osse-mon waits for alice Skrevet 23. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Metall handler ikke om å synge perfekt! 1 Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 At bandet er tight er nødvendigvis ikkje så viktig for min del. Mange av mine største konsertopplevingar har Metallica stått for, uten at dei blant dei mest feilfrie livebanda (tromminga til Lars, vokalen til James osv). Tar heller et smårufsete liveband, enn ein perfekt opptreden med playback-element, sjølvsagt. Men då det er sagt så er det ikkje akkurat negativt med band som leverer perfeksjon live. Mine beste eksempel her må vere Gojira og Lamb of God. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Gojira og LoG er IKKE perfeksjon, uansett hvordan du snur og vender på det Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 bytter tema litt her http://www.youtube.com/watch?v=DQQT9WPVxjg se på 2:19 og 3:37 “Kirk Hammett, lead guitar and attempted vocals” - Kirk Hammett Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Godt gammelt klipp Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 haha, har ikke sett den versjonen før. Kirk hørtes jo ut som en ihjelkjørt gressklipper. Da fortsetter jeg med den beste versjonen av Last Caress og So What: http://www.youtube.com/watch?v=evUdnChuTrI&hd=1 Historien er at gutta i utgangspunktet skulle spille King Nothing, men etter prøven vill arrangørene ha dem til å endre låt, ettersom de mente det var altfor mye pyro på scenen under fremføringen. Det resulterte i en fire-minutters opptreden i ren sinne. NB! Viktig å få med seg de siste 30 sek.! Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Gojira og LoG er IKKE perfeksjon, uansett hvordan du snur og vender på det Meiner du Gojira og Log ikkje er "tighte" liveband? Av dei banda eg har sett, er det Gojira og LoG som gjengir musikken sin på en best mulig måte live i forhold til på plate. Eg har ikkje noko problem med å innsjå at Metallica ikkje er på topp no til dags, i motsetning til mange av mine med-fans. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 (endret) - Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Enig i det. Stemma til James er grei nok for tida den, men var best på 80-talet/tidlig 90-tal. Den er meir variabel no enn den var før, ofte stor forskjell frå måned til måned Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Synes stemmen var helt vill under S&M. Det screamet han har på ca 05:30 på The thing that should not be er beyond awesome. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 og stemmen hans på outlaw s&m, så clean Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 S&M-performancen var veldig bra ja, men albummet/DVD'en er fiksa endel på i studio. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Så for eksempel den effekten i refrenget på No Leaf Clover, er den lagt på i ettertid ? Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Det veit eg ikkje, men er nok ikkje umulig den er finpussa litt på i ettertid. Men for all del, S&M er nok av dei bedre kveldane James har hatt bak mikrofonen siste 20 år. Her frå ein annan S&M-konsert. Sjølvsagt dårligare opptak, men forskjellen er stor. http://www.youtube.com/watch?v=PALioQN8bSk Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Jaha ja. Merkbart daffere instrumental- og vokalmessig ja. Mangler den lille gnisten på refrenget de har lagt til på DVDen og CDen, men en veldig god opptreden forde. Så en versjon fra down under i høst nå - og der funket den også overraskende bra. Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Ja, funkar absolutt bra uten orkester også! Vart spelt på Valle Hovin i 2007, fett som ribbe Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 The Thing That Should Not Be, S&M versjonen. Drain you of your sanity *hahahaha* face the thing that should not be Enorme frysninger nedover ryggen. 1 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Rimelig fet versjon fra ´89... http://www.youtube.com/watch?v=JqFaB9a1Tjg Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 jeg hadde gitt min venstre testikkel for å være på den Seattle konserten! 1 Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 jeg hadde gitt min venstre testikkel for å være på den Seattle konserten! Hahah, jeg tror jeg har utropt noe veldig likt ved flere anledninger For en vanvittig konsert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå