Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo legge til noe av det jeg har lest rundt omkring som ivrig Metallica-fan det siste året.

- Trujillo har sagt at det ikke skal ta så lang tid som sist å få ut nytt album (under 5 år fra 2008 = før 2013).

- Gutta har sagt at de føler seg bedre enn noen gang. Både St. Anger og DM var preget av rot innad i bandet med rehab og ny bassist osv. Bandet er mye mer i en god drive nå.

- De skriver masse riff underveis på touren. De har MANGE riff liggende etter tuningrooms. Og Metallica har også en "stalker" som løper rundt og tar opp alt de gjør. Så de mangler ikke på ideer.

- De har under World Magnetic-turneen toura "smartere" enn før. De har hatt et par uker på, et par uker av osv. Dette gjør at de ikke blir like slitne som tidligere.

Min drøm, som jeg ikke tror er helt halvgal, er at de nå tar noen måneder pause. Ikke et helt år, men noen måneder. Så begynner de å spille inn litt til våren/sommeren. Så tar de denne fantastiske "The Wall"-turneen de har snakka om eller Big Four-turne. Så stikker de tilbake i studio og gir ut album sommeren 2012.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe! Kanskje vi til og med er heldige og får album FØR sommeren 2012. Say, i løpet av vinteren 2011/2012. Men det tviler jeg nesten på.

Håper på at det kommer et "tidlig" album jeg også. Også kommer de kanskje også til å velge Rick Rubin som produsent denna gangen også, fordi de var så fornøyd med hvordan han opptrer. Håper bare ikke at det blir den samme "loudness war"'en som på DM.

Lenke til kommentar

Hvis det blir like mye klipping og dritt på det neste albumet blir jeg skuffa. Jeg tror og forresten at det neste albumet kommer til å toppe DM igjen, på mange måter. En ting som er klart er at soloene blir bedre. Jeg syns ikke soloene til Kirk på DM var noe særlig. Var mest spille-så-fort-jeg-kan-og-lage-noe-som-høres-kult-ut-soloer. Men han har sagt at han skal bli mer melodisk igjen, gå tilbake til sånn han gjorde på de første 4 albumene. Det høres bra ut. Vet ikke om jeg klarer å finne igjen det intervjuet, men kan prøve hvis noen er interesserte.

Lenke til kommentar

Har folket noen spesielle hendelser/fortellinger som kan knyttes opp mot en Metallica-sang? :)

Jeg kjørte ut med familiens splitter nye volvo i en krapp sving mens jeg hamret løs på rattet i takt med One. Tror jammen det var midt i soloen også, om jeg husker rett. Glatt om vinteren :roll:

Endret av SpencerReid
Lenke til kommentar

Har folket noen spesielle hendelser/fortellinger som kan knyttes opp mot en Metallica-sang? :)

Jeg kjørte ut med familiens splitter nye volvo i en krapp sving mens jeg hamret løs på rattet i takt med One. Tror jammen det var midt i soloen også, om jeg husker rett. Glatt om vinteren :roll:

= bulk? :p

Tror ikke jeg kommer på noe spesielt som har skjedd.

Lenke til kommentar

Ja faen ass! Jeg og familien var på vei til oslo. Jeg satt med headsettet og hørte på for whom the bells tolls. Akkurat da james sa "Take a look at the sky just before you die, its the last time you will!" så så jeg opp. I neste øyeblikk hørdte jeg bremsene på fullt, og bilen svingte som faen. Vi hadde holdt på å kollidere. Veldig stort sammentreff der! Det var ikke jeg som kjørte da ;P

• Liker 4
Lenke til kommentar

= bulk? :p

Tror ikke jeg kommer på noe spesielt som har skjedd.

Seilte elegant sideveis uti grøfta. Ødela noe deler av understellet bare :p

Edit: Haha, Arhm! Grisefet del av bellz, akkurat det der :D

Endret av SpencerReid
Lenke til kommentar

Ja faen ass! Jeg og familien var på vei til oslo. Jeg satt med headsettet og hørte på for whom the bells tolls. Akkurat da james sa "Take a look at the sky just before you die, its the last time you will!" så så jeg opp. I neste øyeblikk hørdte jeg bremsene på fullt, og bilen svingte som faen. Vi hadde holdt på å kollidere. Veldig stort sammentreff der! Det var ikke jeg som kjørte da ;P

Wow, håper ikke du juger nå, men den der var faktisk litt kul :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...