Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig med ørepropper?

Av erfaring fra forrige Metallica-konsert i Spektrum vil jeg si nei. Da hang høytalerene i taket over oss, og siden jeg sto under rett under dem, fikk jeg ikke lyden rett i trynet heller, så det kommer kanskje an på hvor i salen du befinner deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Da har man kjøpt somekind of monster :) hva syns dereom filmen?

Jeg likte den veldig godt. Den viser et nedbrutt og slitent Metallica og er veldig interessant gjennom hele filmen :)

Lenke til kommentar

Er det nødvendig med ørepropper?

Av erfaring fra forrige Metallica-konsert i Spektrum vil jeg si nei. Da hang høytalerene i taket over oss, og siden jeg sto under rett under dem, fikk jeg ikke lyden rett i trynet heller, så det kommer kanskje an på hvor i salen du befinner deg.

Det må jo hver enkelt bedømme, men sist ble det vel målt 120dB på Metallica-konserten i Spektrum. Er vel et sted mellom 120 og 130 dB smerteterskelen ligger der selv korte perioder kan forårsake varig skade.

Lenke til kommentar

Sier som karen litt over meg, det skader ikke å ha med ørepropper. Skader du hørselen er den skadet permanent. Altså, ha med ørepropper i tilfelle.

Det finnes ingen regler for hvor høyt man kan spille på konserter i Norge gjør det vel? Snakka med ei her i forrige uke og hun mente bestemt at det lå på 110 dB eller noe der omkring.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Enig. Bestilte akkurat propper sjølv (dei som har vore anbefalt her i tråden). Tar dei med på konsertane, så puttar eg dei nok inn om eg føler det er nødvendig. Berre dumt å øydeleggje hørselen sin i ung alder, om ein kan gjere noko med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...