Gå til innhold

Logge av Windows automatisk etter 3 minutter

brolle

Anbefalte innlegg

På jobbmaskinen i dag er det satt opp slik at man må logge på windows for å få tilgang til maskinen. Det er fint og fungerer ok. Maskinen er tilknyttet en server med Windows Small Business Server 2003.

Det jeg ønsker å få til er at man automatisk logges AV hvis man f.eks er lengre enn 3 minutter borte fra pc, det kan jo være at det står et halvferdig worddokument eller en mail som ikke alle trenger å lese oppe på skjermen.

Kan noen fortelle meg hvor denne innstillingen gjøres, jeg vet jo at det går an, men her trengs det litt hjelp.

Er det på maskinen eller er det på serveren ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du at Windows skal logge av maskinen, eller låse tilgangen til PCen? (Slik at man må skrive inn brukernavn og passord på nytt, men ikke lukker alle programmene som evt. kjøres).

Hvis du tenker på sistnevnte så kan du be maskina slå på skjermsparer etter 3 minutter, og huke av for at den viser påloggingsskjermen når den starter opp igjen

Lenke til kommentar

Det er som du sier sistnevnte, bare at det må logges på på nytt, men at alle åpne programmer står urørt.

Jag skal teste med skjermspareren, den er vel ved å høyreklikke på skrivebordet såvidt jeg husker.

Vil du at Windows skal logge av maskinen, eller låse tilgangen til PCen? (Slik at man må skrive inn brukernavn og passord på nytt, men ikke lukker alle programmene som evt. kjøres).

Hvis du tenker på sistnevnte så kan du be maskina slå på skjermsparer etter 3 minutter, og huke av for at den viser påloggingsskjermen når den starter opp igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...