Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

De to siste innleggene gjorde at jeg nå satt på konserten på DVD :)

Da vet du at du har en bra kveld i vente. :yes:

Hadde vært litt kult om de tok opp igjen dette prosjektet med å spille Metallicalåter med symfoniorkester. Blir jo litt vanskelig å få med seg denne dirigenten da (som har vært borte i 8 år), men det er endel av de øvrige låtene som kunne vært bra med symfoni, f eks "Fade to Black" og "Welcome Home (Sanitarium)".

Lenke til kommentar

De to siste innleggene gjorde at jeg nå satt på konserten på DVD :)

Da vet du at du har en bra kveld i vente. :yes:

Hadde vært litt kult om de tok opp igjen dette prosjektet med å spille Metallicalåter med symfoniorkester. Blir jo litt vanskelig å få med seg denne dirigenten da (som har vært borte i 8 år), men det er endel av de øvrige låtene som kunne vært bra med symfoni, f eks "Fade to Black" og "Welcome Home (Sanitarium)".

Fade to Black og Sanitarum er vel nettopp de låtene som BURDE vært med på S&M og som ikke er det.

Ellers synes jeg personlig at Bleeding Me kanskje er en av de sterkeste låtene på hele konserten. Her:

(Jeg mener forsåvidt at Bleeding Me er den aller, aller beste låta fra Load, ReLoad og St. Anger til sammen, men det er nå meg. Fy faen, når de drar i gang del to av låta med den fantastiske overgangen. AGgaehergawelrkgnaoøivnweoghage.)

Lenke til kommentar

Fade to Black og Sanitarum er vel nettopp de låtene som BURDE vært med på S&M og som ikke er det.

Ellers synes jeg personlig at Bleeding Me kanskje er en av de sterkeste låtene på hele konserten. Her:

(Jeg mener forsåvidt at Bleeding Me er den aller, aller beste låta fra Load, ReLoad og St. Anger til sammen, men det er nå meg. Fy faen, når de drar i gang del to av låta med den fantastiske overgangen. AGgaehergawelrkgnaoøivnweoghage.)

Ja, det var det jeg mente også. At "Fade to Black" og "Welcome Home (Sanitarium)" hadde blitt bra i en slik kontekst (altså hvis de hadde vært med, noe de ikke var).

Helt enig angående "Bleeding Me"! Liker en del av de andre tolkningene også, f eks "One", "No Leaf Clover" (som riktignok er orginalversjonen), "Until it Sleeps" og "Nothing Else Matters". Når det gjelder NEM, så vil jeg faktisk si at S&M-versjonen er den aller beste tolkningen av den låta. Det er mer flyt og innlevelse i S&M-versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...