Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min liste :

1. Ride the lightning

2. Master of Puppets

3. And justice for all

4. Kill em´ all

5. TBA

6. Death magnetic

7. Load

8. reload

9. St anger

Hører sjelden på de 3 siste, men jeg vil si at det er gode album uansett. Men fra DM og oppover er det jo bare gull :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som faktisk liker st. anger? :dontgetit:

Nope, det er ett ganske så bra album om man setter seg ned å hører på det, men for meg så må jeg være i ett spesielt humør. Det er spesielt, ja, men jeg vil heller si at det samarbeidsalbumet som Metallica og en annen dude slapp tidligere i år er mye verre enn St.Anger.

Lenke til kommentar

Det jeg fant ut om Lulu var at, hvis man hører på det for å høre musikken så er det ren drit. Men hvis du setter deg ned en kveld du ikke har noe å gjøre på med et headset og hører på den, så vil du forstå den.

Og ja, st. anger funker bra å høre på hvis man er aggresiv, frantic har spesielt hjulpet meg etter familiekrangler :)

Lenke til kommentar

Prøver meg på en liste. Rangeringen er utelukkende basert på det rent musikalske, noe som er temmelig vanskelig mtp den høyst varierende lydkvaliteten (særlig Justice var dårlig her), og denne nymotens overkomprimeringen (Death Magnetic). Videre må det sies at jeg aldri har skjønt hvorfor bassen knapt er hørbar på mange av platene, og listen er kanskje litt farget av at jeg har "funnet" basslinjene gjennom andre "kanaler". Disse Enhanced Bass-utgavene som man finner på nettet er jo absolutt verdt å høre gjennom, selv om lyden totalt sett er betydelig dårligere. Takk Gud for Guitar Hero og Rock Band, liksom...

1. ...And Justice For All

2. Death Magnetic

3. Ride the Lightning

4. Master of Puppets

5. Kill 'em All

Resten av albumene forholder jeg meg bortimot likegyldig til. Perioden mellom Justice og Magnetic ser jeg nærmest på som et sort hull. Faktisk regner jeg kun de to øverste på listen som konsistente album. Kill 'em All er spesielt i det at stort sett alle sangene er hørbare, men jeg finner ikke de helt store høydepunktene. Når det gjelder RtL og MoP tenker jeg det motsatte - rundt halvparten er skikkelig bra, den andre halvparten så som så...

Lenke til kommentar

Jeg er blodfan av black album, var det og Iron Maidens Fear of the dark som fikk opp øynene mine for noe annet enn guns n roses. Som var awesome i 1991. Gikk bakover derfra når jeg fant bootlegs med liveshows med gamle låter i platesjappa til 400 kr :p

Puppets, sammen med live after death,har tidenes tøffeste platecover

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det jeg fant ut om Lulu var at, hvis man hører på det for å høre musikken så er det ren drit. Men hvis du setter deg ned en kveld du ikke har noe å gjøre på med et headset og hører på den, så vil du forstå den.

Og ja, st. anger funker bra å høre på hvis man er aggresiv, frantic har spesielt hjulpet meg etter familiekrangler :)

Lulu var det, takk! jeg orket ikke google :p

mhm, frantic og st.anger samt unnamed feeling og når jeg tenker meg om; sweet amber.. Geniale når man er aggreseiv:)

Og Reload er også ett genialt album!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ikke liker load og reload. Det er kanskje like mye "metal" som det er i de tidligere, men det er bra musikk? Syns jeg ihvertfall.

Synes Reload er litt kjedelig, men Load har en del bra låter. Liker godt "Ain't My Bitch", "Bleeding Me", "King Nothing" og "Until it Sleeps".

Load og Reload grenser vel mer mot bluesrock enn thrash metal ja.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ikke liker load og reload. Det er kanskje like mye "metal" som det er i de tidligere, men det er bra musikk? Syns jeg ihvertfall.

Mange som liker Load og Reload. Hvis man tar de for hva de er. Altså ikke et metal album. To av Metallica's beste låter finner man der. Outlaw Torn og Bleeding Me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...