Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, Metallica's coverlåter av Discharge, Misfits og spesielt Mercyful Fate må være det dårligste jeg har hørt. De ødelegger rett og slett noen utrolig gode låter. Eneste bandet Metallica kan covere er nok Diamond Head, men selv ikke Diamond Head-coverne til Metallica er 1/1000 så bra som orginalene. Resten av låtene jeg har hørt Metallica covere har heller ikke vært bra i det heletatt. :nei:

Lenke til kommentar

Heheh! Det er jo forstålig. King Diamond har jo en veldig spesiell vokal, og at folk ikke faller for den er helt forstålig. Selv elsker jeg hans særegne og herlige vokal. :)

Og nå er jeg heller ingen fan av medleys da. Synges ikke det gjør sangene rettferdighet når man må kutte bort deler av sangene, som Metallica gjorde med Mercyful Fate medleyen deres.

Lenke til kommentar

Uff, Metallica's coverlåter av Discharge, Misfits og spesielt Mercyful Fate må være det dårligste jeg har hørt. De ødelegger rett og slett noen utrolig gode låter. Eneste bandet Metallica kan covere er nok Diamond Head, men selv ikke Diamond Head-coverne til Metallica er 1/1000 så bra som orginalene. Resten av låtene jeg har hørt Metallica covere har heller ikke vært bra i det heletatt. :nei:

Virkelig uenig. Turn the page og thursdays gone er veldig gode coverlåter.

Loverman er fantastisk bra.

Jeg synes også Die, die, die my darling er veldig bra i metallica-form.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Virkelig uenig. Turn the page og thursdays gone er veldig gode coverlåter.

Loverman er fantastisk bra.

Jeg synes også Die, die, die my darling er veldig bra i metallica-form.

Tuesday's Gone...... Men ja, jeg er enig. Sabbra Cadabbra var også en av mine favoritter for et par år tilbake, i hele Metallica diskografi. Samme med It's Electric. Og Tuesday's Gone..

Lenke til kommentar

Heheh! Det er jo forstålig. King Diamond har jo en veldig spesiell vokal, og at folk ikke faller for den er helt forstålig. Selv elsker jeg hans særegne og herlige vokal. :)

Og nå er jeg heller ingen fan av medleys da. Synges ikke det gjør sangene rettferdighet når man må kutte bort deler av sangene, som Metallica gjorde med Mercyful Fate medleyen deres.

Vokalen til King Diamond er en av hovedgrunnene til hvorfor jeg har vært stor fan av Mercyful Fate og King Diamond helt fra den første sangen på den første platen jeg hørte. Frem til da hadde jeg hørt en del på Metallica, Guns N' Roses, AC/DC og andre populære 'hardrock' band, men da jeg satte på Time-skiven første gang (min introduksjon til MF og KD) satt jeg igjen og nesten måpte. Det var full trøkk hele veien igjennom, men uten å bli kjedelig som f.eks Motorhead kan bli. (slapp av, jeg er fan av dem også, men de har litt for mye rent trøkk for meg. En rolig sang nå og da er en fordel for å ladde opp igjen.) Nå da King Diamond har begynt å bli eldre er det naturligvis vanskeligere å få de lyse tonene, men da er det jo bra kona hans er med i bandet. ;) Personlig syntes jeg 'So sad' er noe av det vakreste som eksisterer i musikkverdenen. Fanken så trist sang... :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...