Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser etter at installasjonen er satt igang

Anbefalte innlegg

jeg har hatt denne maskinen i halvannet år og det har aldri vært noen problemer med den. i forrige uke begynte den å bli ganske treg under oppstarten for til slutt å fryse helt, gjerne et par sekunder etter oppstart. jeg trodde først det kunne være noe med RAM-brukkene og har funnet en brikke maskinen ikke vil starte med i det hele tatt.

nå begynner jeg seriøst å vurdere om det ikke er hovedkortet mitt det er noe galt med. jeg har funnet en rambrikke som maskinen ikke vil boote på. maskinen vil heller ikke starte når de andre rambrikkene står i en bestemt DIMM-socket på hovedkortet.

jeg har byttet ut dvd-stasjonen, os-harddisk (den sekundære hdd er koblet fra systemet) og har kun to av ram-brikkene i av gangen. jeg får satt igang installasjonen av Vista men maskinen fryser på samme sted hver gang og det er rett før eller rett etter kopiering av filer til harrdisken starter. jeg har også byttet SATA-kontakt på hovedkort som os-hdd og dvd-rom'en bruker.

jeg har passiv kjøling på prosessoren men det er samme oppsett jeg har hatt siden ifjor sommer. når jeg tar på kjøleribben til CPU'en kjennes den ikek så varm ut og temperaturen til CPUæen ligger på litt over 50 grader ifølge BIOS.

noen forslag til hva jeg bør prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...