Gå til innhold

Hvordan får jeg fiksa PC'en?

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat kjøpt meg ny pc....med amd xp2400+, men den vil ikke funke....Alt ser ut til å fungere, men d kommer alikevel ikke opp noe på skjermen....Jeg trodde d kunne være svidd CPU, men den har hatt god kontakt med kjøleribben hele tiden... Er d noen som kan hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva sier pipene? nei, d var et godt spørsmål....den består av deler som jeg i så fall vet passer sammen. Problemet er bare at om noe skulle være ødelagt så må jeg muligens kjøpe ALT nytt for å finne feilen....har ikke uendlig med penger....

lurer bare på om noen andre har hatt samme problemet, og hva de gjorde :)

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke jumperen som blir brukt til å nullstille bios, dersom den står feil skjerd det fint lite! Om den står riktig vil eg alikavel anbefale å ta ei nullstilling for sikkerhetsskyld. Startar alle vifter?? Du kan også prøve å koble frå alt bortsett frå ei minnebrikke og skjermkort og sjå ka som skjer.

Lenke til kommentar
hva sier pipene? nei, d var et godt spørsmål....den består av deler som jeg i så fall vet passer sammen. Problemet er bare at om noe skulle være ødelagt så må jeg muligens kjøpe ALT nytt for å finne feilen....har ikke uendlig med penger....  

lurer bare på om noen andre har hatt samme problemet, og hva de gjorde  :)

Tror han mente å spørre om maskinen piper under oppstarten ogisåfall hvor mange ganger.

Har du sjekket om IDE kablene står rett vei?

Lenke til kommentar

jeg fikk en "expert" til å se på d, og han mente d var hovedkortet som var ødelagt,,..han resetta også biosen... skal sende det tilbake til komplett.no... da får jeg nytt :lol:

Lenke til kommentar
hehe koblet du til høytalerene ?

På nye hk forteller deg ofte feilen over høytalerene ..

Noen som har fått denne eller "cpu failed due to overclocking"

Din feil er nok enten hk eller ram . .

Ja det der er helt sykt! Satt i to timer med en nybygd maskin hos en venn som ikke funket... skjønte ikke hvofor i H jeg ikke fikk noen POST-bip! Var like ved å avskrive hele hovedkortet...

ANER ikke hvorfor, men på et eller annet tidspunkt hadde noen koblet i høyttalerne, og vi hørte "System failed VGA test"... fy H... JEG VIL HA POST-BIPENE MINE! Rah! Vet det var litt utenfor tema, men jeg måtte bare uttrykke mitt sinne over at pc-speakeren er blitt gjort så arbeidsløs! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...