Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å stå fremerst egentlig? og når burde man møte opp for å komme fremerst?

Det er et helvetes press, varmt, svett og utrolig slitsomt.

Men er det verdt det?

Ikke etter min mening. Stod front-row på Tool på Øya i 07. Tropenatt og mer opptatt av å ikke bli presset livsskiten ut av enn å følge med på konserten.

Lenke til kommentar

Stå fremst er ikke verdt det. Du får ikke med deg konserten fordi du må slåss med folk som bøller fra side til side og ikke lar deg puste. Faller du er du så godt som ferdig. Pluss at du allerede har stått i mange timer og ventet, ikke drukket eller spist noe, og svimer lett av i varmen og svetten og trengselen. Og trengslen er EKSTREM helt fremst. Man sliter med å få puste, og det hjelper ikke at mengden dyttes fra side til side så du mister fotfestet.

Lenke til kommentar

Da er det ikke lenge til konsert! Skal i morgen, gleder meg stort!

Planen er tog fra lillestrøm til lysaker, så gå til arenaen. Samme vei tilbake naturligvis, så satser jeg på å være hjemme i 2- tida eller noe i den duren. Blir kjei dag på jobb på onsdag! :)

Lenke til kommentar

Er ikke SÅ ille å stå fremst når det er in the round. Ikke i det hele tatt. Stod fremst to ganger i fjor, og sure, det var mye trengsel og dytting, men ikke så mye at jeg "gikk glipp" av konserten akkurat. På den andre konserten i fjor sommer var det et par menn oppi 40-åra som sa til meg og de jeg var med at "de blir ikke stående der lenge". Needless to say, jeg stod der til det slutta. Og de stod bak meg. Ikke faen om jeg lar meg dytte rundt av folk. Jeg tar igjen når folk begynner. :)

It's the right thing to do.

Lenke til kommentar

Sikkert, men er du på konsert for å slåss med albuer og knær, eller se på bandet og musikken?

Jeg gjentar:

.. men ikke så mye at jeg "gikk glipp" av konserten akkurat.

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med å ha rail-plass på in the round-konserter, men det er ikke noe i nærheten av det presset som er med vanlig scene. Så sånn er det.

Edit: Får vel legge til et ganske så åpenbart svar på spørsmålet ditt, da. Jeg er der for å se på bandet og musikken. Men graver meg ikke ned i et hull for det. :)

Anbefaler alle som har spørsmål angående transport til og fra i morgen og på onsdag å lese litt på www.trafikanten.no.

For de absolutt aller lateste, så følger informasjon på siden i spoiler.

Reis kollektivt til Metallica-konserten

Tirsdag 13. og onsdag 14. april holder Metallica konsert i Telenor Arena på Fornebu. Dit kommer du best med buss.

Reise fra Oslo til Telenor Arena

Busslinjene 31 og 31E bringer deg til Telenor Arena.

• 31 Snarøya - kjører ordinær trasè og stopper ved alle stoppesteder.

• 31E Fornebu/Telenor Arena - i tidsrommet 1630 - 1945 kjøres disse direkte Kirkeristen (stoppested i Dronningens gate) - Nationaltheatret - Telenor Arena. Bussene kjører kontinuerlig.

Reise fra Asker/Bærum/Ski/Lillestrøm til Telenor Arena

Ta ordinært rutetilbud (tog eller buss) til Lysaker stasjon. Fra Lysaker stasjon, ta linje 31 Snarøya videre til Telenor Arena. Det er mulig å gå fra Lysaker stasjon, beregn ca. 15 min.

Eventuelt gå av bussen på Oksenøyveien (stoppestedet før Lysaker) og gå derfra til Telenor Arena, beregn ca. 15. min.

Retur fra Telenor Arena til Oslo

Det kjøres to linjer tilbake til sentrum:

• Direktebuss til Nationaltheatret og Jernbanetorget

• Busslinje som stopper på Lysaker, Skøyen, Nationaltheatret og Jernbanetorget.

Bussene går fra to ulike steder - se etter henvisningsskilter når du er på vei ut av arenaen!

Stoppestedet Fornebuparken blir ikke betjent fra ca kl. 16 og ut driftsdøgnet.

Retur fra Telenor Arena til Asker/Bærum/Ski/Lillestrøm

• Gå eller ta buss til Lysaker stasjon og benytt det ordinære rutetilbudet med buss og tog derfra.

Billettkjøp

Alle kort og billetter for Oslo er gyldig på linje 31 og 31E til Telenor Arena i forbindelse med konsertene. Har du ikke billett allerede, oppfordrer vi deg til å kjøpe på forhånd.

24-timersbilletten for Oslo gjelder tur/retur, og også på Ruters natt-tilbud i Oslo. Den koster kr 70 for voksne og kr 35 for barn. Ordinære billettpriser gjelder for reisende i Akershus.

Billetter får du kjøpt hos Narvesen, 7-eleven, Deli de Luca, Mix, Trafikanten og på T-banestasjonene i sentrum.

I tidsrommet fra 1630 til 1945 vil i tillegg 24-timersbilletter kunne kjøpes av egne billettselgere på stoppestedene Kirkeristen og Nationaltheatret .

Se også Telenor Arenas nettside

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Jeg skal også teste med bil dag 1 så får jeg heller revurdere det til dag 2 viss det skulle bli for jævlig :)

Har fått et par tips om parkering, så får jeg se hvordan det funker. Men har planer om å være litt tidlig ute så jeg har god tid hvis ting skulle gå at skogen :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg ser an busskøen fra lysaker stasjon, men jeg regner med at det kommer til å gå en SKOG med folk bortover. Gidder ikke stå en halvtime / time i kø til buss når det er 15-20 minutter gangavstand til arenaen fra lysaker. Er forøvrig 0 kjent i området så må bare dilte etter et sted :)

Håper ikke det er for vanskelig å finne fram..

Lenke til kommentar

Tja, når jeg jobbet ute på Telenor Fornebu gikk jeg meg bort de første par gangene jeg prøvde å gå fra lysaker til jobb eller tilbake. Du må navigere gjennom et boligfelt som er ganske svært. Så med min retningssans gikk det ikke bra.

Lenke til kommentar

Sikkert, men er du på konsert for å slåss med albuer og knær, eller se på bandet og musikken?

For meg er det en viktig del av konsertopplevelsen :D

Viser at det er et livlig publikum, og et livlig publikum gjør konserten bedre. Hvis du eier humøret til å ikke la slike ting gå innpå deg, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...