grim123 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Skal bygge meg ny pc som titel sier. Det er LENGE siden jeg bygde pc sist, så jeg er helt utdatert på ting. Det jeg skulle hatt hjelp til er sammensetningen, hva som passer til hva og liknende. Jeg gamer ikke spess mye, så trenger ikke noe MONSTER grafikk pc. Den skal i all hovedsak benytttes som en vanlig hjemmepc. - Den skal være liten, altså selve kabinettet skal ikke ta for stor plass . Tenkte på noe ala dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=487968 (Eller andre små kabinett) - Det skal være mulighet for å ha to skjermer! - Som sagt, bruken er allerede anngitt, så kom med tips på skjermkort, hdd, ram , vifte, brenner, nettverkskort (billigst mulig), (om det trengs og ikke er i kabinette fra før), samt hvilke hovedkort jeg trenger , putt også inn om du mener jeg trenger noe annet - Skjermer finner jeg selv, har sett på de 24 tommerne til benq eller liknende til rundt 1,5-2k. - Prisanntydning 5-10k hvis mulig. - Kan også fokuseres litt på at den ikke skal bråke noe infernalsk. Litt vanlig maskinstøy er jo ok though. Endret 17. november 2009 av grim123 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Noe slikt som dette. kan kanskje være et mulig alternativ. Dessverre har Edda Media med sin nye prisguide klart å ødelegge hele konseptet fra a til å, så jeg får ikke oppdatert mine gamle handlevogner og de nye er ikke brukbare. PSU-en jeg har foreslått er dessverre ikke inne hos noen, noe som er tragisk, da dette er en glimrende PSU til ditt bruk med modulære kabler. Corsair VX450 er et alternativ. Det kan godt være at du klarer deg med det interne skjemkortet på 785G hovedkortet. Det klare også to skjermer. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hadde virkelig kjøpt dette Lian Li-kabinettet.. Rett og slett dritlekkert. Ellers kan du jo gjøre dette veldig billig som i forslaget over, eller kjøpe et greit m-ATX hovedkort (på 1156-plattformen), en Intel i5-prosessor, SSD-disk og et vifteløst skjermkort; samt en stille strømforsyning. 4 GB ram (dualchannel max. 1,65V). 1 WD 500GB HDD. Tror totalen blir på rundt 7500,- hos netshop.no på et slikt oppsett.. Men mulighetene er mange. Lenke til kommentar
grim123 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Mange Watt strømforsyning burde jeg gå for? frista litt med en MIST , siden den sies å være ganske stille, men vet ikke om det blir hardcore for min del, og koster jo litt også. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Du trenger ikke noe mer enn 400W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå