Gå til innhold

vuderer kjøp av ny gaming pc ca 10k - brukpart oppsett?


Anbefalte innlegg

Den kommer heller ikke i Q1 2010 etter de flestes antagelser, men trolig i Q2.

Da så regner med at jeg ikke får bestillt delene får etter nytt år

 

i9 er sokkel- og chipsetkompatibel, men som sagt er det andre forhold som kan gjøre at kompabilitet blir dårligere enn forventet.

Dette er jeg klar over, men kjøper man litt high-end er sjansene for kompabilitet litt større.

 

i9 vil trolig være en dårlig gaming CPU relatert til pris. Men det vil være en meget god server CPU, og jeg er redd Intel vil legge hovedvekt på Xeon-versjonen. Grunnet AMD Instabul.

Tenkte ikke på i9 men med tanke påa t den er "rett rundt hjørnet" tenkte jeg at om jeg hadde venta til den kom hadde prisen på i7 gått litt ned.

 

 

Når det gjelder AMD radeon eyefinity edition, her bør du tenke litt på en ting til, dette vil kreve 6 stk lcd skjermer med Displayport inngang, eller en god del overganger fra displayport til DVI, og her er det forløbig dårlig stelt med gode overganger som faktisk virker.

Jeg er klar over at det kun er display-utganger på det kortet. i dag har jeg 3 skjermer de har nok ikke displayport så tenkte her å bruke overgang. har ikke planer om å invistere i ny skjerm med det første, og når den dagen kommer regner jeg med at display-port er blitt standar. du sier det er dårlig stelt med overganger som faktisk virker? hva mener du med det? Er vel ikke lov å selge produkter som ikke virker.

 

Når det gjelder vanlig eyefinity kort som selges i dag så fungerer ikke en overgang fra displayport til dvi. vis man ville ha 3 skjermer. da måtte den 3. skjermen være diplayport. nå har det ikke kommet ut så mye detaljert informasjon om eyefinity edition, men av det jeg har lest så skulle ikke dette være noe problem på eyefinity edition.

 

 

Jeg har enda ikke sedd på ditt opprinnelig oppsett men får vel ta en titt.

 

Tja din handliste var tom, så her var det lite å gjøre seg opp en mening om.

 

Her er det prisguiden som har gjort noe snedig. Har lagt inn ny varer der(tilsvarende det første oppsettet) med noen små modifiseringer(disk, og ram)

 

Handleliste

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vuderer et am3 system ja.

 

har satt opp en liste på et am3 system

 

men magelen på HT, trippel-channel minne og et 48 lanes hk gjør meg litt skeptisk når i7 oppsettet bare koster 1832,- mer. ja jeg vet at dette har minimal betydning men litt betydning har det jo.

kan jo agrumenter for at de 1800 jeg tjener på amd systemet kan brukes til enda et 5850kort å sette 2 i CF eller et 5870 isteden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...