Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Sier som karen litt over meg, det skader ikke å ha med ørepropper. Skader du hørselen er den skadet permanent. Altså, ha med ørepropper i tilfelle.

Det finnes ingen regler for hvor høyt man kan spille på konserter i Norge gjør det vel? Snakka med ei her i forrige uke og hun mente bestemt at det lå på 110 dB eller noe der omkring.

Det er 110 i Sverige og diverse andre land, mener jeg å huske. Er utrolig nok, og dessverre ingen grense i Norge.

Studier har vist (uten at jeg gidder å leite frem kilder), at støy på 80-90 dB i en periode på noen timer kan skade hørselen din permanent, og på en konsert med Metallica snakker vi om langt høyere lyd enn 80-90 dB.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg "satt" høyt oppe, langt bak, der var det absolutt nødvendig med ørepropper..

Hadde disse øreproppene. Funka konge.. Kunne snakke med bruttern, og hørte musikken helt perfekt. De var også helgeniale på formel 1 løp :D..

Gleder meg så sinnsykt til konsertene :D

Håper Lars gjentar seg og sier som han sa etter seek and destroy i juli "Vi sees very fucking soon" :p

Lenke til kommentar

Egentlig så er de proppene der helt like de andre som har vært diskutert i tråden. Ser annerledes ut, men er bygd opp på samme måte. Er sånn med mine også. Kan snakke med folk og høre dem, setter jeg på høy musikk dempes den, men lyden er fortsatt god. Blir spennende å teste de ut på 2 metalkvelder i april. ;)

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvilken propper du bruker, hvis du har skomgummi proppene de deler ut på konsertene så vil jeg påstå at det er noe veldig galt med deg for å si det pent, for de gjør ikke annet enn å ødelegge alt av lyd de kommer over.

Neia, de ligner på sånne "in-ear" hodetelefoner. Basically de samme som de som er linket til i innlegget to over her, bare de har en snor på seg. Fikk de gratis på en konsert i Soria Moria/Cosmopolite. Eller så kosta de penger men jeg tok de allikevel :ermm: Uansett så er de nå fast tilbehør stort sett over alt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Death Magnetic til jul - Death in a Coffin-versjonen. :D

Jeg fikk endelig ut fingeren og kjøpte Une Nuit Pour Francais og Orgullo, Pasion y Gloria idag. I tillegg raska jeg med meg Cunning Stunts og en CD (Motorhead - Ace of Spades). Plutselig hadde jeg brukt litt mer enn jeg tenkte. Haha.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Death Magnetic til jul - Death in a Coffin-versjonen. :D

Jeg fikk endelig ut fingeren og kjøpte Une Nuit Pour Francais og Orgullo, Pasion y Gloria idag. I tillegg raska jeg med meg Cunning Stunts og en CD (Motorhead - Ace of Spades). Plutselig hadde jeg brukt litt mer enn jeg tenkte. Haha.

Oooh, nice ^^ kjenner til å bruke litt mer penger en det jeg skulle bruke, når jeg skulle kjøpe death magnetic hadde jeg ikke mer penger på kortet så jeg måtte låne av en kompis :(

Lenke til kommentar

DM er egentlig et FLOTT album!

Så et intervju med James på youtube, der han sa de var overasket over hvilke låter som ble populære. De "lakk" jo selv noen tracks på missionmetallica - dette var spor de hadde trua på.

Han nevnte at han synes det var gøy at ANL ble så populær. ANL er forøverig min favoritt på albumet! :D

Lenke til kommentar

DM er et jævlig godt album faktisk. Vil alltid være de som ikke liker det, men all over så synes jeg ikke det er en direkte svak låt på albumet. My Apocalypse kommer svakest ut i min bok, selv om jeg vet at mange har den rangert forholdsvis høyt i forhold til meg. Etter det blir det vel BBS. Hører mye på Unforgiven III og The Judas Kiss nå for tiden. Begge er gode låter.

Gidder du å linke til det intervjuet? :)

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Kan vel kanskje nevnes at jeg kun har hørt Apocalypse noen få ganger. Sier heller ikke at låta er dårlig, som dere sikkert skjønner, er bare det at den ikke gir meg samme feelingen som de fleste andre. Life tror jeg er blant favorittene. Elsker hovedriffet i den låta.

Nightmare var den første låta jeg ble hekta på. Definitivt en av de beste på albumet. S&R har jeg i senere tid virkelig begynt å digge. Håper på den i Telenor Arena. Nå på mandag er det jo under en halvannen måned igjen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...