Lovegame Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Heisann Har en Corsair HX 620W PSU retter sagt Corsair HX 620W Maskinen min: Gigabyte GA-MA790FX-DS5, AMD 790FX, DDR2 Zalman CNPS9500 AM2 Ultra Quiet CPU Antec Nine Hundred Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB x 4 (4gb totalt) Samsung DVD±RW burner, SH-S223B Seagate Barracuda® 7200.12 1TB PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5 Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 (Overklokket til 3.0 Ghz) Nå, til problemstillingen min. Jeg vil gjerne kjøre to 4870 i Crossfire, men har aldri kjørt 2x skjermkort før, så er usikker på fremgangsmåte. Takler PSU'en dette? Er ikke nok strømutganger til 2x skjermkort, men leser likevell om folk som kjører i crossfire, bare ingen som skriver hvordan.. Må jeg ha en ''bridge''? Hvor får jeg tak i dette? Hvor mye mer effekt får jeg av maskinen? Vet at CPU'en er en flaskehals her, men skal oppgraderes når pengene rår til (er fra 2006) Håpe på snarlig svar, da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre Pc'en er selvbygd. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Bump, trenger virkelig hjelp med dette Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Ingen som vet? Kan jeg ringe komplett o.l og høre der? Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Ser du har lite med respons her, så da får jeg prøve. Tror at det skal være mulig å kjøre Crossfire med din PSU og 4870, om dette er kortene du skal bruke! En slik Crossfire bridge fulgte med kortet ditt når du kjøpte det. Og om du ikke har nok 6 pin strømkontakter skal det også, etter egen erfaring, følge med enn molex til 6-pin adapter. Om det følger med en til hvert kort, skal det da være mulig å få de 6-pin kontaktene som trengs for å få strøm til kortene dine. Og siden det trengs to Crossfire broer følger det med en til hvert kort! Håper dette hjalp på. Lenke til kommentar
ArctiigercT Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei Jeg er ikke uendelig ruttis på crossfire men dette er mine erfaringer: Kjører pr idag Crossfire med 2x 4850 kort. Hadde tidligere en PSU fra MIST med 600W. Dette fungerte på en måte, men langt ifra bra nok. De fleste spill fungerte knirkefritt men på noen spill feks EMPIRE: TOTAL WAR ble grafikken helt fucka. Det tok lang tid før jeg skjønte at det var strømforsyninga som var feilen. Har nå byttet ut strømforsyninga med en Corsair 1000W: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348996 Nå fungerer alt som det skal å alt er stabilt som f. Som DXPULSE sier så følger den "broa" med i eska når du kjøper skjermkortet. Jeg var en rask tur inne på hjemmesida til gigabyte å så på hovedkortet, å det ser ut til å støtte Crossfire, men ta å sjekk det selv for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 hei igjen, glemte helt av denne tråden da maskinen min plutselig sluttet å funke, og jeg giddet ikke gjøre noe me det, da mw2 på xbox tok fra meg all pc interessen min. Ihvertfall, har ingen bro som sku følge med skjermkortet, alltid lurt på hvorfor, kan jeg kontakte komplett å få en tilsendt? (der jeg har handlet) Og er det store forskjeller hvis du kjører crossfire med 8x eller 16x på pci express? har fått nytt hovedkort, og crossfire er støttet, men bare med 8x multiplier eller lignende. er ganske grønn på dette området tusen takk for alle svar, hjelper veldig! Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Corsair underspeccer psune sine bare så det er sagt, hx620 er god for nesten 750w. Den klarer cf lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå