Gå til innhold

[Løst]SMS frå Telenor om redusert hastigheit ved overforbruk på mobilt breiband

Anbefalte innlegg

Hei!

I slutten av september skaffa eg meg Av&til med 2 månader gratis fri bruk. I kveld kom følgjande tekstmelding:

Hei, for å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for ditt abonnement til maksimum 100 kbit/s dersom bruken overstiger 5 GB innenfor gjeldende kalendermåned. Begrensingen gjelder ikke bruk av Trådløs Sone (WLAN). Begrensning i overføringshastighet vil gjelde ut inneværende kalendermåned. Mvh Telenor

Ut frå mobilt breiband programvaren ser det ut som om eg har brukt litt over 1 GB til no denne månaden. Eg trur noko av bruken av ein eller annan grunn ikkje er blitt registrert, men eg tvilar på at eg har brukt mykje over 1 GB. Tidlegare har eg hatt kveld&helg abonnement, og låg då i følgje fakturaane på 1-2 GB i månaden.

Difor lurer eg på om dette er noko Telenor sender til "alle", evt. alle som brukar over ca 1 GB. Eller om dei med dette meiner eg faktisk har brukt over 5 GB.

Nokon andre som har fått tilsvarande tekstmelding frå Telenor?

Om nokon frå Telenor les dette tykkjer eg også at ein burde implementere ei eller anna teneste på Mine Sider, der ein kan følgje med på eige forbruk. Eg veit at det står kor mykje ein har igjen av kvoten på 500 MB på av&til, men dette er jo ikkje til noko hjelp når ein har ei eller anna form for fri bruk. (For min eigen del står det at eg har brukt 0 MB av kvoten på 500 MB, noko som jo blir rett når eg har fri bruk i kampanjeperioden).

Mvh.

torbjornen

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk også denne her for ett par dager siden. Når jeg ringte inn fikk jeg opplyst at jeg hadde vært over 5gb forrige måned, og hadde brukt 4gb så langt denne måned. Og ifølge han ble den først sendt ut som varsel når det var rett før begrensning. Du vil da få en ny sms. Ikke vet jeg men det kan nok stemme med forbruket. Fatter ikke hvordan de mener en skal kunne bruke dette som bredbånd på pc, når det ikke holder halve måneden på en mobil engang. Helt tragisk at en heller ikke har mulighet for å sjekke forbruket, på dette såkalte fri bruk abonnementet deres på mine sider.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar
Det står ikke noe om at din bruk overskrider dette i meldingen, så jeg vil anta det bare er til generell informasjon.

Ikke helt. Det er en advarsel på samme tid som en oppfordring til å begrense sitt forbruk. Har mobiltbredbånd fra Telenor selv på min netbook, har også mottatt samme tekstmelding. Det meldingen betyr er at om bruker fortsetter og overstride reglementet for bruk (altså overgår 5GB per kalendermåneden i 2 måneder eller mer), vil Telenor begrense overføringshastigheten på det mobile bredbåndet. Jeg vet at jeg har lastet ned for mye denne måneden og derav meldingen. Forsetter jeg slik vil de begrense hastigheten, dette gjelder også for trådstarter. Den innebygde varslingen av bruk i applikasjonen fungerer ikke, den registrer veldig lite og er ikke fullkommen, man kan derfor ikke stole på den.

Så pass på ut november, 100kb er ganske slitsomt.

Lenke til kommentar

Dette er en info melding som telenor har sendt ut. Det sendes ut en lignende melding om du har overskrevet bruket ditt der det står hvor mange mb/gb du er over grensen på 5 gb per mnd og at om dette gjentaes vil hastigheten senkes fra neste mnd av. Er vel noe med at nettet blir brukt av andre med mobil bredbånd også. Så bruken begrenses for å skape bedre hastighet og kvalitet for alle. Noe i den duren hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...