-k- Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg har akkurat kjøpt meg ny pc....med amd xp2400+, men den vil ikke funke....Alt ser ut til å fungere, men d kommer alikevel ikke opp noe på skjermen....Jeg trodde d kunne være svidd CPU, men den har hatt god kontakt med kjøleribben hele tiden... Er d noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hva sier pipene og hva er det maskinen består av? Lenke til kommentar
-k- Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 hva sier pipene? nei, d var et godt spørsmål....den består av deler som jeg i så fall vet passer sammen. Problemet er bare at om noe skulle være ødelagt så må jeg muligens kjøpe ALT nytt for å finne feilen....har ikke uendlig med penger.... lurer bare på om noen andre har hatt samme problemet, og hva de gjorde Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 sjekke coren du mulig du har knust den, har en kompis av meg som hadde samme problemet og der var coren knust eller rettere sagt et gjørne var knust. Ta av kjøleribba å vask coren å se nøje på den. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Du kan jo sjekke jumperen som blir brukt til å nullstille bios, dersom den står feil skjerd det fint lite! Om den står riktig vil eg alikavel anbefale å ta ei nullstilling for sikkerhetsskyld. Startar alle vifter?? Du kan også prøve å koble frå alt bortsett frå ei minnebrikke og skjermkort og sjå ka som skjer. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 hva sier pipene? nei, d var et godt spørsmål....den består av deler som jeg i så fall vet passer sammen. Problemet er bare at om noe skulle være ødelagt så må jeg muligens kjøpe ALT nytt for å finne feilen....har ikke uendlig med penger.... lurer bare på om noen andre har hatt samme problemet, og hva de gjorde Tror han mente å spørre om maskinen piper under oppstarten ogisåfall hvor mange ganger. Har du sjekket om IDE kablene står rett vei? Lenke til kommentar
adyton Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ta ut alle delene utenom skjemkort ram, hk, og cpu. Da får du hvertfall bekreftet at de delene du har tatt ut sansynlig vis fungerer. Eller kanskje du finner feilen... Lenke til kommentar
-k- Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 jeg fikk en "expert" til å se på d, og han mente d var hovedkortet som var ødelagt,,..han resetta også biosen... skal sende det tilbake til komplett.no... da får jeg nytt Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 første jeg tenker på er svidd cpu. Når jeg klarte å svi min gamle Duron så kom det ingenting på skjermen, men alt annet gikk som normalt. Intet feilet hk heller. .. Så, prøv med en annen cpu Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 hehe koblet du til høytalerene ? På nye hk forteller deg ofte feilen over høytalerene .. Noen som har fått denne eller "cpu failed due to overclocking" Din feil er nok enten hk eller ram . . Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 hehe koblet du til høytalerene ? På nye hk forteller deg ofte feilen over høytalerene .. Noen som har fått denne eller "cpu failed due to overclocking" Din feil er nok enten hk eller ram . . Ja det der er helt sykt! Satt i to timer med en nybygd maskin hos en venn som ikke funket... skjønte ikke hvofor i H jeg ikke fikk noen POST-bip! Var like ved å avskrive hele hovedkortet... ANER ikke hvorfor, men på et eller annet tidspunkt hadde noen koblet i høyttalerne, og vi hørte "System failed VGA test"... fy H... JEG VIL HA POST-BIPENE MINE! Rah! Vet det var litt utenfor tema, men jeg måtte bare uttrykke mitt sinne over at pc-speakeren er blitt gjort så arbeidsløs! Lenke til kommentar
tore- Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Høres ut som influensa, eneste kuren jeg vet om er å lese manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå