Braekke Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Hei Har nettopp kjøpt meg en D-Link DIR-655. Under hurtiginstallasjonen på cd'n som fulgte med kommer man etterhvert til et punkt hvor man skal putte i kabelen fra modemet og inn i "Internet" kontakten i routern. Det skal da lyse i WAN lampen, noe det ikke gjør, og får derfor ikke internett. Har søkt rundt både på dette forumet og andre steder, men finner ingen fungerende løsning på problemet. Har prøvd å koble gjennom den gamle routern og da lyser lampen, men det er ikke internett. I tillegg har jeg oppdatert Firmwaren. Noen som vet hva som kan gjøres for å løse problemet? Takk på forhånd EDIT: Har nett hvis jeg bruker den gamle DIR-524 routern. Endret 20. november 2009 av Braekke Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Kan du vise helle oppsettet ditt? Du har en gammel ISDN boks eller skal du kjøre IP telefoni? Uansett så tar du fra telefonkontakten fra telefonlinja, inn i splitteren, Telefon til da enten ISDN modemet eller i ADSL modemet og Internet til ADSL modemet. Det er egentlig ikke værre... Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Telefonlinje> Splitter> ADSL modem ( Billion BIPAC 5102s)> Router (D-Link DIR-655)> PC Kan det være noe med oppsettet på ADSL modemet? (Var ikke jeg som satt det opp, men en fra den lokale datatjenesten) Endret 19. november 2009 av Braekke Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Alt er riktig koblet ja. Det Billion ADSL modemet ditt ser jeg litt skeptisk på. Hadde et lignende selv og det funket ikke for alt i verden, men vist en fra datatjenesten har satt det opp kan du kontakte den personen og høre med han. Hva er koblet på hva på Modemet da? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ta ut alle kablene som går UT fra modemet, og sjekk at alle lampene lyser som de skal (Power, (evnt. Sys) ADSL, PPP) Deretter putter du en kabel i utgang 1 (eller A) og kjører inn i WAN på routeren. Lyser "LAN" på modemet da? Ved ja, bør WAN på router lyse. Ved nei, prøv å bytt til utgang 2 (eller B), 3 og 4 Dersom du ikke får noen lys på LAN på billion modemet, uansett hvilken utgang du har koblet routeren i, prøv med en annen nettverkskabel for sikkerhetsskyld. (Også i alle utgangene for å dobbeltsjekke) Resett routeren om det fortsatt ikkke fungerer. Ingen respons etter dette? Da ville jeg reklamert på routeren Lykke til Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Ta ut alle kablene som går UT fra modemet, og sjekk at alle lampene lyser som de skal (Power, (evnt. Sys) ADSL, PPP) Deretter putter du en kabel i utgang 1 (eller A) og kjører inn i WAN på routeren. Lyser "LAN" på modemet da? Ved ja, bør WAN på router lyse. Ved nei, prøv å bytt til utgang 2 (eller B), 3 og 4 Dersom du ikke får noen lys på LAN på billion modemet, uansett hvilken utgang du har koblet routeren i, prøv med en annen nettverkskabel for sikkerhetsskyld. (Også i alle utgangene for å dobbeltsjekke) Resett routeren om det fortsatt ikkke fungerer. Ingen respons etter dette? Da ville jeg reklamert på routeren Lykke til Takk for svar Har prøvd alt du har sagt men ingenting fungerer. Har klaget og fått en ny, men er akkurat det samme problemet. Det er ingen kontakt mellom modem og router (LAN lampen lyser på verken modemet eller routern) Er forresten bare en utgang på modemet. Men med den gamle DI-524 så har jeg nett. Skjønner ikke hvorfor. Kjøpe nytt modem kanskje? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg ga opp mitt billion modem og vil si at du burde skaffe deg noe annet enn det. Etter det jeg har hørt er det flere som har problemer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå