Gå til innhold

Media pc koblet opp mot 40" FULL HD

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å kjøpe meg en media pc da, for maks 5000. Har da ikke noe stort behov for å kjøre de tyngste spillene. Det jeg ønsker er rask respons, muligheten til å spille av 1080P filmer uten noe tegn til lagging. Dermed valgt et litt bra grafikk kort.

Hvordan er prosessor til OC på original kjøler? Tenkte en økning fra 3 til 3.5 f.eks.

Har litt erfaring med OC på et ASUS kort på en E8400 prosessor. Men den er mer villig vil jeg tro. Men har ikke erfaring med AMD.

Noen som har erfaring med kabinettet? Ser iallefall utrolig fint ut! Har et samsung tv i pianolakk, noe som dette vil gå fint i stil med? Utseende er viktig!

1 stk. APLUS CS-188A, ATX, Sort u/PSU

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 - ATX 2.2, med kabel kit

1 stk. ASUS M4A78-EM, Socket-AM2+/AM3, DDR2 AMD 780G+SB700, 4xDIMM, GbLAN, m-ATX

1 stk. AMD Athlon II X2 250 65W, 3,0 Ghz, 2MB, 45nm, Boxed, AM2+/AM3

1 stk. Kingston 2 GB 800MHz PC6400 DDR2 kit m/2stk1 GB, Non-ECC CL5

1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1

1 stk. Sapphire Radeon HD 4770 512MB Skjermkort PCIe 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, HDCP

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk

TOTALT: 4515kr. Syntes dette er en god pris! Og venter litt til juletider, hvis det eventuelt blir noe juletilbud.

Kom med meninger da! Om det er noe jeg burde skifte ut for større ytelse!(hvis nødvendig)

Stusser litt på hovedkortet. Men virker jo greit, men m-atx? Fant ingen ATX kort på bygger greia. Kan vel ikke være så ille? Aner ikke jeg.

Brukte denne byggeren: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=123046

Grunnen til det er at det var den eneste jeg fant som var AMD. (AMD er mye billigere enn intel). Og Netshop er en grei side, som er noe av de billigere. Og de bygger for meg:p

Håper på rask respons

Mvh Simen Knutsen

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle fungere bra. Grafikken er total overkill for 1080p men det er vel egentlig ikke noe problem. OC har ingenting for seg om det er medie-avspilling du skal drive med når en Atom m. ION grafikk klarer det. Da er det oftere snakk om underklokk for å få ned varme og kjøre vifter saktere for mindre støy. Ikke mye å si på prisen men om du skal vente uansett så kan du jo følge med på ukens/helge/flytte/barefordivierkule-tilbuds sidene til nettsjappene og se om noe passende dukker opp.

Lenke til kommentar
Skulle fungere bra. Grafikken er total overkill for 1080p men det er vel egentlig ikke noe problem. OC har ingenting for seg om det er medie-avspilling du skal drive med når en Atom m. ION grafikk klarer det. Da er det oftere snakk om underklokk for å få ned varme og kjøre vifter saktere for mindre støy. Ikke mye å si på prisen men om du skal vente uansett så kan du jo følge med på ukens/helge/flytte/barefordivierkule-tilbuds sidene til nettsjappene og se om noe passende dukker opp.

Har tenkt å spille mindre krevende spill, som Age of empires, css, wow etc i tillegg til media. Har egentlig lyst på en all rounder. Men går mest i musikk og film på den. Så mac etc er helt utelukket.

Lenke til kommentar
Det første du gjør er selvfølgelig å installere Win7 på Mac Minien. Utrolig så lite lyd det kommer ut av den lille saken :)

Nei, huff. Aldri Mac uansett hvilket OS. Mac er noe dritt. Får først og fremst ikke en dritt for pengene. Finn en duel core prosessor på 3ghz, et bra skjermkort, 2gb ram og 1tb hdd for 4,5 så kankskje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...