Osecia Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Er nok de mest presise notene. Jeg vet ikke hvordan Metallica gjør det, men andre band bruke faktisk andres arrangementer. Du må legge ut bilde av tatoveringen når den er ferdig! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Jeg tror den boka som ble linket til nederst på forrige side er tablatur. Jeg kan jo alltids sende en mail til Jeff i MetClub og høre. Klart det kommer bilder, men er nok ikke snakk om før våren/sommeren. Endret 1. oktober 2010 av Knewt Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Har du det i tablatur er det lett å gjøre om til noter, og i en bok med tablaturer er det 99% sikkert at det også er noter. Interessant å høre hvordan du har tenkt å gjøre det med notene egentlig.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Veldig sant at det er lett å "oversette", og det er vel kanskje noter også. Men nå sendte jeg en mail til MetClub og hørte. Jeg ser hva de sier før jeg gjør noe mer. Jeg ser for meg bass-nøkkelen (det er det heter, ikke sant? Haha) i et slags sentrum. Så ser jeg for meg at notene går rundt bassnøkkelen i en sirkel eller spiral. Kommer vel kanskje til å ha det på en slags bakgrunn. Men dette skal tatovøren få litt frihet til å gjøre. Kommer til å sjekke ut de forskjellige artistene som finnes i landet og finne en stil jeg liker. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Mulig jeg er litt dum her, men hvliken del er bass-interluden du har tenkt å tatovere? Den delen som starter rundt 1:42? Det heter F-nøkkel på korrekt fagspråk forresten Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Den delen du nevner tenker jeg nesten mer på som en bass-solo, fordi den ligger over de riffa som allerede er der. Eller, ikke helt det heller, men du skjønner. Ikke like spennende noter heller. Hehe. Interlude er vel egentlig en breakdown/bridge, altså den delen som starter rett rundt 4 minutter. Den delen gir meg frysninger hver gang jeg hører den. F-nøkkel, ja. Det var ordet jeg ikke har funnet. Endret 1. oktober 2010 av Knewt Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei! Var på Metallica-konserten 14. april i år og mimrer tilbake til denne setlista men kan ikke huske at de spilte sangene i denne rekkefølgen? "...And Justice For All" overrasker meg for husker ikke at den kom midt mellom The Unforgiven III og One. Stemmer rekkefølgen på denne? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Rekkefølgen er korrekt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Rekkefølgen er helt korrekt. Alle de offisielle setlistene finner du på metontour.com Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 WOHO!! ENDELIG fant jeg igjen plekteret jeg fanget på konserten i April (13.)!!! Har savnet det! Tok meg bare 6 måneder å finne det igjen! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvordan klarte du å miste det? Selv har jeg mine 4 plektre rammet inn. Kjærest er det jeg fikk direkte av Robert! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg må ha lagt i den lille boksen som jeg hadde øreproppene i, for å IKKE miste det. Så glemte jeg at jeg la det der. Og når jeg kom hjem fant jeg det ikke noe sted. Idag begynte jeg å lete etter øreproppene igjen, fordi jeg skal begynne å gå med de på bandøvinger. Da fant jeg plekteret. Nå er det rammet inn sammen med mine to billetter (en ubrukt -.-) Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Kanskje dumt spørsmål, men er det noen som tror at Metallica snart vil gi ut et nytt album? Ser de er snart ferdige med Australia-"turneen" og da har de vært jorda rundt så det er vel på tide med en pause? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Kanskje dumt spørsmål, men er det noen som tror at Metallica snart vil gi ut et nytt album? Ser de er snart ferdige med Australia-"turneen" og da har de vært jorda rundt så det er vel på tide med en pause? De kan umulig ha fått noe særlig tid til å skrive noe nytt materiale (hvis de ikke har noe liggende) og siden det er planer om turné også i 2011 (ikke like omfattende, men allikevel), så vil jeg tro det tar litt tid. Når de er i den situasjonen de er i vil jeg tro de bruker god tid før nytt materiale gis ut. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 De skal i studio igjen med en gang etter pausen. Det har Lars sagt. Hvor lang tid det tar aner jeg ikke, men de skal så vidt jeg vet også holde en eksklusiv tour i 2011. Kan nevne at de har en del ideer til låter fra før av. Feks de har en fått ideer til riff (osv) mens de har holdt på i tuningroom. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Håper de viderefører Death Magnetic tankegangen! Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 "One More for 2010!" http://metallica.com/index.asp?item=603402 Tror den konserten inneholdt den lengste jam-utgaven av Frayed de har spilt: http://www.youtube.com/watch?v=VlL5txa2cHg Håper på flere slike intimkonserter frem mot nyplata Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Skjønner ikke hvordan band klarer å turnere så lenge, jeg..jeg har vært med på en liten Tyskland-turne med et tidligere band jeg spilte i, vi hadde 5 konserter på en uke, og jeg har aldri følt meg så sliten som etter det. Lite soving og spising, mye "fæsting", og ut og gi gass på scenen. Men de store bandene som Metallica har jo litt mere creature comforts enn et ukjent band fra Norge i Tyskland, da Tjente ikkeno penger heller da alt gikk på bensinutgifter og andre småting rundt. Endret 7. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 er ikke lenge siden jeg oppdaga wasted my hate selv! begynnte først å høre på siste halvdel av load for ett par måneder siden. Wasted my hate og the Outlaw torn syntes jeg var syykt bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå