Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig med ørepropper?

Av erfaring fra forrige Metallica-konsert i Spektrum vil jeg si nei. Da hang høytalerene i taket over oss, og siden jeg sto under rett under dem, fikk jeg ikke lyden rett i trynet heller, så det kommer kanskje an på hvor i salen du befinner deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Da har man kjøpt somekind of monster :) hva syns dereom filmen?

Jeg likte den veldig godt. Den viser et nedbrutt og slitent Metallica og er veldig interessant gjennom hele filmen :)

Lenke til kommentar

Er det nødvendig med ørepropper?

Av erfaring fra forrige Metallica-konsert i Spektrum vil jeg si nei. Da hang høytalerene i taket over oss, og siden jeg sto under rett under dem, fikk jeg ikke lyden rett i trynet heller, så det kommer kanskje an på hvor i salen du befinner deg.

Det må jo hver enkelt bedømme, men sist ble det vel målt 120dB på Metallica-konserten i Spektrum. Er vel et sted mellom 120 og 130 dB smerteterskelen ligger der selv korte perioder kan forårsake varig skade.

Lenke til kommentar

Sier som karen litt over meg, det skader ikke å ha med ørepropper. Skader du hørselen er den skadet permanent. Altså, ha med ørepropper i tilfelle.

Det finnes ingen regler for hvor høyt man kan spille på konserter i Norge gjør det vel? Snakka med ei her i forrige uke og hun mente bestemt at det lå på 110 dB eller noe der omkring.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...