Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må mette de Australske fansa og vettu :p Er ikke sikkert de drar dit så ofte, så de bare legger ut en hel haug med konserter, så blir de gode og mette! Og trenger ikke Metallica igjen på 10-20 år, dvs. Sistegang Metallica er i Australia?? Men litt rart ja, burde jo satt av mer tid i Japan egentlig, det er jo de som er best som publikum og vel? Deep Purple - Made in Japan og Children of Bodom - Tokyo Warhearts er vel mine favorittlivealbum kanskje :p

Lenke til kommentar

Har alltid syntes at St.Anger er et knallbra album, men i det siste har jeg blitt totalt forelsket i sangen St.Anger. Den er så utrolig bra, er helt der oppe med de aller beste sangene. Denne skulle jeg gjerne hørt live egentlig!

 

Sangen er bra den, men jeg syns bare at den er bra på plata. Hvertfall etter det jeg har høtr den live på youtube. Gitaren under de rolige versene høres falsk ut på noen av de opptakene.

Lenke til kommentar

Hmm, St. Anger ja. :p Er vel ikke noe toppalbum syns jeg. Lyden er ganske crappy, men det er viktig at band utvikler seg. Konseptet med rent sinne og frustrasjon innad i gruppen er jo egentlig ganske genialt. Men tidskrevende, over 700 dager tror jeg de "arbeidet" med albumet, med lang pause osv. Liker ikke albumet noe stort selv. Syns faktisk at det bare er Invisible Kid som duger :p. Kill Em All og Ride The Lightning er det beste syns jeg. Justice og MOP er digge og. Black album duger, Load er på en måte en fortsettelse på kurven ned fra hrash, som allerede Black Album hadde på påbegynt. Bare at det også mista det heavie og sjelen fra Black Album. + mye mer mainstream fokus. ReLoad er mye bedre enn Load. Har jo hiten The Memory Remains. Slither er digg, Low Mans Lyric er kjempefin, Fuel, Attitude, Devils Dance og ikke minst Unforgiven II reiser albumet. Har for meg mye mer enn Load. St. Anger er noe veldig for seg selv, og en svært sjelden sound. Enten liker man det eller ikke. heller altså mot ikke her. Death Magnetic er et album som fenger skikkelig for meg. Råbra riff. ordentlig høydepunkt refrenger og nesten noen thrash rytmer i mellom. Bare mye heaviere enn det de hadde spilt på 18 år! For meg en oppreisning og et godt album, selvom det har fått ganske moderat krittik av mange.

 

Metallica er uansett elskbart, og har fektisk musikk som passer til hvilket som helst humør :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...