Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Der innrømte du selv at Metallica er band som ikke er så gode til å spille som de blir sett på som :!:.

 

Men for å svare, så vil jeg heller høre en lurvete No Remorse enn en "perfekt" Enter Sandman. Uten tvil!

 

Jeg har sett mange høykvalitetsklipp. Veldig mange..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig. Jeg synes ikke Metallica suger live heller. Men synes setlista er alt for forutsigbar. Når man betaler 800,- ++, ønsker man å se kvalitetsmateriale.

1: 800kr hvor????

2: Hva som er kvalitet er rent subjektivt. Synes Sandman er utrolig kul, ordentlig tung låt. Hadde blitt litt skuffet om den ikke dukket opp egentlig. Puppets er åsså en låt jeg vil se live hver gang. Er så herlig allsang der når publikum synger mye av låten :D

Jeg har sett mange høykvalitetsklipp. Veldig mange..

 

Det er som å sammenligne Tofukalkun og vanlig kalkun. Det ser rimelig likt ut, men er helt forskjellig...

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Hehe, det der er en gjenganger. Mange Maiden-fans sier alltid "Fy faen jeg håper ikke de spiller den pokkers Fear of the Dark ENDA en gang" (den har vært fast på setlists siden 1992, og dermed på alle liveplatene også). Men så kommer den, publikum starter på intro allsangen og da står sutrehuene og synger med for harde livet, og sier etterpå at det var fett å høre den live selv om man har sett den på DVD'r eller plater.

 

Referanse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DxzMg0Mcf28

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har aldri sakt at de spiller dårlig, men en feil i ny og ne blir det jo naturligvis.

Joda, det er sant. Men det er fortsatt greit å høre Enter Sandman første gang man er på konsert. Det tror jeg er grunnen til at de spiller de vanlige låten så ofte også, for det kommer mange nye tilhengere til konsertene.

 

Å se på youtube kan ikke sammenlignes med å være tilstede!

Lenke til kommentar

Er det ikke noe sånt for konsertbiletter da?

 

Joa, men når de spiller samme låtene hver bidige gang, blir det jo dønn kjedelig.

Virker som du tror at å høre sangene live ofte, er som å høre på samme plate på Ipoden om og om igjen. Its not. Dra på Konsert, hør hvordan folk synger med på Master of Puppets, det er helt sykt. Samme med Creeping Death forsåvidt å og en hel del andre sanger.

Lenke til kommentar

Er det ikke noe sånt for konsertbiletter da?

 

Joa, men når de spiller samme låtene hver bidige gang, blir det jo dønn kjedelig.

Virker som du tror at å høre sangene live ofte, er som å høre på samme plate på Ipoden om og om igjen. Its not. Dra på Konsert, hør hvordan folk synger med på Master of Puppets, det er helt sykt. Samme med Creeping Death forsåvidt å og en hel del andre sanger.

 

Kan ikke bli mer enig! Det er helt sykt når alle synger med på sangene, kanskje ennda en grunn til at de spiller de sangene så ofte. Der kan alle sammen være med å synge å skape liv i salen. Det er ikke like lett på de syyyke sangene.

Lenke til kommentar

Er det ikke noe sånt for konsertbiletter da?

 

Joa, men når de spiller samme låtene hver bidige gang, blir det jo dønn kjedelig.

Virker som du tror at å høre sangene live ofte, er som å høre på samme plate på Ipoden om og om igjen. Its not. Dra på Konsert, hør hvordan folk synger med på Master of Puppets, det er helt sykt. Samme med Creeping Death forsåvidt å og en hel del andre sanger.

 

Jeg skjønner det, for guds skyld!

Det er fortsatt dønn kjedelig å høre en låt som er kjedelig.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt dønn kjedelig å høre en låt som er kjedelig.

 

Nja. Altså, jeg har vært på sikkert 15 konserter de siste fem årene, inkludert artister som Metallica, Iron Maiden, AC/DC, TNT, Dream Theater, Symphony X, Opeth, Joe Satriani, Steve Vai, Bruce Springsteen, U2 og mange fler.

Jeg er for eksempel null interessert i U2, og synes samtlige av låtene deres går under kategorien "kjedelig", men det å være på Valle Hovin blant nesten 40 000 fans som synger for full hals under "I Still Haven't Found What I'm Looking For" er likevel en helt utrolig opplevelse og langt i fra kjedelig.

Alle bandene jeg nevnte har låter jeg rett og slett ikke liker, og som jeg gladelig hopper over når de dukker opp i spillelista på MP3-spilleren, men det er likevel kjempeartig å høre de live.

 

Men for all del, alle har sin egen oppfatning av hva som er artig for dem og ikke. Om du velger å tette til ørene dine og sette deg ned når "Hero of The Day" spilles skal du fint få lov til det.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt dønn kjedelig å høre en låt som er kjedelig.

 

Nja. Altså, jeg har vært på sikkert 15 konserter de siste fem årene, inkludert artister som Metallica, Iron Maiden, AC/DC, TNT, Dream Theater, Symphony X, Opeth, Joe Satriani, Steve Vai, Bruce Springsteen, U2 og mange fler.

Jeg er for eksempel null interessert i U2, og synes samtlige av låtene deres går under kategorien "kjedelig", men det å være på Valle Hovin blant nesten 40 000 fans som synger for full hals under "I Still Haven't Found What I'm Looking For" er likevel en helt utrolig opplevelse og langt i fra kjedelig.

Alle bandene jeg nevnte har låter jeg rett og slett ikke liker, og som jeg gladelig hopper over når de dukker opp i spillelista på MP3-spilleren, men det er likevel kjempeartig å høre de live.

 

Men for all del, alle har sin egen oppfatning av hva som er artig for dem og ikke. Om du velger å tette til ørene dine og sette deg ned når "Hero of The Day" spilles skal du fint få lov til det.

Hvorfor ville noen sette seg ned å lukke ørene når Hero spilles? :)

Lenke til kommentar

Som f.eks. å dra ned buksa og pisse i et ølglass..noe som skjedde rett foran meg på ac/dc konserten i Mai. Det beste var at det var jenta hans som prøvde å holde koppen, og fyren var dritings og sto og virra frem og tilbake så han pissa på både seg selv og buksa hennes. Skarping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...