Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror den boka som ble linket til nederst på forrige side er tablatur. Jeg kan jo alltids sende en mail til Jeff i MetClub og høre.

Klart det kommer bilder, men er nok ikke snakk om før våren/sommeren. ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Veldig sant at det er lett å "oversette", og det er vel kanskje noter også. Men nå sendte jeg en mail til MetClub og hørte. Jeg ser hva de sier før jeg gjør noe mer.

Jeg ser for meg bass-nøkkelen (det er det heter, ikke sant? Haha) i et slags sentrum. Så ser jeg for meg at notene går rundt bassnøkkelen i en sirkel eller spiral. Kommer vel kanskje til å ha det på en slags bakgrunn. Men dette skal tatovøren få litt frihet til å gjøre. Kommer til å sjekke ut de forskjellige artistene som finnes i landet og finne en stil jeg liker.

Lenke til kommentar

Den delen du nevner tenker jeg nesten mer på som en bass-solo, fordi den ligger over de riffa som allerede er der. Eller, ikke helt det heller, men du skjønner. Ikke like spennende noter heller. Hehe. Interlude er vel egentlig en breakdown/bridge, altså den delen som starter rett rundt 4 minutter. Den delen gir meg frysninger hver gang jeg hører den.

F-nøkkel, ja. Det var ordet jeg ikke har funnet.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jeg må ha lagt i den lille boksen som jeg hadde øreproppene i, for å IKKE miste det. Så glemte jeg at jeg la det der. Og når jeg kom hjem fant jeg det ikke noe sted. Idag begynte jeg å lete etter øreproppene igjen, fordi jeg skal begynne å gå med de på bandøvinger. Da fant jeg plekteret. Nå er det rammet inn sammen med mine to billetter (en ubrukt -.-)

Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men er det noen som tror at Metallica snart vil gi ut et nytt album?

Ser de er snart ferdige med Australia-"turneen" og da har de vært jorda rundt så det er vel på tide med en pause?

De kan umulig ha fått noe særlig tid til å skrive noe nytt materiale (hvis de ikke har noe liggende) og siden det er planer om turné også i 2011 (ikke like omfattende, men allikevel), så vil jeg tro det tar litt tid. Når de er i den situasjonen de er i vil jeg tro de bruker god tid før nytt materiale gis ut.

Lenke til kommentar

De skal i studio igjen med en gang etter pausen. Det har Lars sagt. Hvor lang tid det tar aner jeg ikke, men de skal så vidt jeg vet også holde en eksklusiv tour i 2011. Kan nevne at de har en del ideer til låter fra før av. Feks de har en fått ideer til riff (osv) mens de har holdt på i tuningroom.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan band klarer å turnere så lenge, jeg..jeg har vært med på en liten Tyskland-turne med et tidligere band jeg spilte i, vi hadde 5 konserter på en uke, og jeg har aldri følt meg så sliten som etter det. Lite soving og spising, mye "fæsting", og ut og gi gass på scenen. Men de store bandene som Metallica har jo litt mere creature comforts enn et ukjent band fra Norge i Tyskland, da :p

Tjente ikkeno penger heller da alt gikk på bensinutgifter og andre småting rundt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...