Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Ikke glem den beste konserten fra Live Shit, Seattle 1989:

 

"The Ecstasy of Gold"

"Blackened"

"For Whom the Bell Tolls"

"Welcome Home (Sanitarium)"

"Harvester of Sorrow"

"The Four Horsemen"

"The Thing That Should Not Be"

"Bass Solo"

"To Live Is to Die Jam"

"Master of Puppets"

"Fade to Black"

"Seek & Destroy"

"...And Justice for All"

"One"

"Creeping Death"

"Guitar Solo"/"Little Wing"

"Battery"

"The Frayed Ends of Sanity"

"Last Caress"

"Am I Evil?"

"Whiplash"

"Breadfan"

Aaah, den konserten har jeg sett mange ganger på youtube, og drømt meg bort og tilbake i tid. Hadde gitt hva som helst for å tatt del i eposet :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, den fantes ikke på CD (bare 3CD'n fra San Diego i boksen) så jeg tok en kassettspiller med liten mic og satte foran TV'n og tok opp konserten på kassett så jeg kunne høre på i bilen.

Bare jubelbrusene i starten på Blackened gir meg goosebumps på pungen.

 

Dette var før internett sin tid.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns faktisk at de har mye bra på load og reload, St. anger og. Interresang musikk rett og slett.

 

Jeg skal til tross for mine mange tidligere negative uttalelser om post-Justice innrømme at Load, Reload og Death Magnetiv ikke er så forferdelig ille. Death Magnetic har All Nightmare Long. Load har King Nothing og Reload har The Memory Remains. Det er også noen fler som er helt OK.

 

Men St. Anger, er et møkkaalbum. Det finnes ikke god musikk i det hele tatt på det crappy albumet. Skam at de var villige til å gi ut - det er nå meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns faktisk at de har mye bra på load og reload, St. anger og. Interresang musikk rett og slett.

Men St. Anger, er et møkkaalbum. Det finnes ikke god musikk i det hele tatt på det crappy albumet. Skam at de var villige til å gi ut - det er nå meg.

 

det såra

Endret av Arhm
Lenke til kommentar

Neida, black album var faktisk det første jeg hørte med Metallica (var bare Guns'n'Roses, Motley Crue og Skid Row som jeg hørte på i ungdomsskolen) og det har jo masse bra låter, selv om det ikke er thrash som MoP. Så kjøpte jeg Justice... pga det fete coveret i platebutikken, og digget den, og deretter ønska jeg meg Live Binge & Purge (VHS+CD) boksen i julegave når den kom ut, og der var jo noen eldgamle låter, så jeg sjekka de gamleste platene også.

Hadde hørt noen av dem på bootlegs av konserter, men ellers lite.

 

Load og Reload har enkelte låter jeg kan finne på å høre på. De to siste falt jeg av lasset, men ser dem enda live når jeg har sjansen i Norge.

 

 

Jeg er "gamling", da (over 30).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syns faktisk at de har mye bra på load og reload, St. anger og. Interresang musikk rett og slett.

Men St. Anger, er et møkkaalbum. Det finnes ikke god musikk i det hele tatt på det crappy albumet. Skam at de var villige til å gi ut - det er nå meg.

 

det såra

 

The truth always hurts.

 

Glemte forresten å legge til Black Album. Helt kurant det óg. Of Wolf And Man er kul

Lenke til kommentar

Gutta begynner å bli gamle og slitne i ledd og skuldre vettu..er ikke så greit å hamre ut thrash-metal når man nærmer seg 60.

 

Og mye av den beste musikken deres er jo fra perioden der hele bandet var hardcore alkiser og James og Lars krangla så instrumenter fløy veggimellom i lokalet. Sånn er jo ikke ting lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...