det tar noen dager å dytte 48 000 billetter ned i konveluttene sine.

Har fått mine billetter jeg, bare spurte fordi flere jeg har snakket med har ikke fått.

For min del blir dette 11 og 12 gangen jeg ser de live... og det er revnende likegyldig hva de spiller!! Er et sykt show hver gang de går på scena uansett!!

Lenke til kommentar

Suicide and Redemption

Jeg tror å håper at vi får S&R, siden det er en av de to de ikke har spilt i Oslo til nå, den andre er jo Unforgiven 3.

Den mest urealistiske av dem alle er jo ikke Orion, men The Frayed Ends Of Sanity. Kommer den da kommer jeg helt sikkert til å dø på meg selv :p

Edit:

Admiral von Scheißen, jeg hørte akkurat at alle under 21 må gå og holde i et tau sånn de gjør i barnehagen sånn at dere ikke skal gå dere bort. :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Noen som har en god teori på hvorfor de har sluttet å spille sanger som Orion, Wasting My Hate, The Call of Ktulu & Until It Sleeps?? Kan'ke skjønne hvorfor, de er jo såååå bra :roll:

Min hypotese: de suger... :thumbdown:

Nei jeg vet ikke jeg? Orien er vel fordi den er så lang og vannskelig...når de har spilt den så sjeldent (5-6 ganger siden 1986! :dribble: ) så er det vel ikke rart de driter i den?

Lenke til kommentar
Noen som har en god teori på hvorfor de har sluttet å spille sanger som Orion, Wasting My Hate, The Call of Ktulu & Until It Sleeps?? Kan'ke skjønne hvorfor, de er jo såååå bra :roll:

Min hypotese: de suger... :thumbdown:

Nei jeg vet ikke jeg? Orien er vel fordi den er så lang og vannskelig...når de har spilt den så sjeldent (5-6 ganger siden 1986! :dribble: ) så er det vel ikke rart de driter i den?

Oriom ble jo spilt 11 ganger i 2007, inkludert på Valle Hovin, så tror neppe den kommer igjen med det første.

Lenke til kommentar

Vel, Orion er spilt 23 ganger i sin helhet. De kommer ikke til å dra den i gang igjen med det første. Det var pga 20 års-jubeleet til Master of Puppets-plata at de spilte hele plata live i Tyskland (Rock am Ring) i 06. Etter det spilte de Orion litt her og litt der, og vi her i Europa var så heldige at vi fikk den noen ganger, blant annet på Valle Hovin. Jeg fikk fullført et lite personlig mål i fjor i London da de spilte Thingy (The Thing that Should not be), med å få høre hele Puppets-plata live.

De spilte også Until it Sleeps i London i fjor, så de har ikke "sluttet" å spille den i ordets rette forstand, men det er en stund siden de spilte den sist, 3 november i fjor. Liker forresten den sangen utrolig godt. Er en meget bra sang. :)

Ktulu er, i likhet med Orion, To live is to Die og S&R (fra Death Magnetic), lange og ikke minst krevende instrumentaler. Er nok derfor. De spilte den sist i 2004. Men det er nok, i likhet med veldig mange andre sanger, sanger dem rett og slett ikke spiller av diverse grunner.. :(

Suicide and Redemption

Jeg tror å håper at vi får S&R, siden det er en av de to de ikke har spilt i Oslo til nå, den andre er jo Unforgiven 3.

Den mest urealistiske av dem alle er jo ikke Orion, men The Frayed Ends Of Sanity. Kommer den da kommer jeg helt sikkert til å dø på meg selv :p

Jeg mente den mest urealistiske av de sangene jeg skreiv opp, da blir Orion det :p Frayed Ends er så urealistisk at jeg droppa hele sangen. Haha, ja, hadde den kommet så hadde jeg stryki med! Men herregud, tenk det, en premiere i Oslo.. Med Frayed Ends eller Escape. :dribble:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

fordi Cliff døde :p

Alle sangene han nevner der har blitt spilt etter Cliff døde, så nei.

Men Orion blir regna som "Cliff sin sang", og det er en av grunnene til at de venta helt til 2006 med å spille den i sin helhet. De var veldig vanskelig for bandet å spille den, og James har sagt at mens han har spilt den har han begynt å gråte og greier..

Lenke til kommentar

fordi Cliff døde :p

Alle sangene han nevner der har blitt spilt etter Cliff døde, så nei.

Men Orion blir regna som "Cliff sin sang", og det er en av grunnene til at de venta helt til 2006 med å spille den i sin helhet. De var veldig vanskelig for bandet å spille den, og James har sagt at mens han har spilt den har han begynt å gråte og greier..

Cliff sin sang? Er det ikke To live is to die som blir regna som cliff sin sang? Burtons riff, burtons dikt og i minne for burton?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...