Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dersom det er Finn.no dette er snakk om, så kan annonsene rapporteres. Dersom du forklarer at selger ville ha en høyere pris da du tok kontakt, så vil Finn stenge annonsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

T-banen er helt klart mest effektivt. Du tar t-banen til Helsfyr og går et par hundre meter rett frem til stadion. Kjører du får du et mareritt med parkering (alt koster penger), og et enda større mareritt med å komme deg hjem igjen når 40000 folk strømmer nedover til t-banen igjen.

Har sett taxier stå bom stille i 10 minutter. Det blir dyrt for jævelen som har bestilt drosja, det.

Det er ingen parkeringsplass ved arenaen fordi kommunen vil ikke ha 2000 biler som står på tomgang en time hver gang det er fotballkamp eller ishockeykamp på Vallhall arena som er rett ved siden av.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg så AC/DC på Valle Hovin og Foo Fighters på Telenor, og begge gangene var det helt jævlig å komme seg hjem. På sistnevnte tok vi drosje for å slippe tube-helvetet vi opplevde etter AC/DC, og taksometeret endte vel på 700,- fra arenaen til Furuset - helt vanvittig mye kø i trafikken. Sykling må være den beste transportmåten etter slike konserter, men det er kanskje ikke så lurt siden man gjerne har tatt seg noen øl.

Lenke til kommentar

Er det mulig å gå inn til sentrum etter konserten, eller er det veldig langt? Det vil sannsynligvis ta lang tid å vente på annen transport også, så.

Det er ikke så veldig langt, det tar ca 25 min å gå fra Helsfyr til Grønland, legg på 5 min til så er du ved Oslo S. Jeg bodde i det området en periode og mitt beste tips er å følge grenseveien mot Carl Berner, når du kommer til Hasle ligger det en t-banestasjon som det antakeligvis ikke vil være så mye folk ved siden den t-banelinjen ikke er innom Helsfyr. Det tar ca 5 min å gå dit fra Valle Hovin. Evt fortsetter du helt ned til Carl Berner og tar trikk/buss/t-bane derifra, da må du regne med ca 10-15 min gange.

Lenke til kommentar

Skal du til Valle Hovin er det best å ta t-bane til Helsfyr, kommer du fra sentrum kan du ta alle østgående linjer merket 1, 2, 3 eller 4.

http://ruter.no/Gall...2011-08Korr.pdf

(klikk for større bilde)

post-133814-0-63136600-1335536283_thumb.jpg

Det jeg snakket om var når man skal tilbake. Da kan det være mye folk og trengsel på t-banen fra Helsfyr (2), derfor kan det være en lur idé å gå langs Grenseveien til du kommer til Hasle (4), der kan du ta t-bane til sentrum.

Eventuelt kan du gå en stasjon lengre opp og ta t-bane fra Brynseng (3), det er de samme linjene som kommer inn på Helsfyr men da slipper du antakeligvis å vente sammen med tusenvis av andre mennesker.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Ikkeno buss, ta t-banen. Det er dritenkelt. Går på Oslo S, tar t-banen 4 stopp, går av på helsfyr og rett opp til arenaen. Det er nok plenty med folk som skal opp dit utover ettermiddagen, ingen problem å følge strømmen.

heller. Tar max 15 minutter fra Oslo S til arenaen sånn, inkludert gåinga.

T-banen tilbake er også absolutt enklest, busser går, men de er så smekkfulle at du slipper ikke på uansett, pluss at bussene blir stående bom fast fordi folk går nedover og bruker hele gata. På t-banen står det folk og slipper folk ned i puljer så det ikke blir for mange på plattformen på en gang.

Et tips som ikke lillebror fulgte sist, IKKE kjøp bøker og dill på Outland på Oslo S FØR konserten..han gikk og drassa på den posen hele ettermiddagen og kvelden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

T-banen er helt klart mest effektivt. Du tar t-banen til Helsfyr og går et par hundre meter rett frem til stadion. Kjører du får du et mareritt med parkering (alt koster penger), og et enda større mareritt med å komme deg hjem igjen når 40000 folk strømmer nedover til t-banen igjen.

Dersom man tåler å gå i 15 minutter er det null problem å kjøre bil. Pleier selv å parkere på andre siden av Ring 3 i forhold til Valle Hovin, ved Persveien. Har gjort det hver gang jeg har vært på konsert på enten Vallhall eller Valle Hovin, og har aldri stått i kø for å komme meg inn på E6 igjen.

Lenke til kommentar

Kan jo bare drite i oppvarmingsbandene og kommer et par timer etter dørene åpner. Hovedbandet begynner stort sett i 9-tida, og spiller i 2 timer. Etter 23 er det ikke lov å spille mere på VH.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...