Ithron Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Dersom spenningen på prosessoren er for høy, vil prosessoren dø med en gang eller vil den bli varmere til den ikke tåler mer. Vil elektromigrasjon (eller noe sånt) ødelegge prosessoren med en gang eller vil det gå over tid. Jeg økte nemlig spenningen til prosessoren og den virket ikke i det hele tatt. Jeg lurer på om jeg ødela hovedkortet eller om bare cpu'en er død. Går det an å måle spenningen som går til prosessoren på en enkel måte? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Dersom du øker den enormt mye (f.eks 1v over normalt) er det sannsynlig at den blir ødelagt med en gang......... men dersom du bare har økt den litt skal det ikke ha noe å si så lenge du sørger for god nok kjøling... Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg drev og voltmoddet hovedkortet så dersom jeg kortslutta noe på voltregulatoren, kan spenningen ha økt med en del. Ikke godt å si. Håper bare cpu'en er ødelagt. Hadde ikke planer om å kjøpe nytt hovedkort enda. Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 det kan gså hende at psu'en har gått Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Det var ikke cpu'en. Prøvde med en annen. At det er PSU, tviler jeg på. Hvordan det skulle skje skjønner jeg nemlig ikke. Det som er mest sannsynlig er at jeg enten har brutt noen ledere ved voltregulatoren, eller kortsluttet noe der. Jeg antar at hovedkortet dermed ikke vil starte opp cpu'en for ikke å ødelegge den. Viftene og harddisken går dessuten, så PSU'et ser ut til å være i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå