Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en kveld! Gutta ga virkelig alt på scenen i kveld. Slayer og Megadeth var bra de også... Anthrax var ok. Herlig bilde- og lydkvalitet!

 

Men altså... Setlisten vi fikk høre! Dritt. Standard shit.

Fikk høre de "utheva" sangene:

 

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Fuel

Harvester Of Sorrow

Fade To Black

That Was Just Your Life

Cyanide

Sad But True

Welcome Home (Sanitarium)

All Nightmare Long

One

Master Of Puppets

Blackened

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - -

Am I Evil? w/ The Big Four

Hit The Lights

Seek and Destroy

 

Jeg hadde gledet meg til en konsert litt utenom det vanlige, med sanger de ikke spiller så ofte. Totalt sett var setlisten nokså bra, men skjønner ikke hva de tenkte på de som produserte og valgte ut sangene av setlisten.

 

Er jo mest'a hardcore som var på kinokonserten, så de burde i hvertfall ha bytta ut Matters, Sandman, One/Puppets - med Fuel, Sanitarium og Blackened! :ermm:

 

Bra det ble en suprise på slutten med at The Big Four spilte Am I Evil sammen - hadde det ikke vært for det, hadde jeg vært litt skuffa nå...

 

http://www.youtube.com/watch?v=1AdzqU4I1MM

 

...Og Lars bekrefta forøvrig at det blir DVD av konserten :D

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Ellers syns jeg publikum var litt døvt. Hadde inntrykket av at det kun var jeg, en trio skrått foran meg og en fyr bak meg som virkelig tok av. (Jeg satt i rad 10, sete 15 på Ringen kino)

What, så dårlig i stemning i oslo, med øl-servering og greier?!? Sang folket med der da? Var ikke mye bedre i trondheim, litt over 200 i salen. Var veldig få som sang med, men en del som satt å små-headbanga for seg selv. Skuffende. Hadde sett for meg at alle stod å sånt jeg, men den gang ei. Sang med og tok av litt uansett jeg... ;)

 

Hvordan var stemningen på Colloeseum og i Bergen, dere som var der?

Lenke til kommentar

Ellers syns jeg publikum var litt døvt. Hadde inntrykket av at det kun var jeg, en trio skrått foran meg og en fyr bak meg som virkelig tok av. (Jeg satt i rad 10, sete 15 på Ringen kino)

What, så dårlig i stemning i oslo, med øl-servering og greier?!? Sang folket med der da?

 

Tja, halsen min blir nok "sore in the morning" ;)

 

Tror nok jeg blir alene om det :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg satt nesten i midten i Trondheim, var ikke så mye liv der nei. Men, prøvde nå og synge med på en del :) men ikke så mye respons, noen klappet nå en gang i blant, men ikke stort mer...

Hvilken rad? Satt på rad 4 jeg. Mulig du så meg, tror jeg var den eneste som hadde henda litt i været under sangene ;)

 

Hvordan var volumet i de andre salene forresten?

For min del lå Colosseum akkurat passe (dvs. nærme/på smertegrensen etter ca. 4 timer med non-stop heavy musikk).

Overrasket over hvor bra lydkvaliteten var. Tett oppunder smertegrensen som du sier ja. Ble litt vel mye når Slayer spilte på max volum i en time, så tok en luftetur like før metallica entret scenen.

 

Ble svært positivt overrasket over liveopptredenen til Anthrax, Megadeth og Slayer. Høydepunktene for min del var Madhouse, Skin O' My Teeth, Heaven & Hell, In My Darkest Hour, Symphony Of Destruction, I am the Law og noen Slayer-sanger jeg ikke kan navnet på.

 

Anthrax, Megadeth og Slayer sine setlists:

 

 

Anthrax:

 

Caught in a Mosh

Got the time

Madhouse

Antisocial

Indians/Heaven & Hell/Indians

Metal Thrashing Mad

I am the Law

 

Megadeth:

 

Holy Wars... The Punishment Due

Hangar 18

Headcrusher

In My Darkest Hour

Skin O' My Teeth

Hook In Mouth

Sweating Bullets

Symphony Of Destruction

Peace Sells...But Who’s Buying / Holy Wars Reprise

Silent Scorn (Outro tape)

 

Slayer:

 

Intro

World Painted Blood

War Ensemble

Dead Skin Mask

Angel of Death

Seasons of the Abyss

Hate Worldwide

Mandatory Suicide

Chemical Warfare

South of Heaven

Raining Blood

 

 

Hva syns dere om den standard'e setlisten til metallica (kino-setlisten), når de først viser dem på kino?

 

Syns forsåvidt hele setlisten var hakket for standard, ettersom konserten skal på dvd. Setlisten var mye bedre på Nimes- og Mexico-dvden. Faktisk bare 5 sanger som er "skiftet ut" fra Nimes-konserten. Ganske rart, når det bare er ett år mellom de to live-dvdene.

Lenke til kommentar

Du vet, dette "konsert i kino" er et nytt konsept for oss nordmenn. Vi er ikke som amerikanere på Rocky Horror Show som synger så det jomer i hele salen på alle sangene. På kino er vi vant til å sitte stille. Og da blir det fort et dilemma for de fleste, "Hmmm, bør jeg rope eller leke kino og holde kjeft?"

Lenke til kommentar

Var episk konsert! Anthrax(leif?) var best bortsett fra Metallica ofc. På ringen var det jævli dødt, jeg sang med på alle sangene, ingen rundt meg gjorde, satt midt på rad 8. Virket som det var liv på kanten av radene 8-9-10-11-12, men ellers var det stusselig. Ikke engang på am i evil sang folka rundt meg med...

Lenke til kommentar

Nei, de fleste var nok i titte og lyttemodus ikke konsertmodus. Som å se en konsert DVD på storskjerm. Man sitter ikke og hyler og roper foran TV'n når man ser DVD.

Sterkt uenig. Det er langt ifra noe vanlig-konsert-hjemme-i-stua-opplegg. Snakk om liveoverføring på en gigastorskjerm med knall lyd som sees sammen med flere hundre andre metallelskere... Da syns i hvertfall jeg at man bør ta av litt :)

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Vel, det virker jo som om du er den eneste med den oppfatningen sånn fysisk sett, da..siden alle andre satt og var stille :p

hehe, ja. Tror egentlig det var mange som ville ta av, men de torde ikke ettersom det ikke var så mange andre som gjorde det osv.

 

Ingen andre som er litt kritisk til den setlisten vi fikk servert?... :huh:

Lenke til kommentar

Er egentlig slik på vanlige konserter også i Norge. Folk tør ikke ta av hvis ikke dem rundt dem gjør det samme. Da tenker vi "hm, ser jeg teit ut hvis jeg strekker armene i været og hopper nå? Ingen andre gjør det jo".

 

Derfor får vi alltid sånne lommer med folk som er helt gærne, mens 10 meter bak eller bortenfor står folk som saltstøtter og prøver å se mellom alle foran som hopper.

Lenke til kommentar

Derfor får vi alltid sånne lommer med folk som er helt gærne, mens 10 meter bak eller bortenfor står folk som saltstøtter og prøver å se mellom alle foran som hopper.

Husker det var sånn for min del på konserten den 13. april. Stod ca. 10m fra scenen på åpningssangene... tok selvfølgelig av. De som stod bak meg stod rett opp og ned uten å bry seg. Var litt flaut et sekund der og da, men tenkte meg 2 sek - og så var det tilbake til "klikkings-modus" igjen ;) Kom meg heldigvis like ved scenen etterhvert, og der var litt mere liv for å si det mildt.

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...