Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der tror jeg du tar feil. :p Utifra masse argumenter frem og tilbake på MetClub-forumet og utsagn fra bandet tipper jeg seint 2011/tidlig 2012. ;) Men jeg vet jo ikke noe mer enn deg.

 

Nja, er Metallica det er snakk om. Luktar ikkje akkurat svidd i studioet der. Tippar dei går i studio hausten 2011, og då er vi vel heldige om albummet er klart før enden av 2012.

 

Joda. Jeg ser hva du mener. Men jeg tror ikke det tar 5 år som de siste har tatt. Jeg kan jo gjerne gjengi noen av argumentene som har blitt brukt:

- Det sterkeste: Rob har selv sagt at det ikke vil ta like lang tid som sist.

- Bandet er i bedre form enn noen gang. De har hatt en "smartere" tour (med litt småpauser på et par uker her og der) og er mindre slitne enn etter tidligere tourer og trenger mindre pause nå.

- De har ikke de probleme bandet hadde rundt St. Anger.

- De har sagt at de tar pause etter konsertene i Australia, Japan og New Zealand og World Magnetic Tour er over.

- De har en del riff allerede og lager nye hver gang i Tuning Room.

 

Men hvem vet. Jeg håper i alle fall ikke at vi må vente helt til 2013.

Lenke til kommentar

Håpar det går kjapt ja, men får heller ta det som en positiv overraskelse i tilfelle! :)

Fin innstilling ;) Håper og tror de begynner litt med det nye albumet på senvinteren 2011, og at vi får en liten special-tour sommeren '11. Noen som har peil på hvor lenge det gikk fra de begynte med et album - til de dro ut på en type sick of the studio-/escape from the studio-lignende tour?

Lenke til kommentar

Ble "...And Justice for All" her. Skifter vel mening om hvilket album jeg syns er best, like ofte som jeg skifter underbukser... men begrunnelsen for at valge falt på Justice er at jeg mener det er det mest komplette albummet - kombinasjonen rolige gitarsoloer og hardt slående metall i mange av sangene er for meg perfekt. I tillegg har jeg fått skikkelige sansen for The Frayed Ends of Sanity og To Live is to Die, nå i sommerferien.

Lenke til kommentar

Ble Puppets for min del. Kan jo lage min "liste" over albuma. Men dette er jo selvfølgelig opp og ned, akkurat nå er det:

- Master of Puppets

- Kill 'Em All

- Ride The Lightning

- Black Album

- Death Magnetic

- ...And Justice For All

- St. Anger

- ReLoad

- Load

 

Men for bare et par måneder siden ville AJFA vært øverst på lista, så den endrer seg hele tida.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om blir det faktisk Reload. Trøkket fra Fuel, stemninga fra Unforgiven II og ikke minst mine favoritter; Slither og Low Man's Lyric, gjør at Reload får min stemme <3

 

Nå ligger Puppets VELDIG nærme Reload for min del, men når ikke heeeeelt opp ;)

 

 

Ps. på LAN der folk skal ha spillene så fort som mulig slår "Bad Seed" godt ann :p

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...