Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt hovedkort for AM3 cpu

Anbefalte innlegg

Jeg poster denne tråden i overklokkingsforumet, siden jeg trenger hjelp fra folk med peiling på dette. ;-)

Saken er at jeg for tiden har et MSI K9A2 CF-F AM2+/AM3 790X hovedkort, en Athlon II Quadcore 620 cpu, og et Radeon skjermkort som jeg kjører på 266HT,RAM 1080MHz,og et Radeon HD4670 på 850/2300MHz overklokket.

Ram'en jeg kjører på det, er Corsair XMS2 PC6400DHX/EPP CL4 DDR2 i dual mode 128bit.

Jeg har imidlertid så store problemer med denne konfigurasjonen når jeg kjører Windows 7, at jeg vurderer å skifte ut hovedkortet+evt ram og beholde cpu'en, da jeg er kjempefornøyd med ytelsen dens.Windows 7 restarter i hytt og vær ved oppstart, men når den til slutt stabiliserer seg, kjører den stabil som et esel. Merkelige greier, har aldri vært borti lignende oppførsel.

Så mitt spørsmål er: Hvilket hovedkort bør jeg gå for? CPU'en min støtter både DDR2 og DDR3, men er det veldig stor forskjell på to DDR3 moduler kontra DDR2? Merk at jeg skriver 2 moduler, jeg vet det finnes 3-modulers DDR3 hovedkort og, men lurer på om den litt stive prisen forsvarer ytelsesøkningen. Jeg vil gjerne beholde de to Corsair PC6400-brikkene jeg har hvis det er mulig.

Etter å ha lest en del på nettet, er det noen som mener jeg bør gå for Foxconn, DFI Lanparty, eller ASUS (og da helst det nye med CPU-NB Voltage option) Asus M4A79 Deluxe er modellnummeret. Kortet MÅ dessuten ha crossfire-støtte og 140W CPU støtte.

Jeg lurte litt på ASUS Crosshair III Formula, men har ingen erfaring med dette kortet.

Så, er det noen glupe overklokkere der ute, som vil anbefale et kort som ikke koster mer enn 1500.-? Og helst ned mot en tusing. ;-) Håper dere kan hjelpe...

ALDRI mer MSI for min del ihvertfall!

Mvh

Chiron,

Bergen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...