SaReX Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Gojira var bra, Metallica var best, øllen var dyrt og smakte drit.. tuborg 0,4l 65kr! Mitt høydepunkt var All Nightmare Long :-D Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Vi hadde et band med tekniske problemer, et med en vokalist som tok stemmen i låt to, og så kom METALLICA! Og for en jobb de gjorde etter at Life og line var ferdig :D Lenke til kommentar
Erikk1991 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Veldig bra konsert, spesielt bra å få høre blackened, am I evil og through the never. Hadde bra lyd der jeg var og fikk også med en metallica badeball hjem. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Var en knall konsert, men mer eller mindre det samme showet som i Spektrum i sommer med et par andre låter. Jeg holdt meg på gulvet et par meter unna gjerdet, på den siden som så ryggen til trommisen i Fear Factory. Hvis dere så en fyr med brun shorts og Metclub T-skjorte fra 2009 var det antakeligvis meg Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Synes det var et rimelig dødt publikum. Var mer liv i fjor med 10k i spektrum... Ble nok litt for mange pappa-gutter fra Bærum. Så folk som gikk rundt å styra når de spilte MoP, wtf liksom? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er sånt som skjer når band blir "for" mainstream. Da kommer alt mainstream-publikummet på konserter og er ikke vant med å lage liv og hoie. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Er sånt som skjer når band blir "for" mainstream. Da kommer alt mainstream-publikummet på konserter og er ikke vant med å lage liv og hoie. Ja, men i går synes jeg det var ekstremt. Har sett Metallica 13 ganger live, og det har aldri vært så synlig som i går. Folk som kjørte dress-bukse og skjorte, helhvite klær osv. Hva faen? Jaja, jeg gjorde iallfall det jeg kunne for å skape liv der jeg sto, selv om det ble en del rare blikk. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Og jeg skal gjøre det jeg kan i kveld. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Jeg hadde også en god del slike opplevelser, dessverre. Der jeg satt fikk jeg rare blikk da jeg sang med på Blackened :/ Var ikke mange som sang der oppe jeg satt... Veldig synd egentlig! Jeg hadde det uansett DRITFETT og gleder meg stort til i kveld! Da skal jeg STÅ! HELT FREMME! METALL UP YER ASS! Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Herlig konsert for min del. Eneste negative med 'tallica-delen var at jeg syns når de spilte Life og Line, and at det var veldig dårlig lys på scenen. Men det tok seg opp etter disse to. Selv skjønte jeg meg ikke på alle som gadd å stille seg i kø på gangen så lenge for å kjøpe øl mens 'tallica spilte (etter øl-salget på gulvet ble stanset). La også merke til det som noen har nevnt tidligere; nemlig "pappa-gutta". Man sitter da vel ikke helt stille på Metallica konsert(!), han som satt ved siden av meg, klappet 3(!) ganger gjennom hele konserten; det var etter NEM, Sandman og under introen. Latterlig! Jeg gir konserten terningskast 5 jeg også! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg headbanget og skrek for full hals under de fleste sangene.. kan ikke helt tekstene på de nye sangene enda, men.. hehe.. Good times! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10000620 VG er som vanlig ikke helt med i svingene.... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10000620 VG er som vanlig ikke helt med i svingene.... Leste nettopp og hadde tenkt til å poste her jaja, lurer på hvem fra VG som var der... Kan ikke være en Metallica-fan i hvert fall! Skjønner ikke hva de mener med det de sier om Black Album... noen som kan oversette? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvis jeg bare hadde lest teksten, og ikke visst hva The Black Album var, ei heller at det var Metallica det var snakk om, så tror jeg teksten var ment å si at bandet spilte sanger som faller i god smak hos "alle", slik at de eventuelt får godvilje og medhold fra folk med eventuelle pengesekker, osv.. men, igjen, nå vet jeg jo at det er Metallica, så ser ikke helt den sannsynlige forklaringen i det.. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 VG-anmeldelsen var da ikke så altfor dum? Jeg er enig at det var litt for mange mainstream fans, og jeg syntes det var for gå ordentlige thrash-sanger. Men jeg er ikke overasket, da dette er bare slik Metallica har utviklet seg til å bli. Alt i alt syntes jeg det var knall! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 For første gang på Metallica-konsert hadde jeg sitteplass, og synes det var helt greit på forhånd. Det gir en litt annen opplevelse enn å være nedi der. Men ble skuffet over publikum rundt meg. Vi var en gjeng på fem stykker som helst ville ta litt av selv om vi hadde sitteplass, men mange rundt oss sendte jo nesten rare blikk når vi tok henda i været eller hylte med. Likevel var det bra med liv i blant, og overraskende nok kanskje enda mer liv på de mindre "allment" kjente sangene som Through The Never, Blackened og Hit The Lights. En ting som skuffa VOLDSOMT var at det var SÅ mange som STAKK før ekstranummerne!? Vi tenkte bare WHAAAT!?!!? HVA ER FEIL MED FOLK!??! Det var nesten ingen igjen rundt oss på slutten! De som satt foran meg bare skrev meldinger hele konserten og klappa ikke en eneste gang. Er sikker på at opplevelsen deres ville vært hundre ganger bedre om de var litt mer med. Men igjen synes jeg ikke det gjør noe at mer casual folk er på konserter. Er ikke noe typisk metallruger som begynner å mislike ting fordi det er populært og synes det er kult at flere "menn i gata" kommer på konsert, hehe Ellers er jeg utrolig fornøyd som jeg alltid er. Nok en fantastisk Metallica-konsert, og setlisten var jeg fornøyd med selv om jeg har hørt det aller meste live før. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Det er nok LANGT mer trash i vente for oss i kveld. Vi får IKKE Roam, Fade og Unforgiven i dag! Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Så da satser vi på en enda bedre set-liste i morgen kveld, gjerne med For Whom The Bell Tolls og Ride The Lightning, så kan de hive på Dyers Eve, Battery, Disposable Heroes og noen flere så blir det bra Da blir jeg nesten forbanna, for de låtene der er favorittene mine og jeg hadde ikke råd til billett begge dagene. Var en bra konsert, og Gojira var veldig fett. Hadde ikke hørt noe fra dem tidligere, så jeg ble positivt overrasket Men ble litt skuffet over publikum der jeg sto. Lite liv, og et fåtall kunne tekstene.. Forventer ikke at alle skal kunne teksten på alle låtene utenat, for det kan tross alt ikke jeg heller, men klassikere som Master og Sandman burde vel de fleste som drar på Metallica-konsert kunne. Var også en guttunge og en jente som synes det var mer moro å kommentere hvor dårlig de synes de nye sangene var og drive med spilloppmakeri fremfor å få med seg konserten. Var også synd at jeg måtte gå midt i Seek, men sånn er det når man har konsert langt utenfor byen og må ta flere busser og baner. Bortsett fra det, så er jeg litt glad for at jeg ikke tok bilen, for det var passe kaotisk med massevis av veisperringer og sånn. Så en kar som fikk huden full av en politibetjent i rundkjøringa der fordi han "bare skulle sleppe av noen", "NÅ KJØRER DU MED EN GANG!" skrek politimannen Det er masse politi der, så de av dere som har planer om å ta med grill og pils bør finne på noe kreativt å skjule pilsen med.. f.eks (oppfordrer ikke til lovbrudd altså, men synes man skal få nyte en pils i sola uten mas fra onkel blå). Var flere som fikk advarsel for "drikking på offentlig sted" og måtte helle ut ølen sin Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Så da satser vi på en enda bedre set-liste i morgen kveld, gjerne med For Whom The Bell Tolls og Ride The Lightning, så kan de hive på Dyers Eve, Battery, Disposable Heroes og noen flere så blir det bra Da blir jeg nesten forbanna, for de låtene der er favorittene mine og jeg hadde ikke råd til billett begge dagene. Jeg hiver meg på den! Spiller de alle favorittsangene mine den dagen jeg ikke er der blir jeg nok litt småsur. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 VGs anmeldelse var latterlig. Og det er ikke bare fordi jeg er uenig i sluttkarakteren på den, men hallo, fyren var der ikke under hele konserten en gang. Var med en del folk som ikke akkurat er die hard fans i går og som satte pris på sanger som Unforgiven, Roam og Fade (sistnevnte satte jeg også pris på, og Roam funka faktisk veldig bra nå. Ikke hørt den live siden 07). I kveld tror jeg derimot at vi får sanger som Straw og Lightning. Jeg har trua på at i kveld blir en av de beste setlistene for die hard fans som meg. Dette blir bra, gutta! Var derimot UTROLIG deilig å få høre Creep igjen. Og ikke minst Blackened. Never og Evil var også dritfett. Veldig fornøyd i grunn, selvom det var veeeeldig mye fra Black Album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå