Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Det er trossalt et lovbrudd, og det er utrolig irriterende at folk kjøper seks billetter, BARE for å selge videre.

 

...Med mindre de selger til original pris, selvsagt :)

Noe man IKKE gjør om man kjøper seks billetter bare for å selge videre.

Og det er utrolig få som selger til pålydende. Tok tre tilfeldige på finn, og det gikk fra 1250 - 1750 kr.

 

 

 

 

Latterlig. Håper annonsene blir slettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finn florerer av biletter allerede.... skal vedde for de lurer de som ringer me å si jeg har fått høyere bud

 

Jeg fikk en sittebillett for mye, og solgte den for org. pris uten noen auksjon :)

 

Noe man IKKE gjør om man kjøper seks billetter bare for å selge videre.

Og det er utrolig få som selger til pålydende. Tok tre tilfeldige på finn, og det gikk fra 1250 - 1750 kr.

 

Selvfølgelig! Det er tåpelig. Husker i 2007ish da politiet ikke hadde gått inn for å stoppe svartehaier, og Iron Maiden (2006) og Metallica-billetter var dyre som fy!

Lenke til kommentar
snip.

 

 

Se der ja, blir jo dyrt derifra også ser jeg, bestilte jo alle tre utgavene i fra Nimes utgivelsen, så blir vel en eller to her også får se på innpakningen :)

Ja, og så DVD fra Québec. Så for oss MetClub'ere blir det jo også FanCan 6 neste år, med DVD'ene fra København. Dette blir ikke billig! :p Men lett verdt det, da. :)

Har dessverre ikke fått kjøpt Nimes DVD'en ennå (skal ha deluxe-versjonen). Skal kjøpe både den og deluxe'n fra Mexico etter jul tipper jeg. Akkurat nå prioriterer jeg og lommeboka mi konserter! Det er et lett valg, gitt. Håper på Danmark og Sverige-datoer i løpet av uka.. :)

 

Soms sagt blir dyrt :)

 

Eneste som ikke er bankers er jo FanCan 6, da må man jo være en av de de heldige 5000 som blir trukket ut, jeg fikk tak i FanCan 5 sist så håper å være like heldig denne gangen.

 

Jeg får se om det blir noen andre konserter enn i Norge denne gangen, min faste reisepartner blir pappa tidlig til året så får se om det blir en tur eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
man blir litt mistenksom når det ligger 3 sider meg bare metallica biletter ute på finn.no. skal vedde for de lyver om prisen. sånt irriterer meg så jævlig : :( tenkt på de som faktisk er ekte fans som går glipp av konserten for noen drittsekker kjøper opp bilettene

 

Er vel ikke akkurat noe nytt. Legger ut annonse på Finn.no og setter prisen i annonsen til pålydende. Så sender man mail til selger, og får noe sånt tilbake: "Hei, har bud på 2000, byr du over?"

Lenke til kommentar
man blir litt mistenksom når det ligger 3 sider meg bare metallica biletter ute på finn.no. skal vedde for de lyver om prisen. sånt irriterer meg så jævlig : :( tenkt på de som faktisk er ekte fans som går glipp av konserten for noen drittsekker kjøper opp bilettene

 

Yep, noen finn.no ansatte skulle gitt seg ut for å være kjøpere, da hadde det nok blitt en del anmeldelser, og sletting av annonser gitt. 

Lenke til kommentar
man blir litt mistenksom når det ligger 3 sider meg bare metallica biletter ute på finn.no. skal vedde for de lyver om prisen. sånt irriterer meg så jævlig : :( tenkt på de som faktisk er ekte fans som går glipp av konserten for noen drittsekker kjøper opp bilettene

 

Yep, noen finn.no ansatte skulle gitt seg ut for å være kjøpere, da hadde det nok blitt en del anmeldelser, og sletting av annonser gitt. 

Det er bare å sende mail til selgerne, om dem svarer med en høyere pris(800kr og oppover) enn hva de orginalt koster, så kan du rapportere annonsen til finn.no(er link på selve annonse siden), da vil finn.no gå inn å fjerne annonsen.

Lenke til kommentar
Er vel ikke akkurat noe nytt. Legger ut annonse på Finn.no og setter prisen i annonsen til pålydende. Så sender man mail til selger, og får noe sånt tilbake: "Hei, har bud på 2000, byr du over?"

Ja hoff, aaarg! Har sendt mail til 15-20 annonser (ståbillett 13. april) i håp om å finne noen ærlige skjeler... men det er jo bare pengegriske idioter der ute... :realmad:

Lenke til kommentar
Er vel ikke akkurat noe nytt. Legger ut annonse på Finn.no og setter prisen i annonsen til pålydende. Så sender man mail til selger, og får noe sånt tilbake: "Hei, har bud på 2000, byr du over?"

Ja hoff, aaarg! Har sendt mail til 15-20 annonser (ståbillett 13. april) i håp om å finne noen ærlige skjeler... men det er jo bare pengegriske idioter der ute... :realmad:

hvisde skal ha mere en det står melder du de ril finn.no

Lenke til kommentar
hvisde skal ha mere en det står melder du de ril finn.no

 

..Å selge til høystbydende er lov, såvidt jeg har forstått :(

§ 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg.

Lenke til kommentar
..Å selge til høystbydende er lov, såvidt jeg har forstått :(

Hva er det som ikke er lov da, da? ... Å legge ut med blodpris i annonsen?

 

Edit: Positiv oppklaring :)

 

 

Jeg vet bare at da jeg kontaktet Finn.no og politiet tidligere i år, sa de at hvis noen hadde tilbydd seg å betale mer enn original pris for billetten, kunne de ikke gå inn og tvinge ned prisen.

Lenke til kommentar

Politet straffer ikke vanlige personer for å gjøre dette. Loven blir ikke håndhevet opp mot den vanlige mannen i gata som selger noen få billetter i året til "blodpris". Mot "firma" som driver dette mer organisert derimot gjør de noe, og det har allerede blitt gjort en del tiltak mot slike. Vil Politet gjøre noe klarer de det fint selv og trenger ikke hjelp av hobbypoliti. Det er bare for de å gå inn på finn.no og sende mail til de 19484848 annonsene som ligger der. Alt dette finner man ut ved hjelp av noen kjappe søk på Google.

 

Edit: Med firma mener jeg de som har egne internettsider og lignende som tydelig driver med svartebørs

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...