Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke all negativiteten til det "nye" av Metallica :( For min del har samtlige av platene flere gode sanger som jeg hører på regelmessig, og skulle ikke ønsket at de hadde gjort noe annerledes enn de har gjort til nå! Synes det bare er et bevis om hvor bandet er når de greier å beherske såpass mange stiler/musikktyper (bare hør forskjellene mellom MoP/Load/St.Anger)!

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig med nybb her.

 

Derimot er det i mine øyne en mye større forskjell på Jason og Robert enn det er på Robert og Cliff.

 

Jeg synes også at Cliff er den beste av disse tre, men Cliff er død og for alt vi vet kunne jan ha ødelagt metallica ;)

 

Uansett:

 

Bassist-debatten er vel egentlig ganske gammel og utvasket, og de fleste i denne tråden er vel uenige.

 

Vi kan gjerne diskutere bassistene, men da helst med litt begrunnelser om hva som gjør den ene bedre/dårligere enn de andre.

 

Selv synes jeg Robert er SVÆRT god, og hans måte å spille bass på er såpass lik Cliffs at metallica har hevet seg i forhold til Jason. Mye av det Jason har gjort har vært bra, men jeg synes han er mer "Dream Theater" enn Metallica :p

Lenke til kommentar

Jeg syns alle har sine sterke sider.

 

Cliff: Laget noen av de mest legendariske bassriffene gjennom tidene. Veldig kul basslyd. STOR innsikt i musikkteori og skrev veldig mye av musikken. Var en drivkraft i bandet og var kanskje den mest voksne på den tida.

 

Jason: Ufattelig fet backing vocals. Også veldig kul stage performace og image. Skrevet mye bra han også, men hadde ikke en like stor rolle i bandet som Cliff.

 

Robert: Kanskje den som lager mest show på scenen. Løper rundt og oppfører seg som en ape. Backing vocals begynne å komme seg. Tror han bidrar mer enn Jason gjorde/fikk lov til.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig med nybb her.

 

Uansett:

 

Bassist-debatten er vel egentlig ganske gammel og utvasket, og de fleste i denne tråden er vel uenige.

 

Oioi, Osse-Mon er enig med meg :p

 

Jaja, hvis vi ikke skal diskutere møkkperioden til Metallica, bassistene til Metallica eller Metallica vs. Megadeth, hva skal vi da diskutere? :D

Lenke til kommentar

Slutte å tulle, mannen har trommet på 12 plater og spilt utallige konserter, klart han kan spille trommer. Kanskje ikke den mest tekniske trommisen i verden, men han kan jobben sin godt.

Blir som å si at Eric Clapton ikke kan spille gitar fordi han spiller kjedelig musikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...