Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men jeg tror nok du bare må leve med det, med mindre mange her er veldig enig med deg. :p

Forøvrig så spiller gutta i dag også, så i morgen tidlig så kan vi slenge ut setlisten her. De starter vel nesten garantert med Creep som så vanlig i 2010, og Bellz eller noe lignende etter. Noen som vet om de kun har utendørskonserter helt frem til de kommer til Norge? Anyone? Haakon? :D

Innendørs 8. mars i Panama City, men rekna med det blir "utandørsopplegg". Dvs ikkje in-the-round-scene. Showet skulle vel opprinneleg vere utandørs, men vart flytta inn pga vêret og dårlig billettsalg. :)

Lenke til kommentar

Forøvrig så spiller gutta i dag også, så i morgen tidlig så kan vi slenge ut setlisten her. De starter vel nesten garantert med Creep som så vanlig i 2010, og Bellz eller noe lignende etter. Noen som vet om de kun har utendørskonserter helt frem til de kommer til Norge? Anyone? Haakon? :D

De har igjen 5 konserter før de tar seg en snau måneds pause:

3/7/2010 San Jose, Costa Rica

3/8/2010 Panama City, Panama

3/10/2010 Bogota, Colombia

3/12/2010 Caracas, Venezuela

3/14/2010 San Juan, Puerto Rico

Alle er utendørs med unntak av konserten i Panama, som ble flyttet innendørs for 3 dager siden, grunnet frykt for regn og faenskap de ikke selv kan kontrollere, og konserten i Puerto Rico.

Men selv med konserter innendørs i dette året HAR de spilt en setlist de kunne ha spilt utendørs (noe de ikke gjorde innendørs i fjor). Det er bare konserten i Cordoba som (hittil) har vært innendørs i år. Og der spilte de en lignende setlist de spilte på utendørs-konserter i fjor (Sonisphere osv), med typiske trekk som Creeping Death, Blackened eller Battery som åpningslåt.

Jeg håper for guds skyld at de holder seg til det oppsettet når de skal spille i Telenor Arena om en drøy måned og, men hvem vet. Konserten i Cordoba var ikke "in-the-round" (scene i midten slik det var i Spektrum i fjor, og skal være i Telenor Arena i år), og det kan være derfor setlisten ble slik den ble, i typisk "utendørs-format". Det kan også ha noe å gjøre med at det er 11 år siden sist de spilte i Sør-Amerika.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Den spilles som intro (på bånd) i en helt mørk sal før gutta kommer på scenen ja. De har kun spilt den (fysisk) en gang live og det var i Køben i sommer.

Outlaw er undervurdert av mange. Kongelåt. Slutten der får meg alltid til å headbange som faen.^^

Lenke til kommentar

Setlista fra søndagen :)

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Wherever I May Roam

Ride The Lightning

Fade To Black

That Was Just Your Life

The End Of The Line

Sad But True

Broken, Beat, and Scarred

Cyanide

One

Master Of Puppets

Blackened

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - -

Stone Cold Crazy

Battery

Seek and Destroy

Lenke til kommentar

"Som sist (juni og juli i år) vil den runde scenen stå i midten omringet av publikum på alle kanter. Dette gjør at konsertfølelsen blir mer intim for publikum." Sitat pressemelding frå LiveNation.

For min del håpar eg på vanlig scene, men blir nok vanlig World Magnetic innandørsopplegg...

linkylink

Endret av Heddee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...