Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som gutta går helt bananas ned'i Oseania!

Setlista fra siste kveld i Brisbane:

Life

The Four Horsemen

Ride The Lightning

The Thing That Should Not Be

The Unforgiven

Harvester of Sorrow

I Disappear

Sad But True

No Leaf Clover

Orion

One

Master Of Puppets

Fight Fire With Fire

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - - - - - - - - - -

Blitzkreig

My Apocalypse

Seek and Destroy

Lurer virkelig på hvilke sokker gutta har røyka de siste ukene :wow:. Hvis de kaller det der for "litt over normal setlist", så er jeg spent på hvilke planer de har for det derre specialturné-opplegget dems neste år.

Skikkelig artig å følge gutta "on the road" for tiden :wee:

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Ser ut som gutta går helt bananas ned'i Oseania!

Setlista fra siste kveld i Brisbane:

Life

The Four Horsemen

Ride The Lightning

The Thing That Should Not Be

The Unforgiven

Harvester of Sorrow

I Disappear

Sad But True

No Leaf Clover

Orion

One

Master Of Puppets

Fight Fire With Fire

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - - - - - - - - - -

Blitzkreig

My Apocalypse

Seek and Destroy

Lurer virkelig på hvilke sokker gutta har røyka de siste ukene :wow:. Hvis de kaller det der for "litt over normal setlist", så er jeg spent på hvilke planer de har for det derre specialturné-opplegget dems neste år.

Skikkelig artig å følge gutta "on the road" for tiden :wee:

Wow, skal jammen si det var spesielt ja! Holy sh*t! Disappear, Clover og Orion på samme kveld!

Lenke til kommentar

Helt sikker på det? Horsemen, Lightning, Thingy, og ikke minst Orion kommer langt, langt foran på sanger-jeg-vil-høre-live-lista mi. Men det er vel smak og behag som alt annet her i verden :)

Spent på hva som vil skje på konserten dems den 23. oktober i Perth (Australia). Da fyller nemlig Mr. Robert Trujillo 46 år!

Lenke til kommentar

Tja, du har jo hundrevis av live-bootlegs du kan kjøpe.

F.eks. en jeg har, "Where the fuck is James?" fra 2000. En konsert like før sammenbruddet der James bare uteble fra hele eventen. Dukka ikke opp backstage, og snakket ikke med noen i bandet så de hadde ingen unnskyldning.

Lars fortalte historien i et intervju en gang senere. Det som egentlig skjedde var at James la seg inn på rehab uten å informere de andre først, og dreit i hele konserten.

Det som skjer er at Lars holder en lengre tale i starten der han sier at James er blitt syk og måtte avlyse, men resten av bandet spiller uansett. Og de låner vokalister fra de andre bandene på festivalen. Så vi får en låt med en vokalist, en anna med en eller anna dødsmetall-vokalist, noen låter synger Jason osv..også inviterer de en kar fra publikum opp for å synge Master of Puppets, men han er så hypergira at han synger fullstendig i utakt med bandet og blir sparka ned igjen.

Har også en dobbel-cd fra 90-tallet et sted der de spiller både Eye of the Beholder og Disposable Heroes.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, du har jo hundrevis av live-bootlegs du kan kjøpe.

F.eks. en jeg har, "Where the fuck is James?" fra 2000. En konsert like før sammenbruddet der James bare uteble fra hele eventen. Dukka ikke opp backstage, og snakket ikke med noen i bandet så de hadde ingen unnskyldning.

Lars fortalte historien i et intervju en gang senere.

Det som skjer er at Lars holder en lengre tale i starten der han sier at James er blitt syk og måtte avlyse, men resten av bandet spiller uansett. Og de låner vokalister fra de andre bandene på festivalen. Så vi får en låt med en vokalist, en anna med en eller anna dødsmetall-vokalist, noen låter synger Jason osv..også inviterer de en kar fra publikum opp for å synge Master of Puppets, men han er så hypergira at han synger fullstendig i utakt med bandet og blir sparka ned igjen.

Har også en dobbel-cd fra 90-tallet et sted der de spiller både Eye of the Beholder og Disposable Heroes.

Hvor for jeg kjøpt "where the fuck is james?"? :whistle:

Lenke til kommentar

Ingen anelse. Er svært få platebutikker som har bootlegs lengre, fordi musikkbransjen er beinhard og rapporterer noen at butikken er full av bootlegs får de gigant-bøter som sannsynligvis ruinerer butikken.

Det var ganske vanlig for 10-15 år siden å finne bootlegs i platehyllene, men nå er det strammet inn og enda mere håpløst..ditt beste håp er torrent-sider e.l.

Egentlig ganske latterlig opplegg også, bootleg-platene kosta gjerne 400,- og oppover, bare fordi den ikke var "offisiell" og vanskelig å få tak i. Men de har jo mye værre lydkvalitet enn offisielle plater, fordi bandet ikke har noen kontroll på det..kan være en lydmann som tar opp livemiksen fra lydpulten og trykker CD'r og selger dem for egen profit.

Det er ikke bootlegs som i "piratplater" som du finner i thailand, som bare er rene brente kopier av orginalene med like god kvalitet. Dette er stort sett konserter enten recordet med båndopptaker eller fra miksepulten.

Her er forresten setlista:

01-Announcement (Lars forteller at James er borte osv..)

02-Creeping Death (Jason vocal)

03-For whom the bell tolls (jason vocal)

04-Seek & Destroy (Jason vocal)

05-Earache my Eye (Fieldy fra Korn vocal)

06-Counting (Jonathan/Korn vocal)

07-Sad But True (Kid Rock vocal)

08-American Badass (Kid Rock vocal)

09-Nothing Else Matters (Kid Rock vocal)

10-Fortunate Son (Kid Rock)

11-Somebody's Gotta Feel His (kid rock)

12-Fuel (Jason/kid rock vocal)

13-Turn the Page (Darren/system of a down vocal)

14-Master of Puppets Take 1 (en fan på vokal som fucker det til så grundig at bandet stopper å spille og jager han ned igjen. Han er bare sånn "omygod ohmygod i'm on stage with METALLICA maaaaaaaaaaan også synger han dobbelt så fort som bandet når sangen starter)

15-Master take 2 (Darren SOAD vocal)

16-Enter Sandman (Jason vocal)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vil aller helst høre The thing that should not be. En av mine favorittlåter. Synes S&M versjonen er best faktisk.

Eneste låta jeg mangler for å ha hørt hele Puppetz live...

Vil aller helst høre The thing that should not be. En av mine favorittlåter. Synes S&M versjonen er best faktisk.

Eneste låta jeg mangler for å ha hørt hele Puppetz live...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...