Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Skal nok ikke se bort ifra om de tar turen til europa igjen til sommeren igjen neste år på en "escape" eller "sick" - of the studio turné igjen. :) De pleier jo som sagt å ta den årlige sommerferien i europa. Og ganske sikkert da, så står enten Danmark eller Norge på lista =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok dessverre tidligst neste sommer ja. Men vi i skandinavia skal ikke klage, dem har jo hatt hele 15 show her det siste året!

 

Metontour-videoen fra den første kvelden i Belfast er ute ser jeg. Gutta ser ut til å være i storform som vanlig :thumbup:

 

De hadde et utendørs-show i Budapest i går kveld. Setlist:

 

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Through The Never

Harvester Of Sorrow

Fade To Black

That Was Just Your Life

The End Of The Line

The Day That Never Comes

Sad But True

Cyanide

One

Master Of Puppets

Blackened

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - -

Helpless

Motorbreath

Seek and Destroy

 

Får nesten ikke bedre åpning med de 5 første sangene.

 

...neste show er i Zagreb i morgen kveld :D

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Setlisten fra gårsdagens konsert i Belfast

 

 

Dumme Haakon som fikk Whiplash :mad:

Whiplash :love:

 

De får den i dag tipper jeg. Seriøst Haakon er heldig ja. Skal faen meg ha skikkelig rapport fra ham når han kommer hjem igjen.

Vel, skikkelig rapport blir det vel ikke... Eller... Hmm, vi får se.

 

Vel, først og fremst til alle som tror Belfast er verdens største slosseby og Nord Irland/Irland bare er fyll og vold, dere har feil. Ser mer vold en natt ute i Drammen eller Oslo enn det jeg så der. Var ute på nattklubb etter konsertene, og en del puber og barer. Utrolig koselig by, og veldig bra hotell.

 

Konsert nummer en tok helt av. Aldri sett James i mer knall form. Han hoppa og spratt rundt, og så ut som om han hadde mer energi enn noen gang før. Dannet seg en rimelig stor moshpit som jeg og mine kamerater ble dratt inn i/frivillig hoppa inn i underveis i konserten. Noe som bare bidro til opplevelsen, sammen med veldig gode plasser. Vil si at setlisten på kveld en var hakket bedre enn på kveld to. Var utrolig deilig med Creep som vanlig (alltid. Alltid godt med Creeping Death), Whiplash (ikke minst) og Bellz. Andre høydepunkter på kveld en var Nightmare og Blackened. Det virka som om publikum ikke hadde sett Metallica på år og dag (de har jo ikke vært i Belfast på 22 år heller), og det er en god ting, for det var et godt publikum begge dagene. Under sanger som Bellz, Nightmare, Blackened, Whiplash (Puppets og for den saks skyld) tok rimelig godt av, og det var heftig moshpit en del steder. Sandman var også et fyrverkeri. :)

 

Konsert nummer to var det sitteplass for å ha ekstra energi utover kvelden, og stå den ene kvelden, og sitte den andre, har vist seg å fungere før (gjorde det i Telenor Arena). Starta som forventet likt som på andre steder der hvor de har hatt to konserter, med Life og Cyanide. Harvie var utrolig godt å få høre igjen. Elsker den sangen. Fuel skaper også veldig bra liv, og jeg synes at de i det siste (som kveld 2. i Telenor Arena) har fått den til veldig godt live. Flammene "opp av forsterkerne" i starten av sangen bare bidrar til at alle tar av. :) Høydepunkter for kveld to var: Harvie, Day (faktisk. Det er en kjempesang), Horsemen, den magiske stemningen på Memory Remains (lik den på Valle Hovin i '07, helt fantastisk), Battery og Lights.

 

Ingen Whiskey, noe som selvsagt hadde vært utrolig gøy, men jeg var forberedt på at det kunne hende de droppa den. Hadde bare vært en bonus for meg omm den faktisk kom. En heftig bonus. :p

 

Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med turen, som er min andre utenlands tur "med" Metallica. Setlistene for begge kveldene var utrolig bra, men spesielt kveld en. Bellz, Horsemen, Harvie, Breadfan og Whiplash er de sangene jeg ikke har hørt live på en stund, men det er ikke lenge siden jeg hørte de heller. Mangfoldige sanger begge kveldene som var utrolig deilige å høre. Godt sammensatte setlister det her. :)

 

Sånn, blei en rimelig skikkelig rapport det, gitt? ;)

 

Edit: Leif was here.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på å ta en sleeve-tatovering med Metallica-theme etter hvert. Jeg har funnet noen ting jeg vil ha med i den, men lurte på om andre har noen tanker om hva som kunne passe seg. Her er noen ting jeg kunne tenke meg å ha med:

 

- Tekstlogoen (MetallicA)

- Ninjastar

- Lady Justice

- Scary Guy

- Flaming Skull

- Noe fra Metal Up Your Ass-cover art (enten doen, eller kanskje bare skriften "metal up your ass")

- St. Anger-hånda

- One-figuren

- Portrett av Cliff Burton (fra minnestøtten hans i Sverige)

 

Får nok ikke plass til alt, har ikke tenkt å ta hele armen. Hvis det blir noe, blir det nok på underarmen.

 

Jeg skal jo også selvfølgelig tenke godt igjennom dette, og ikke gjøre noe forhastet. Jeg skal også sørge for å gå til en dyktig tatovør, så resultatet blir bra. Han/hun skal hjelpe meg å sette det sammen.

Lenke til kommentar

Hørtes virkelig spennede ut Knewt! Noe sånt som dette hadde vært fett å hatt (kanskje i litt mindre str.)

 

Picture-180.jpg

 

---------

 

Setlisten fra kveldens konsert i Zagreb :) :

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Fuel

Ride The Lightning

Fade To Black

That Was Just Your Life

The End Of The Line

The Day That Never Comes

Sad But True

Broken, Beat and Scarred

One

Master Of Puppets

Battery

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - -

Am I Evil?

Hit The Lights

Seek and Destroy

 

aah, 4 av fem åpningssanger var RTL-sanger!!

Lenke til kommentar

Enig. Metallica har nok inspirert for mange til at vi kan snakke om alle bandene de har inspirert i en Metallica-tråd.

 

Forresten, Lars' "brev" til Dio:

Dear Ronnie,

 

I just got off stage in Zagreb. I was met with the news that you've passed on. I'm kind of in shock, but I wanted you to know that you were one of the main reasons I made it onto that stage to begin with. When I first saw you in Elf, opening for Deep Purple in 1975, I was completely blown away by the power in your voice, your presence on stage, your confidence, and the ease with which you seemed to connect to 6000 Danish people and one starry-eyed 11 year old, most of whom were not familiar with Elf's music. The following year, I was so psyched when I heard the results of you joining forces with my favorite guitar player. You guys sounded so right for each other and I instantly became Rainbow's #1 fan in Denmark. In the fall of 1976, when you played your first show in Copenhagen, I was literally in the front row and the couple of times we made eye contact you made me feel like the most important person in the world. The news that you guys were staying in town on your day off somehow embedded itself in my brain and I made the pilgrimage to the Plaza Hotel to see if I could somehow grab a picture, an autograph, a moment, anything. A few hours later you came out and were so kind and caring... pictures, autographs and a couple minutes of casual banter. I was on top of the world, inspired and ready for anything. Rainbow came to Copenhagen a couple more times over the next few years and each time you guys blew my mind, and for a good three years were my absolute favorite band on this planet. Over the years I've been fortunate enough to run into you a half dozen times or so and each time you were as kind, caring and gracious as you were in 1976 outside the hotel. When we finally got a chance to play together in Austria in 2007, even though I may not have let on, I was literally transformed back to that little snot nosed kid who you met and inspired 31 years earlier and it was such a fucking honor and a dream come true to share a stage with you and the rest of the legends in Heaven and Hell. A couple of weeks ago when I heard that you were not going to be able to make it to the Sonisphere shows that we would be sharing this June, I wanted to call you and let you know that I was thinking of you and wish you well, but I kind of pussied out, thinking the last thing you needed in your recovery was feeling obligated to take a phone call from a Danish drummer/fan boy. I wish I'd made that call. We will miss you immensely on the dates, and we will be thinking of you with great admiration and affection during that run. It seemed so right to have you out on tour with the so-called “Big Four” since you obviously were one of the main reasons that the four bands even exist. Your ears will definitely be burning during those two weeks because all of us will be talking, reminiscing and sharing stories about how knowing you has made our lives that much better.

 

Ronnie, your voice impacted and empowered me, your music inspired and influenced me, and your kindness touched and moved me. Thank you.

 

Much love,

 

Lars

Lenke til kommentar

En del av meg hater offisielt Haakon :p

Haha, glad i deg og! :D

 

*Sukk* - Gift, unge, katte, rekkehus og stasjonsvogn er skjelden mulig å kombinere med Motorsykkelkjøring på kontinentet for å høre metallica mange steder :cry:

 

Får sørge for at jentungen min vokser opp med ordentlig musikk. Drømmen er en 14årig datter som brekker seg når hun hører hiphop, ke$ha og Beyoncé :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...