Svirre91 Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Edit2:Nå er det heller ikke noe problem... Så det du mener ved edit 2 er at jeg kan innstallere trygt XP igjen uten formatering, så vil jeg finne igjen alle filene mine?!! Når du først nevner det, så mener jeg å huske at det kan stemme ja:) Har prøvd det en gang før å innstallere xp på maskinen 2 ganger på rad, siste uten å formattere...da dukket det, som du sier, opp en mappe med "\\C:\banenavn\filnavn.000"... Jeg har bilder inne der som jeg helst ikke vil miste, kan jeg da gjøre det som et alternativ? Eller burde jeg leite videre etter andre løsninger? Er litt blond på akk denne problemløsninga, men begynner å danne meg et bilde av hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Du har også et til valg, Windows XP Repair Install. Men hvis du har oppdatert til xpsp3, og har en xpsp2 cd, så må du Slipstreame Service Pack 3 inn i XP, og brenne iso-fil med feks. ImgBurn, og bruke Write an image file to a disc. Og boote fra den. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Jeg føler at jeg ikke har vært så smart nå, som jeg egentlig skulle prøve å være Jeg slipstreamet xpsp3 inn i xpsp2 cd-en jeg hadde, prøvde Fixboot igjen, men ingenting fungerte. Jeg har prøvd også et par andre metoder uten hell. Nå har jeg lagt inn Win XP på nytt og har brukt hurtig formatering. Hvis jeg ikke husker feil så skal det tidligere innholdet ligge på harddisken et sted, men er ikke synlig, ikke sant?!! I såfall så har jeg vært veldig mindre smart Det må vel finnes en mulighet å hente ut tapt innhold? Veit om et program som kan hente ut slettede elementer etter at en har tømt papirkurven f.eks. Hvis jeg ikke husker helt feil. Husker selvfølgelig ikke hva det heter da, men dere veit sikkert hva jeg mener. Har en følelse av at det kan hente ut det tapte på samme måte?! #Hurtig formatering# sletter bare "fil-registrene"???" Ikke selve filene? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Hurtig formatering sletter ikke selve filene hvis jeg ikke husker feil, men hvis du har reinstallert Windows kan du har overskrevet noen av de "gamle" filene noe som gjør det verre å hente dem ut. GetDataBack er et godt program for å hente ut filer, men er dessverre betal program. Du kan jo prøve det å se hva det finner. Her finner du GetDataBack demo. Du finner free recovery programmer på denne web siden. Endret 24. november 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 PhotoRec "... is file data recovery software designed to recover lost files including video, documents and archives from Hard Disks and CDRom and lost pictures (thus, its 'Photo Recovery' name) from digital camera memory. PhotoRec ignores the filesystem and goes after the underlying data, so it will still work even if your media's filesystem has been severely damaged or re-formatted. PhotoRec is free ..." Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Prøver å bruke recuva Får se hva det bringer ^^ Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Okey, da har jeg fått henta ut det jeg skulle ha fra harddisken min og lagt det over på en annen hdd Fikk henta ut ca 95% av det jeg ville ha ut igjen, så jeg er fornøyd med det. Brukte Recuva. Et annet problem er at jeg innstallerte XP før jeg henta ut de tapte filene, gikk fint, men etter at jeg innstallerte den nye Noctua kjøleren så måtte jeg demontere alt. Da jeg skulle starte opp Windows igjen så kom samme problemet igjen. Det stoppa ved slutten av XP logoen. Fikk feil mld "machine_extented" eller noe i den duren. Da formatterte jeg harddisken igjen, og denne gangen grundig formattering. Innstallerte XP på nytt med Slipstreamed SP3. Alt fungerte fint helt til jeg kom litt utti innstalleringen der du skal skrive inn programnøkkelen. Jeg hadde ikke PS/2 tastatur eller mus koblet til, så jeg fikk ikke gjort noe (utrolig nok. Alltid fungert det trådløse tastaturet og musa under en slik installasjon) samma det. Har en overgang fra USB til PS/2 som jeg koblet til et annet tastatur som er kablet. Jeg fikk heller ikke gjort da heller, så da var det bare å stoppe hele installasjonen. Når jeg startet opp igjen fungerte begge tastaturene, men fortsatte å ha begge tilkoblet. Når jeg kom til innstallasjonen kommer XP logoen opp igjen, og kommer inn i innstallasjonen der jeg slapp sist. Står også at Windows fortsetter innstallasjonen. Men da får jeg bluescreen igjen. Da er det samme regla fra starten av igjen. Kommer ikke videre enn til innstallasjonen der du skriver inn produktnøkkelen. Kan dette skyldes at harddisken ikke orker mer? Den er jo tross alt litt over 3 år gammel og har blitt formattert en rekke ganger. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Blei en lang historie det, men håper det hjelper noe for de som kanskje veit svaret på dette Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Kan virke som det er en hardware feil ute og går, men ikke lett å si. Kan du se hvilken blåskjerm melding du får? Å vite hvilken feil melding du får vil hjelpe mye. Men du bør ikke ha to tastatur tilkoblet samtidig. Finner ikke XP USB tastaturet og musen din, kan du prøve å forandre settinger i BIOS. Gå inn i BIOS, USB Configuration og set Legacy USB support til "Enabled" hvis den står i "Auto". Dette vil sørge for at alle USB enheter bør bli funnet under oppstart. Sjekk også hva SATA er satt til i Storage Configuration, default setting for SATA disker er "Enhanced" og IDE på de fleste hovedkort. Hvis du slipstreamet XP SP3 disken til å inkludere AHCI drivere, kan du prøve å sette SATA til AHCI. Så kan du se på Advanced PCI/PnP Settings, står Plug And Play O/S som "Yes", præv å sette dette til "No". Om det er hard disken som begynner å klikke, er ikke lett å si. Jeg har jo hatt hard disker som har surret og gått i 5 år uten problemer, men klart en hard disk kan klikke lenge før det. Det finnes jo masse verktøy for å sjekke disker, blant annet fra hard disk produsent, eller Ultimate Boot CD har jo en haug med flotte verktøy for å sjekke mye. Last ned ISO image og brenn det til en CD og start PCen med CDen i drevet. Du kan da sjekke hard disker og minne som kan forårsake problemer. Endret 30. november 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Problemet er tydeligvis ikke HDD, men PSU. Justerte ned CPU til 2,66ghz igjen, og nå surrer det å går med innstallasjonen som bare det! Kjører oppsettet: Asus Striker Extreme II Intel QX6800@2,93GHz (orginalt) XFX nVidia 9600GT 2 dvd brennere + 2hdd 1 usb*5 pci kort 1 tv-kort Er 550w for lite da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det kommer an på hvilket merke den PSUen din er. Se om du kan last ned HWMonitor, installer programmet og sjekk spenninger og slikt til CPU, RAM, etc. Det er godt mulig at den PSUen din ikke er stabil nok når du kjører med "default" hastighet på CPUen. Regner med at du har tilkoblet 8-pins pluggen til ATX kontakten. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Det kommer an på hvilket merke den PSUen din er. Se om du kan last ned HWMonitor, installer programmet og sjekk spenninger og slikt til CPU, RAM, etc. Det er godt mulig at den PSUen din ikke er stabil nok når du kjører med "default" hastighet på CPUen. Regner med at du har tilkoblet 8-pins pluggen til ATX kontakten. Innstallasjonen stoppet akk like før den var ferdig...men funnet ut at det antegeligvis er den, ja... Bruker 8-pins pluggen ja. Har en ekstra PSU på 350W, så prøve den på alle komponenter bortsett fra HK og GPU Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Da har jeg koblet opp en ekstra PSU, men den gir ikke fra seg noe strøm ved jumpstart:S Den ser ut til å starte, men ingen av HDD-ene eller dvd-rommene vil fungere. Har fulgt denne beskrivelsen til å jumpstarte. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Feilen er funnet! Det var voltstyrken som var satt til et eller annet. Justerte den til "auto", innstallerte xp, og alt fungerer som det skal nå. Pc booter som normalt og alt er i sin skjønneste orden Takker for all den hjelpen jeg har fått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå