EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Bedre CPU, men ca samme ytelse mtp skjermkortet. Til spilling vil du ikke merke forskjell. Skjermkortet er aller viktigste. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 men da så. verdt å betale mer for acern, når bare cpu'en er bedre? hvor mye bedre er en hdd på 7200 rpm enn en på 5400? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 For det første, har du bruk for bedre CPU? For det andre så vet du selv best om du er villig til å betale ekstra. En 7200rpm er bedre ja. Hvor mye er avhengig av størrelsesforholdet. 7200rmp er å foretrekke. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) For det første, har du bruk for bedre CPU? For det andre så vet du selv best om du er villig til å betale ekstra. En 7200rpm er bedre ja. Hvor mye er avhengig av størrelsesforholdet. 7200rmp er å foretrekke. altså, jeg vil ha en maskin som er så god som mulig, men ikke for dyr, max 10 000,- siden hver laptop kan brukes til skole, fokuserer jeg mest på spilling av spillene jeg har nevnt, mw2, cod 4, crysis, fallout 3. du sier at skjermkortet er viktigst, men for å ha en så rask laptop som mulig er det vel best med en så bra CPU som mulig? vil ha god CPU, gjerne P8700 eller bedre, hdd på 7200 rpm, HP 4650 eller bedre. bare for å understreke litt Endret 21. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Skjermkortet vil være flaskehalsen i de spillene uansett hvilken laptop du velger til maks 10000. Så du kan så god CPU du bare vil, men vil ikke få noe ekstra ut av det. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 men jo bedre prosessor, desto raskere ytelse til andre ting, feks oppstart, åpning/behandling av programmer, internettsurfing (hvis vi ser bortfra hastigheten på nettet) og sånn? og i samme slengen: hvor god er en Core2 Quad i7-prosessor i forhold til Intel Core 2 Duo P8700? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Nei. Noen programmer som CAD trenger mye CPU, men regner ikke med du skal drive med det. Rendering av filmer har også godt av rask CPU. Det er liten forskjell mellom en prosessor på 2.2ghz og en på 2.5ghz. Om spillet ikke er kodet til bruk av 3/4 kjerner, vil ytelsen av de to prosessorene være ganske jevn. Om valget er mellom en i7 prosessor og en P8700 ville jeg valgt i7. Anbefaler deg å lese litt på nettet å skaffe deg litt kunnskaper. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) det er jo strengt talt nettlesing jeg gjør for å komme fram til det jeg spør om. det jeg ikke spør om, er det jeg leser meg fram til. Men når vi først er inne her, spør jeg helt direkte om det og det, i stedet for å lete lenge, om kanskje ikke finne det i det hele tatt. får unnskylde meg for at jeg har brukt livet til andre ting enn bare pc Endret 21. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg snakker bare av erfaring. I fjor sommer kunne jeg veldig lite om data, men da jeg fant ut at jeg skulle kjøpe laptop, begynte jeg å lese meg opp. Såklart, er det noe du lurer på, er det bare å spørre. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 så hvilken laptop endte du opp med? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Noen gang lest min signatur? Den laptopen er litt dyrere enn middelklasselaptopene, men så har jeg spilt de aller fleste spillene på maks siden jeg fikk den i september ifjor =) Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) til tross for en del frekke svar og til tider ganske så provoserende, må jeg si at det kommer min uvitenhet til gode. hvor god er acer aspire 5940 i forhold til hp pavilion dv7-2280? spillbareheten blir vel den samme, før du hisser deg opp for at du har sagt det tidligere men prosessoren er hvor mye bedre enn intel core 2 duo? Endret 22. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 i7, hands down. En høyt klokket c2d vil være bedre i spill/program som bruker bare 2 kjerner. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) i7, hands down. En høyt klokket c2d vil være bedre i spill/program som bruker bare 2 kjerner. c2d?? Edit: fant ut at det var core 2 duo. Endret 22. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 i7, hands down. En høyt klokket c2d vil være bedre i spill/program som bruker bare 2 kjerner. kunne du utdypet det litt? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 I og med at 720QM kan overklokke seg selv til maks 2.4ghz for 2 kjerner ved intel turbo boost technology, vil en høyt klokket c2d (altså over 2.4ghz) være minimalt bedre. Det finnes ikke mange laptoper i denne prisklassen med høyere c2d enn 2.53 da. Velg i7 om det er prosessoren det står på. Lenke til kommentar
DonJuan. Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Eneste tipset jeg har lyst til å komme med er at du burde holde deg unna HP. Større makkverk er det ikke mulig å gå for. Acer er ikke veldig mye bedre, men kommer litt bedre ut. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Eneste tipset jeg har lyst til å komme med er at du burde holde deg unna HP. Større makkverk er det ikke mulig å gå for. Acer er ikke veldig mye bedre, men kommer litt bedre ut. kommer denne informasjonen fra den testen om hvilke laptoper som holder lengst, eller er det fra egne erfaringer? Lenke til kommentar
DonJuan. Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Både og. Har hatt to stykk HP-laptoper de siste tre årene og begge gikk dunken i løpet av de første to årene. I tillegg har flere av mine kompiser hatt problemer. Spesielt med tanke på varme. Dvs de blir så varme at de skrur seg av under belastning osv. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Både og. Har hatt to stykk HP-laptoper de siste tre årene og begge gikk dunken i løpet av de første to årene. I tillegg har flere av mine kompiser hatt problemer. Spesielt med tanke på varme. Dvs de blir så varme at de skrur seg av under belastning osv. Tull dette er min fjerde HP maskin og ingen av de har hatt varmeproblemer tror disrespectful eller dritafull som jeg kaller han ikke har stor peiling, han kommer aldri med råd om maskiner etc bare rakker ned på hva andre har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå