dico Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvordan kan jeg finne siste del av en string etter punktum? Problemet er at siste del kan inneholde variabelt antall, så jeg får da ikke brukt substr. Det kan også være forskjellige formater, som gjør at jeg ser det vanskelig å bruke explode eller split - da jeg ikke vet hvor i arrayet resultatet havner. Eksempel: xxx-xxx.23 xxx-xxx.4522 xxx.xx.xxx.22 xxx.xx.xxx.53423 Jeg ønsker å få ut alle de siste tallene for hvert ledd. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 $number = strrchr ( $line, '.' ); Lenke til kommentar
dico Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Fungerte ypperlig - Takk takk:) Fikk det til selv til slutt ved å snu stringen (strrev), deretter ta første array ut fra explode og snu den riktig vei igjen. Ble noen flere linjer enn strrchr det Jeg skal bruke disse tallene til å skrive ut kun det høyeste. Noen som har en løsning på dette? Dersom jeg har "xxx.xx.xxx.22" og "xxx.xx.xxx.53423", så ønsker jeg kun å skrive ut "xxx.xx.xxx.53423". Har nå en løkke som skriver ut alt fra databasen. Ser ikke for meg at jeg får dette i spørringen, da jeg henter ut siste tallene for hvert nummer inne i løkken. Så jeg må lage en form for sorteringsfunksjon i selve løkken. Noen idéer? Endret 18. november 2009 av dico Lenke til kommentar
nree Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hvis jeg misforstod rett; Legg 22, 53423 ... i et array. Så sorterer du arrayet med asort. Derretter kan du bare skrive ut øverste rad i arrayet. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Sikker på at det ikke er sort som brukes her? Så ut som asort var for keysene og ikke verdiene... edit: max() vil jo være enda mer hensiktsmessig. Endret 19. november 2009 av Zic0 Lenke til kommentar
nree Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Stemmer det, max visste jeg ikke om, takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå