MackyJoeJoe Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Hei! Først og fremst, admin, ikke slett denne tråden, det går ikke ut på trimming elr noe sånt, men om det er lovlig elr ikke. Ja, jeg fant et eksosanlegg på speedline.dk som jeg fikk veldig lyst på, men er usikker på om det er lovig på offentlig vei siden det er 2 potter. Det står jo at den går på scooter som jeg vil ha eksosanlegget på, men er det lovlig med 2 potter? Her er link til eksosanlegget: http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3850 Vær så snill noen, svar!!! Endret 17. november 2009 av PatrickLS Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hvis eksosanlegget gjør at den går over 50 km/t er det ulovlig på offentlig vei. Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Hvis eksosanlegget gjør at den går over 50 km/t er det ulovlig på offentlig vei. Hvis det skulle vært uplombert, hvor mange hk mer sånn ca trur du den vil gi scooteren da? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det har jeg faktisk ingen anelse om. Slike ting er vanskelig å si sikkert. Men betydelig mer i hvert fall enn ett orginalt, plombert eksosanlegg. Er jo null kraft i de. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 hvis anlegget er godkjent for bruk på vei så pleier det å være opplyst, anlegget skal da også være stemplet og papirer følge med så vidt jeg har forstått det. speedoptions.no selger endel uoriginale potter som er godkjent for bruk på vei. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hebo titan foreksempel. Der får du med papirer som tilsier at det er godkjent for veibruk. Det følger også med plombering i eksosanlegget, men dette tar mindre enn 15-20sek å fikse. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ninja eksosen er ikke godkjent og for all del ikke fin på og kjøp noe så harry som eksos med 2 lyd dempere på moped, iallefall ikke når du skal tute rundt i 20 km/t Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 ninja eksosen er ikke godkjent og for all del ikke fin på og kjøp noe så harry som eksos med 2 lyd dempere på moped, iallefall ikke når du skal tute rundt i 20 km/t men så skal ikke jeg tute rundt i 20 km/t da, skal nok opp imellom 80-100 km/t har jeg bestemt:) Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Og med en gang du kommer med popcornmaskinen din på høyeste turtall i 80-90km/t med doble potter, tror jeg du skal slite med å snakke deg unna den til onkel blå. Diskrè trim er tingen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ninja eksosen er ikke godkjent og for all del ikke fin på og kjøp noe så harry som eksos med 2 lyd dempere på moped, iallefall ikke når du skal tute rundt i 20 km/t men så skal ikke jeg tute rundt i 20 km/t da, skal nok opp imellom 80-100 km/t har jeg bestemt:) så da er tråden om trimming av moped da! og ja skal du trimme moped så er sleeperstyle absolutt det lureste. Lenke til kommentar
Swiffy Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Du får med papirer om det er lovlig på vei osv, men det spørs om det er plombert eller ikke, om du tar ut plomberingen så er det ikke lovlig lenger, usikker på om du kan plombere det ned til 50km/h og forsatt få det lovlig, tror det kan fungere Edit: Motordelene på denne side er udelukkende til brug på motorcykel, ATV og til ombygning fra scooter til indregistreret motorcykel. Delene må ikke benyttes på offentlig vej, på en ikke indregistreret motorcykel. Lys/lygter der sælges på denne side, må ikke benyttes på offentlig vej, da dette ikke er godkendt udstyr. Det kan jo si litt om det er lov eller ikke. Endret 23. november 2009 av Swiffy Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Står forøvrig på siden, "Delene må ikke benyttes på offentlig vej, på en ikke indregistreret motorcykel. Lys/lygter der sælges på denne side, må ikke benyttes på offentlig vej, da dette ikke er godkendt udstyr." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå