Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suicide er den eneste fra DM jeg ikke har hørt live.

Cyanide og BBS er geniale live. Får med publikum så det holder. Jeg holder Cyanide som topp fem på DM. Elsker grooven i den låta. The Judas Kiss funker meget dårlig live, noe også Oslo fikk erfare i sommer.

Ahhh jeg er så enig. Ser på Cyanide som en skikkelig "feel good" låt. Komboen med bass og trommer i den låta er rå. Teksten er også fengende. Undervurdert.

Blir vel pirkete Night, men du har ikke hørt Unforgiven III heller. ;)

Lenke til kommentar

Kan jo også være at de fyrer til med noen sjeldent den første kvelden siden det er jo tross alt Europa start.

Fordi at hvis man ser på Sør Amerika starten spilte de Am I Evil? og Blackened helt på slutten. Life og line midt inni som også er unormalt.

Etter de hadde hatt en månedes pause i februar og begynte i Guadalajara spilte de Through the Never.

Europa starten i Nottingham i fjord fyrte de til og med av en verdenspremiere på The Judas Kiss.

Men uansett hva de spiller så er det alltid bra :)

Endret av PizzaHarvester
Lenke til kommentar

Så du meiner Leviathan er eit dårlig album?

Jeg mener at den eneste låta på Leviathan som er episk er 13-minutter lange "Hearts Alive". Du får dette til å bli at jeg syntes Leviathan er et dårlig album. Fantastisk logikk.

Episk er noe jeg ikke forbinder med 3-4 minutter lange metal-låter, og der er jeg sikkert ikke alene.

Leviathan er en knakende god skive det, men den når ikke Crack the Skye til anklene. Crack the Skye er komplett. Det er er metallens svar på Pink Floyds "Animals" eller debutskiva til King Crimson.

Lenke til kommentar

Så du meiner Leviathan er eit dårlig album?

Jeg mener at den eneste låta på Leviathan som er episk er 13-minutter lange "Hearts Alive". Du får dette til å bli at jeg syntes Leviathan er et dårlig album. Fantastisk logikk.

Episk er noe jeg ikke forbinder med 3-4 minutter lange metal-låter, og der er jeg sikkert ikke alene.

Leviathan er en knakende god skive det, men den når ikke Crack the Skye til anklene. Crack the Skye er komplett. Det er er metallens svar på Pink Floyds "Animals" eller debutskiva til King Crimson.

Då misforstod eg deg der. Men sei vi brukar definisjonen frå ordlista; episk = fortellende, storslått. På kva måte oppfyller ikkje Leviathan desse to definisjonane?

Må seiast at denne diskusjonen egentlig er teit, då eg kjenner "Patrick Bateman" og reknar med han brukte _episk_ enkelt og greit som ein måte å sei at albummet er "veldig bra" på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...