Route666 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har ofte lurt på forskjellene mellom billige og dyre nettverks kort? Man har jo såklart hastighet (10/100/1000) eller tilkobling (TP, fiber). Har hørt et rykte om egen "prossessor" som sparer system resursjer? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 de dyre nic ene sparer deg litt men jeg har ikke merka no forskjell, untatt at det dyre jeg har kan jeg bruke vanlig tp som kryssa kabel mellom 2 maskiner. ( vet ikke hvordan) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 de dyre nic ene sparer deg litt men jeg har ikke merka no forskjell, untatt at det dyre jeg har kan jeg bruke vanlig tp som kryssa kabel mellom 2 maskiner. ( vet ikke hvordan) Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 de dyre nic ene sparer deg litt men jeg har ikke merka no forskjell, untatt at det dyre jeg har kan jeg bruke vanlig tp som kryssa kabel mellom 2 maskiner. ( vet ikke hvordan) Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen ok, men hvordan får jeg den til og funke a? er jo litt kipern vær gang jeg seff har glemt den kryssa kabelen jeg aldri bruker hjemme Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det er den innebygde Auto Sensing funksjonen på kortet som muliggjør dette, kortet *ser* om kabelen er krysset eller ikke, og tilpasser seg deretter. Dette finne du ikke bare på dyre kort, Biltema kortene har også denne funksjonen mener bestemt at det ikke er autosensingen som gjør dette mulig. mener at autosensing betyr at NIC finner selv ut hvor stor hastighet set kan bruke (10/100/1000) grunnen til at du kan bruke en krysset TP mellom to pc'er er vel fordi en vanlig hub/switch order "kryssingen" for deg. forøvrig vet jeg ikke så mye om hva som er forskjellen på billige/dyre NIC, men f.eks 3com har god støtte for OS, og drivere blir sikkert oppdatert oftere enn hos "mindre" aktører - selv om dette er noe jeg ikke er sikker på. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Du sparer maskin for systemressurser ja.. om det er merkbart kan diskuteres.. det er også en god del lettere å få de "dyre" kortene til å fungere under andre os... (selv om det ikke trenger være tilfelle) Lenke til kommentar
handbook Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Dreier seg om vanlige ting, noe mindre cpu forbruk på de bedre, og høyere hastighet (mener å huske 3com hadde et som scora best). Tomshardwareguide hadde en sammenligning, bla litt tilbake der, så finner du den. OS støtte er stort sett ikke noe problem på de fleste kort, billige som dyre, siden det stort sett dreier seg om hvilken chip de bruker, og nesten alle billigkorta bruker noenlunde samme chipper =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå