Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy prosessorbruk gjør maskinen svært treg.


Anbefalte innlegg

Hei. I dag har plutselig datamaskinen min blitt helt idiotisk treg. Prosessorbruken er svært høy, men finner ikke årsaken til dette. Legger inn litt forskjellig info slik at det er enklere å forstå hva som er galt. Håper noen tar seg bryet til å hjelpe meg. PS: Problemet var der før jeg slo på Windows Update.

 

post-68434-1258500120_thumb.jpg

 

post-68434-1258500133_thumb.jpg

 

post-68434-1258500261_thumb.jpg

 

HJT-logg

 

 

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 00:18:33, on 18.11.2009

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18828)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe

C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe

C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe

C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP wireless Assistant\WiFiMsg.EXE

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HpqToaster.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Windows\system32\Taskmgr.exe

C:\Windows\system32\wuauclt.exe

C:\Users\Eirik\Downloads\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...rio&pf=cnnb

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...rio&pf=cnnb

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...rio&pf=cnnb

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...rio&pf=cnnb

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)

O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)

O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll (file missing)

O2 - BHO: AOL Toolbar BHO - {7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)

O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [uCam_Menu] "C:\Program Files\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\YouCam" update "Software\CyberLink\YouCam\2.0"

O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe

O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden

O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun

O13 - Gopher Prefix:

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{563A559F-FB71-4DA5-8BD9-DF0363F063F0}: NameServer = 84.208.20.110

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{563A559F-FB71-4DA5-8BD9-DF0363F063F0}: NameServer = 84.208.20.110

O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe

O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe

O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe

O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe

O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Windows\SMINST\BLService.exe

O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

O23 - Service: Remote Procedure Call (HNM) (RPCER) - Unknown owner - C:\Program Files\NetMeeting\comp.exe (file missing)

O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

 

--

End of file - 7172 bytes

 

 

Trengs mer info er det bare å skrike ut. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke å lese logger... men CPUen din - AMD sempron, er egentlig en rimelig treg CPU...

 

sempron, 2GB RAM og vista er en kombinasjon jeg er kjent med, og ting tar tid med det systemet...

 

feks små applikasjoner på facebook tar fort 50-60%

media avspilling dras fort opp i 30-40%

og HD på youtube drar den fort opp til 80%...

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar
Sett ned grafikk innstillingene i Vista.

 

 

Edit: Endret Vista theme til basic, noe som reduserte hvor mye dmw.exe bruker.

 

Prosessorbruken er fortsatt alt for høy og ustabil. Noen tips?

 

Først må du identifisere hva som bruker CPU. Dersom det ellers ikke skjer noe skal du ikke bruke noe særlig i det hele tatt. Uansett hvor kraftig cpu du har skal du ikke bruke noe over 5% uansett hvor mye aero du har på så lenge det ikke er noen spesiell aktivitet.

I oppgavebehandling klikk på "vis prosesser fra alle brukere" og se om det dukker opp noe der. Ellers har jeg inntrykk av at FireFox kan i siste versjon kan være litt trøblete.

Lenke til kommentar
Først må du identifisere hva som bruker CPU. Dersom det ellers ikke skjer noe skal du ikke bruke noe særlig i det hele tatt. Uansett hvor kraftig cpu du har skal du ikke bruke noe over 5% uansett hvor mye aero du har på så lenge det ikke er noen spesiell aktivitet.

I oppgavebehandling klikk på "vis prosesser fra alle brukere" og se om det dukker opp noe der. Ellers har jeg inntrykk av at FireFox kan i siste versjon kan være litt trøblete.

 

post-68434-1258573681_thumb.jpg

 

Hmm. Jeg skjønner ikke bæret av dette.

 

Jeg fant en trojaner, men problemet vedvarte etter at jeg fjernet den med Avira. Hmmmmmmmm.

Lenke til kommentar
Nederst på oppgavebaren din i hjørnet ved klokka ser du ett lite batteri, trykk på det og se om det står på: Høy ytelse, balansert, eller strømsparer.

 

Den er på balansert. Når jeg tenker over det endret jeg det akkurat. Setter den på strømspar, mens jeg tar en dusj så ser jeg om det skjer noe.

 

Tviler derimot sterkt pga batterinnstillingene hovedsaklig handler om lysstyrke på skjermen og når den går i hvilemodus.

Lenke til kommentar
Nederst på oppgavebaren din i hjørnet ved klokka ser du ett lite batteri, trykk på det og se om det står på: Høy ytelse, balansert, eller strømsparer.

 

Den er på balansert. Når jeg tenker over det endret jeg det akkurat. Setter den på strømspar, mens jeg tar en dusj så ser jeg om det skjer noe.

 

Tviler derimot sterkt pga batterinnstillingene hovedsaklig handler om lysstyrke på skjermen og når den går i hvilemodus.

 

 

må sette den på høy ytelse!

 

og strøminnstillinger på laptop handler ikke bare om dvale og lysstyrke..

 

ofte når man setter en laptop på strømsparer vil maskinens CPU reduseres med opptil 70% ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...