Gå til innhold

HJELP! Compaq Presario 5726

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende: P3 500Mhz, 128MB ram, sound blaster audio PCI 128 og savage4 (16Mb).

Jeg ønsker å sette inn 256MB ram og et Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR skjermkort. Vil dette by på store problemer (har hørt at Compaq kan være vanskelig å oppgradere), og i så fall hva vil være det største problemet, minne eller skjermkort. Noen som har erfaringer eller tips å komme med?

På forhånd takk!

[ Denne Melding var redigert av: falcon66 på 2001-10-12 14:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som kan svare sikkert på før du har prøvd.

Det inntrykket jeg har er at det oppstår oftere problemer med slike ferdige "PC-pakker" når du skal oppgradere de enn hvis maskinen er bygd av "separate" komponenter.

Jeg vet ikke hvorfor, men kan tenke meg at PC-produsenter satser mer på lav pris enn at PC-en skal være kompatibel med ny hardware. Mens Produsentene av komponenter er pokka nødt til å satse på kompatibilitet.

Jeg har aldri hatt problemer som jeg ikke har løst på mine selvbygde PC-er,men har flere ganger måtte gi opp å oppgradere "PC-pakker"

[ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2001-10-12 17:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-11 22:50, falcon66 skrev:

Jeg har følgende: P3 500Mhz, 128MB ram, sound blaster audio PCI 128 og savage4 (16Mb).

Jeg ønsker å sette inn 256MB ram og et Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR skjermkort. Vil dette by på store problemer (har hørt at Compaq kan være vanskelig å oppgradere), og i så fall hva vil være det største problemet, minne eller skjermkort. Noen som har erfaringer eller tips å komme med?

På forhånd takk!

om det er agp på hk, samt plass til rammen og lydkortet er ikke det noe problem.

sjekk manualen din så finner du det vel ut..

Lenke til kommentar

FEIL.

------

Har selv en Pc av samme typen, og det skal sies at det ikke finnes PC-er som er lettere å oppgradere.

Ram, kjøp de brikene du har lyst på, sett dem in.

GFX-kort, her igjen, det du har lyst på, dra ut det andre å sett det in.

Blir det problemer skift på irqer i biosen, lett med Compaq.

Og ta en restor etter på. det var det

Lenke til kommentar

har en pressario jeg og.. 5700t og vil også trimme den litt. cpu'en virker litt mer sliten.. har prøvd å klokke den, og prøvd å legge til en harddisk til, men det er strenge krav fra compaq tror jeg, for ingenting går... har du noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

har en compaq 5726 jeg og. Det første jeg gjorde var å sette et geforce2 kort i den og mer minne. Har ikke vært noe tull med den maskinen.

En mer stabil PC har jeg aldri hatt. Og det er standard ATX hovedkort i den. Så det så.

Jeg må inrømme at vifta til CPUen gikk ut vinduet etter 3 sec, da det hørtes ut som en jumbojet var på vei inn i stua når jeg skrudde den på første gangen.

Mvh

Kjelli

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-11 22:50, falcon66 skrev:

På forhånd takk!

Helt generelt kan du putte hvilken som helts RAM som har rette spes. Tidligere Compaq modeller har att problemer med noen typer brikker, men det har blitt mye bedre med tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde du bare kjøpt REC, sånn som meg, den funker fint

opprinnli en P-II 300, 64- pc133 og ati rage pro 3d ( noke sånt)

oppgradert til 128mb ram og geforce2gts, funker finr som berre faen, klarer faktisk max payne på 1024 x 768 og 32bit....

men compaq er nokke dritt, kjøp/ bygg ny pc sjøl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...