Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lars er genial.

Takk til Metallica for at de fortsatt spiller sammen og har gitt ut et jævlig fett album i Death Magnetic. Også hjertelig takk til deres crew (som er fryktelig dyktige i det de gjør), og ikke minst for at de har nå vært på turne i over 2 år. Jeg har fått se dem 3 ganger og hørt over 30 forskjellige låter på under ett år. Det er gode minner som jeg aldri vil glemme. Nå ser jeg frem til å se dem enda flere ganger i fremtiden og håper at neste album will kick even more ass enn hva DM gjorde.

11nov2110_pic04.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Metallica.com - THE LAST THREE SHOWS...THE END OF THE LINE...THE BEGINNING OF ANOTHER... - By Steffan Chirazi, So What! Editor

Meget beskrivende oppsumering av en strålende turné.

"It's the first time I've seen a tour end where everyone in the band hadn't grown tired of each other.

No fights.

No major grumbles.

No passive-aggressive games.

Just four men who were genuinely enjoying every night they brought this music to you, and furthermore, genuinely enjoying their own beautiful, harmonious chemistry."

"So really, let me be clear once more. (...) And as hard as I try to round this off by saying goodbye, well, it isn't is it? Metallica is 30 starting in January 2011...and given the appetite I've witnessed even during these last three Melbourne shows, we'll be hearing from them sooner than later (they already announced Rock In Rio next September before officially ending World Magnetic, that tells you something). I have no inside knowledge and no details of anything whatsoever, but I'm telling you goddamit that I'm right!"

Me like :grin:

Lenke til kommentar

En ting jeg tenkte når jeg hørte fade to black isted.

Hvis man lager en sang som fade to black idag blir den sett på som emo, men før var det ikke sånn?

Men det var på 80-tallet. Folk var åpen for all slags musikk og almennheten hørte faktisk på metall. I motsetning til dagens der det er alt for lett å være artist og flesteparten av drittungene hører på hipp-hopp-yo som er autotuna og synger om hvor mye de vil pule deg i rævva.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men det var på 80-tallet. Folk var åpen for all slags musikk og almennheten hørte faktisk på metall.

Dette er feil, "folk" var ikke mer åpne da. Det er heller tvert imot. Og det er de samme som oppdaget Metallica da som oppdager skikkelig metall i dag.

I motsetning til dagens der det er alt for lett å være artist

Nei. Større konkurranse, flere aktører etc. Vi kommer til å se få store som Beatles, Metallica, Elvis mm. Den eraen er over.

og flesteparten av drittungene hører på hipp-hopp-yo som er autotuna og synger om hvor mye de vil pule deg i rævva.

Akkurat.

Shhs, skjønner ikke engang at jeg gidder. Metallicafans, altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det var på 80-tallet. Folk var åpen for all slags musikk og almennheten hørte faktisk på metall.

Dette er feil, "folk" var ikke mer åpne da. Det er heller tvert imot. Og det er de samme som oppdaget Metallica da som oppdager skikkelig metall i dag.

I motsetning til dagens der det er alt for lett å være artist

Nei. Større konkurranse, flere aktører etc. Vi kommer til å se få store som Beatles, Metallica, Elvis mm. Den eraen er over.

og flesteparten av drittungene hører på hipp-hopp-yo som er autotuna og synger om hvor mye de vil pule deg i rævva.

Akkurat.

Shhs, skjønner ikke engang at jeg gidder. Metallicafans, altså.

Slapp av, mann! Ta pilla di! :innocent:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo strengt tatt mye autotuning og backingtracks i den mainstreame verden når det kommer til pop og R&B. Så vidt jeg vet så er det (og jeg prøver å følge med på hva som skjer litt over alt) få artister innenfor pop som topper hitlistene som faktisk kan spille et instrument og skriver musikken sin selv. Det siste skal jeg ikke være så altfor bombastisk på, men jeg vet at det er enkelte artister innenfor pop/R&B som ikke skriver musikken sin selv. Innenfor metallen så har du ikke sånt. Dette er (ofte) folk som vet hva de gjør, elsker hva de gjør og spiller, samt lager musikken de fremfører, selv. De vil alltid ha større respekt hos meg enn disse mediaskapte horene som mange innenfor musikken er. Dette er mitt inntrykk av saken, mye mulig er den helt på jordet, men jeg tror ikke det enn så lenge.

Tar forbehold om rotete formuleringer og leifer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Delvis enig. Metalband - og forsåvidt band generelt - skriver musikken selv. Mange popartister har som du sier, bare folk som lager musikken for seg. Tekster lager de kanskje selv, det vet jeg ikke. Ikke at tekstene har så mye mening uansett da. Mye musikk blir laget på en PC, det meste tror jeg.

Bare for å oppklare, autotune er helt vanlig i metal også. Ikke så mye på growling, men på clean-deler bruker metalband også autotune. :)

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare, autotune er helt vanlig i metal også. Ikke så mye på growling, men på clean-deler bruker metalband også autotune. :)

Klart det. Men jeg tenkte mer på de stemmene som høres helt elektriske ut. Og de som kun er image for sangen som i det hele tatt ikke kan synge.

Jepp, klart det er en forskjell. I pop blir jo autotune brukt som en effekt, som forøvrig høres helt jævlig ut. I metal bruker man autotune for å rette opp småfeil. Vanskelig å synge perfekt.

Lenke til kommentar

Delvis enig. Metalband - og forsåvidt band generelt - skriver musikken selv. Mange popartister har som du sier, bare folk som lager musikken for seg. Tekster lager de kanskje selv, det vet jeg ikke. Ikke at tekstene har så mye mening uansett da. Mye musikk blir laget på en PC, det meste tror jeg.

Vet om spesielt en (ikke kjent i Norge da) som har fått låtene til siste album skrevet for seg og er stor i UK spesielt. Ser også at det blir vanlig for mange å mime store deler av låten under en live konsert i pop sjangeren. Det har jeg aldri sett av et metal band. :p

Altså man mimer til sangen over et backingtrack, som dere sikkert skjønte. Måtte bare set the record straight.

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...