Ms_english Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hvis jeg skulle ta en svipptur nedom butikken eller stikke til en kompis eller kjøre til skolen, hva slags klær er aktuelle da. Kjører Yamaha R1. Tenkte noe rundt skinnjakke, men har dere noen ideer? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Tenkte noe rundt skinnjakke, men har dere noen ideer? I mitt tilfelle kommer det mye an på vær og fartsgrenser langs ruten; bukse går på hvis det er kaldt, vått eller over 50 km/t. Ryggskinnen går på hvis fartsgrensen er over 70 km/t. I bunn ligger alltid støvler, jakke, hansker og hjelm - for et par år siden vannplanet jeg i lav hastighet, og sleit store merker i disse 4 tingene, så derfor er de blitt del av standardutstyret selv når jeg bare skal på svipptur. Kjører sykler uten særlig kåpe dog, så jeg føler været nokså raskt på kroppen. Endret 18. november 2009 av Sondring Lenke til kommentar
McGear Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvis jeg skulle ta en svipptur nedom butikken eller stikke til en kompis eller kjøre til skolen, hva slags klær er aktuelle da. Kjører Yamaha R1. Tenkte noe rundt skinnjakke, men har dere noen ideer? Beskyttelse er viktig når du kjører mc, du vet ALDRI når noe skjer. Heldigvis så selges det mye bra klær som beskytter og ser ikke ut som du kommer rett fra moto gp race. Skinnjakke Hansker Bukse Sko (noe som ikke faller lett av) Hjelm Skinnjakker kommer i alle form og farger, jeg bruker Icon og Alpinestars og er veldig fornøyd Hansker samme som jakker, jeg har 2 par hansker, (egentlig 3, men kompis låner dem hele tiden) et par til sommer, et par til vinter Bukse du får kjøpt Jeans med kevlar og kne/hofte beskytter (greit hvis du skal til en kompis, kino, skolen) Sko jeg bruker Icon ACCELERANT mest, dem er utrolig digg å gå i, vanntette, og ser bra ut. Anbefales Hjelm regner jeg med du har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå