Gå til innhold

[Løst]Dragon Age: Origins på konsoll

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å kjøpe dragon age, men jeg spiller nesten bare konsoll og så på et review at han anbefalte pc versjonen pga bedre grafikk og mindre bugs(tror det var visual bugs). Vet at hvis jeg kjøper det til pc istedenfor 360 så kommer det til å gjøre at jeg spiller det mindre.

Noen som spiller Dragon Age på konsoll her? Føles det som grafikken/kontrollene "ødelegger opplevelsen" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsollversjonen har ikke top-down view og mulighet for mods. Det er noen spill, som feks. RTS-spill, som egner seg best for PC. Dragon Age er en av disse spillene etter min mening. Jeg hadde heller spart pengene til alle de andre spillene som kommer nå / har kommet.

Endret av cs_
Lenke til kommentar

med et kampsystem som er såpass taktisk som dragonage tror jeg konsoll fungerer veldig dårlig.

slossinga fungerer slik

pause

person1: bruk triks 3

person2: bruk triks 7

person3: bruk triks 1

person4: gå dit

*alle gjør ting*

pause

person1: bruk triks 15

person2: bruk triks 5

person3: gå dit

person4: bruk triks 6

osv osv, jeg har hørt at konsollversjonen er lettere, slik at du skal slippe å måtte pause og assigne triks, og heller bruke tactic-funksjonen(selvprogrammerbar ai til folka dine) og styre hovedpersonen, men det har sin sjarm å lage kule komboer med fler karakerer om gangen. anbefaler pc.

Lenke til kommentar

Har hørt at PC versjonen har bedre grafikk, men de fleste folk jeg har hørt/lest om som har problemer har det med nettopp PC-versjonen. Personlig ville jeg aldri spilt dette på PC. Har klokka inn rundt 65 timer spilling hittil, holder på med min andre karakter, har masse igjen jeg vil prøve, og er langt fra lei. De 65 timene hadde jeg ikke giddi fra noe annet sted enn sofaen for å si det sånn. Er mye dialog og pusling og tusling i dette spillet, ikke non-stop action som f.eks. MW2 (som jeg spiller på PC).

Du mister litt funksjonalitet, men jeg vil påstå at kontrollene fungerer meget bra også på konsoll, og etter å ha holdt på litt får du gjort det meste ganske fort. Hører også om en del som ikke liker musestyringa fra PC. Spillemåten, med å pause spillet og gi "ordre", er naturligvis identisk på tvers av plattform. Det er jo denne micromanagingen spillet er basert på :)

mitt råd er å kjøpe det til 360 om du vil det, det er uansett et genialt spill du kommer til å bruke mange timer på. Etter 8 timer foran en PC på jobb, sitter jeg heller noen timer i sofaen med plasma og surround til dette spillet, enn å sitte foran en PC i 8 timer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...