Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS: er det ikke rundt 10 sanger som er vanlig å spille da?

 

 

I Oslo 2007 spilte de 21, i Bergen 2008 spilte de 20, i Oslo 2009 spilte de 20 begge gangene.. Kirk sine soloer medregnet som en sang ;)

Nja, Kirk/Rob sine soloer går gjerne ikke som egne sanger. De spiller 18 sanger nå. Med noen faste "regler"/kjente trekk, slik som:

 

1. Slot er til That Was just your Life.

2. Slot er The End of the Line. (De to første blir bare kalt Life og Line, spilles alltid som nr. 1 og 2 denne turneen).

11. Slot: TDTNC (The day that never comes)

12. Slot: Puppets.

13. Slot: Ofte en trash-sang. Blackened, Damage Inc, Fight fire with fire eller Battery.

14. Slot går til NEM.

15. Slot går til Sandman.

16. Slot er cover.

17. Slot er enten cover eller gjerne en sang fra KEM.

18. Slot er til Seek.

 

Nå ANER jeg ikke om dette er interessant for noen, men det er ofte slik en Metallica-konsert i DM/WM-turneen blir.

 

Tipper forresten at slot 13 går til Battery og Blackened på hver sin kveld, i og med at de spilte FFWF og Dyers Eve i sommer. :)

Lenke til kommentar
Nja, de spiller Frantic nå og da. Hørte Frantic selv i London i fjor. Men den har de ikke spilt på ett år nå, så sjansene er selvsagt små.

 

 

Frantic var fet live synes jeg , hørte den på samme konsert som deg =)

Ja, den var fet live. For en konge/litt snodig setlist vi fikk med oss der, i grunn! :)

 

Og James introduksjon til Frantic var også litt morsom "This is from the.. very well loved St. Anger album. *Ler litt*. Say what you will, this song kicks ass.". :D

Lenke til kommentar
bruker de å spille Ride the lightning, disposable heros eller The four horseman ?

Den mest sjeldne av de sangene du nevner der er Disposable Hereos. The Four Horsemen spilte de i sommer, så vi får se. De tenker på det når dem setter seg ned og planlegger, men mest hvis det er to på rad i samma by, med kort/ingen mellomrom, så det er absolutt mulig de spiller Horsemen.

 

Håper selv på Lightning. En av mine favoritter, og en av de absolutt feteste Metallica-sangene som finnes. Magisk live i fjor i Bergen.

 

Tipper vi i løpet av de to konsertene får både Horsemen og Lightning av de tre sangene du nevner. :) Blir fantastisk!

 

Betyr det "ja" eller at det er mye trafikk på billetservice?

Det betyr "ja", men billetter blir frigitt hele tiden, rett som det er. Bare gå OFTE inne og sjekk. Hver gang du er på PC'en eller noe. Plutselig så dukker det opp. Jeg og kameraten min fikk opp en ståplassbillett til han til konserten 30/7 i sommer en måned etter at det blei utsolgt, klokka 4 på natta. Sier sitt. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

ALTSÅ!! jeg skjønner enda ikke, jeg kan ikke si at konsert nr 2 ble solgt så innmari fort, jeg brukte kjempe god tid til å bestille til ekstra konserten i dag. Og enda så er det folk som ikke har klart å få tak i billetter, da er det rett og slett dårlig planlegging. (skole er dårlig unnskyldning, den skulker man noen timer) blir litt lei meg av denne klaginga til folk.. beklager ;)

Lenke til kommentar
Ride the Lightning hadde blitt ufattelig fett å bevitne live. Har veldig lyst på ...And Justice for All og egentlig.

Vi får nok Lightning. :) Den er helt utrolig live. En av de absolutt beste låtene dems, og ikke minst en av mine personlige favoritter.

 

Justice har dem ikke spilt siden DVD'ene i Mexico ble spilt inn tidlig i Juni i sommer. Synd i grunn, den er også utrolig kul live. Men så har jo vi også fått den i Oslo i 07, og Bergen 08, men vi får håpe!

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...