Wiciwato Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Det skulle visstnok være meteorstorm igår, men jeg kan ikke si at jeg fant noe annet en vanlige stjerner, så det ble en låve istedenfor. Det er tatt med lukkerhastighet på 30 sekund. Hadde jeg hatt med fjernutløseren (som jeg "glemte" så hadde jeg nok prøvd lenger lukkerhastighet. Det ble litt mørkt, men jeg får bare skylde på meg selv. Jeg skal prøve på nytt i kveld, men med lenger lukker. Endret 18. november 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Skimter jeg Nordlys? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Skimter jeg Nordlys? Det håper jeg ikke. Jeg bor på sørlandet så det er rimelig sjeldent med nordlys her nede. Her er neste bilde. Det er første gang jeg har fotografert stjernene for å lage "star-trails". EXIF Rundt 23 minutt eksponering f/10 ISO 200 10mm Endret 19. november 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Skimter jeg Nordlys? Det håper jeg ikke. Jeg bor på sørlandet så det er rimelig sjeldent med nordlys her nede. Det er nok bare drivende skyer. De blir seende sånn ut ved lange eksponeringer. Hva gjelder startrailsene dine, så har du blendet ned for langt. Mulig du kan få et bedre resultat ved bare å legge på en mye brattere kurve. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Nå er jeg på plass i Fredrikstad og det ble tid til et par bilder. Dette bildet er satt sammen av tre bilder til et hdr som er konvertert til svart-hvitt. En ganske fin plass å fotografere, synd at det er en nokså forstyrrende bakgrunn, men det blir ihvertfall urbant. Elva er Glomma. Endret 20. november 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg syns egentlig ikke den bakgrunnen var forstyrrende. Det trengs nok en forklaring.. Da jeg åpna tråden og fikk et glimt av bildet tenkte jeg i løpet av et mikrosekund litt rare tanker. Det er vanskelig å forklare men jeg får prøve.. det ble sånn for meg at det viser en verden som er ødelagt, kanskje av en eller annen katastrofe. Og midt i ødemarken så ser jeg plutselig et syn. Lys. Alt er jo ikke ødelagt allikevel. Eller noe sånt. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Ja, du er inne på noe der. Det jeg mente med forstyrrende bakgrunn var at jeg ønsket at elva bare skulle fortsette ut i bakgrunnen, altså bare vann bak pålene. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg syns ikke bakgrunnen er forstyrrende i det hele tatt. Tvert imot bidrar det med en ekstra dimmensjon i bildet. Formene gjentas grovt sett i forgrunn og bakgrunn, så du får en sterk opplevelse av kontrasten mellom det råtnende trevirket og industrien. Fine linjer også. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Takk for tilbakemeldingene, setter pris på det! Det skal komme et nytt bilde ikveld. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Det ble ikke helt det store idag, men det ble fint lite tid igår til å ta bilder så det får gå. Rimelig simpelt motiv, kanskje for simpelt, men jeg likte hvordan himmelen bak minner meg om en tidlig soloppgang. Endret 22. november 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå