Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt på rad 8 Ett sete unda han headbanger fyrn ;) Var btw han og kompisen som bua på Sandman, NEM og Fade...

 

Om man buer når de låtene blir spilt har man misforstått metallica...

 

Om man buer på de sangene har man forstått de musikalske tabbene Metallica har gått. Så jeg skjønner dem jævlig godt. Dårlige sanger, bortsett fra Fade to Black.

Lenke til kommentar

Jeg satt på rad 8 Ett sete unda han headbanger fyrn ;) Var btw han og kompisen som bua på Sandman, NEM og Fade...

 

Om man buer når de låtene blir spilt har man misforstått metallica...

 

Om man buer på de sangene har man forstått de musikalske tabbene Metallica har gått. Så jeg skjønner dem jævlig godt. Dårlige sanger, bortsett fra Fade to Black.

 

Latterlige påstander du kommer med nybb!

Lenke til kommentar

Det er virkelig ikke det. Utrolig kjedelige sanger imo. Cheesy riff, kjedelig instrumental, tam solo. Gjelder begge låtene for øvrig.

 

Det er svært tydelig at Metallica endret sitt musikalske og økonomiske standpunkt gjennom Black Album. Lurer på hvem svarte som overtalte dem til å lage en klissete ballade. Mustaine beholdt i allefall grunnprinsippet i thrash og lagde en gjennomført "ballade"; A Tout Le Monde.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det er noe galt i å utvide litt med flere sjangere.

Alltid noen som skal holde på trashen og kun det og da blir det galt for dem såklart, men er vel nettopp pga. de har også noe litt mer rolig musikk at de appelerer til så mange.

 

Jeg liker de eldste albumene aller best selv, men synes også at de nyere platene tilføyer mye bra.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det er noe galt i å utvide litt med flere sjangere.

Alltid noen som skal holde på trashen og kun det og da blir det galt for dem såklart, men er vel nettopp pga. de har også noe litt mer rolig musikk at de appelerer til så mange.

 

Jeg liker de eldste albumene aller best selv, men synes også at de nyere platene tilføyer mye bra.

 

100% enig :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig det?

 

Det er virkelig det.

 

Virker som om det er mange som ser seg blinde på populæriteten en sang har fått blant "almuen"

 

Enter Sandman er en utrolig tung låt, med ett fett riff.

mhm! Blir så sykt lei av folk som tror det er pop å hate mainstreamsanger :hrm: Sandman har jo et av de mest fengende og kule riffene som finns. Samme med Matters, fantastisk låt!

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Enig med de fleste her. Både Sandman og Nothing er fantastiske låter. Jeg ser gjerne at de bytter litt på de live og spiller andre låter fra The Black Album i stedenfor de to nevnte, og en annen fra Justice der One er. Samme går for Master Of Puppets som også alltid spilles live. De kunne spilt The Thing That Should Not Be oftere live. Mer heavy enn det får du det ikke.

Lenke til kommentar

Er noen låter som må spilles tydeligvis, One og Puppets har jeg ikke noen problemer med, de er det like moro å høre live hver gang. Sandman, Noting og Sad but true er jo de tre andre som blir spilt hver gang og er de som de kunne ha rullert litt mer på etter min mening, i hvertfall Sad but true, det er vel den låta jeg ikke skjønner hvorfor de spiller hver gang. Jeg har vært på 10 konserter og fått den hver bidige gang...

 

Så når jeg hører "Do you want heavy? 'TALLICA GIVES YOU HEAVY BABY!!" så blir jeg bare oppgitt, er så mange andre bra låter som kunne ha blitt spilt i stede for. Er så lei av å høre den låta live...

Lenke til kommentar

Er det virkelig det?

 

Det er virkelig det.

 

Virker som om det er mange som ser seg blinde på populæriteten en sang har fått blant "almuen"

 

Enter Sandman er en utrolig tung låt, med ett fett riff.

 

Hahahaha. Latterlig utsagn. Jeg synes sangen er dritkjedelig, og jeg driter i hva andre synes om den. Er jo flere som liker den enn som ikke liker den, så da er det vel mere pop å være fan av den.

 

Det kan muligens virke sånn, men Enter Sandman er ikke god Metallica. Sangen fenger meg ikke i det hele tatt.

 

Og ikke kom her å si at jeg ikke liker Metallica. Elsker de fire første albumene. Etter det er det altfor mye crap.

Lenke til kommentar

Etter ca. 10 år med ca. samme faste sanger syns også jeg det burde vær tid for en forandring, ihvertfall litt rulering. Syns det hadde vært greit hvis de hadde rulert på Sandman/NeM/Sad But True - en sang hver konsert, og en av Puppets/One hver konsert. F.eks veksle mellom Frayed ends of Sanity/Eye of the beholder/Shortest Straw og Puppets eller Sanitarium/Disposable Heroes/Thing That Should Not Be og One. Det hadde vært digg!

 

Syns virkelig de også bør spille The Memory Remains oftere, den allsang-nynninga på slutten av den er så elsk. Hadde også vært en idé å få inn en instrumental i setlisten oftere enn tilfelle nå. De ha'kke spilt Ktulu siden '04, og Orion siden '07 - så de hadde det vært fint å fått inn igjen. Å f.eks spille en av Orion, Ktulu og Redemption på hver 2-3 konsert hadde vært noe.

 

Håper rykten om den special-touren neste vår/sommer stemmer. Kanskje vi får høre hele Black Album, 20 år siden utgivelsen vetts.

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Kvalitet? Når ble kjedelige riff og melodiløse og upersonlige melodier kvalitet?

 

Hør gjennom skiva And Justice For All.. De er pur kvalitet.

 

Ellers kan spille alle skivene til Megadeth og oppleve kvalitet. Svakeste skiva til Megadeth er Risk og havner på 6/10.

 

Black Album er et sykt oppskrytt album.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...