RandiA Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Fotodugnad #15 - Nattfotografering – RandiA Bilde 1 – 17.november: Leangen gård Det var mørkt og øde, den ligger nederst i en allé, langt fra veien, stod der alene og var litt redd…hørte stadig lyder, (det raslet i løvet). Exif: 30– f/11.0- ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens: EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM Focal length:16.0mm Bilde 2 – 17.november: Statoil-Hydro bygget Exif: 30– f/11.0- ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens: Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 Focal Length:37.0 mm AF Mode:Manual focusing Det er ikke brukt blitz på noen av bildene, lang lukkertid..det var ganske mørkt. RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Så det raslet i løvet.. jo jeg kjenner meg litt igjen. Men hos meg så begynte jeg å høre dype hese stemmer nede i fossen etter en tid i stummende mørke på en gammel bru nå i kveld. "Kom til oss" syns jeg de sa. Men jeg gjorde ikke det, jeg dro heller hjem. Jeg syns bildet av gården var pent. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Fine bilder, utrolig stilig med nattfoto! Og godt å høre det ikke bare er jeg som blir "paranoid" i mørket... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Takker for positiv respons. (Skal gå et sted med mer folk neste gang, eller gå sammen noen ) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Det ble en lang tur langs Nidelven i dag (14km med veien til og fra byen, og kaldt ble det)…hadde ikke stativ med, så det ble nødløsninger, derfor fikk jeg ikke motivet akkurat slik plassert som jeg ville. Og der jeg brukte rekkverket både på Gangbroen og Gamle Bybro, fikk jeg ofte rystelser mens kameraet gjorde jobben sin, det var en del joggere som dundret over bro-dekkene. Men alt i alt fikk jeg ti brukbare bilder…synes jeg selv da, forholdene tatt i betraktning. Bilde 3 – 19.november: Nidelven ved Gangbroen og Ila kirke Exif: 30– f/9.0- ISO 200 Exposure Compensation: +1/3 Lens: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Focal Length:50.0mm Bilde 4 – 19.november: Gamle Bybro med Festningen i bakgrunnen (Litt i tvil om jeg skulle fjerne de dingsene i forkant, men synes det blir noe avstumpet da.) Exif: 30– f/13.0- ISO 200 Exposure Compensation: +1/3 Lens: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Focal Length:41.0mm Dessverre kom det noe dogg til høyre på siste bildet, men jeg lot være å fjerne det i etterkant. Kan jo gjøre det, men ønsker å tukle minst mulig med bildene. RandiA Endret 19. november 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg likte det av kirka. Blåfargen på himmelen er herlig. Og speilingene løfter bildet syns jeg. På det andre syns jeg det røde skiltet dreper bildet. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg likte det av kirka. Blåfargen på himmelen er herlig. Og speilingene løfter bildet syns jeg. På det andre syns jeg det røde skiltet dreper bildet. 1+ Kirke bilde er bra. Fine kraftige farger. Kanskje litt synn med siloen oppe til venstre? For siste bilde, er det litt synn med röde skilte, og ser ut som ett eller annet pä objektive til venstre. Bortsett fra det, hadde jeg sansen for bilde. :-) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Siloen så jeg ikke var en silo før jeg sjekket igjen. Den passer inn i bildet mtp størrelse og sånt. Litt utbrente lys i noen vinduer, og en lysstråle om man pirker, syns jeg heller ikke gjør noe. Helheten i bildet syns jeg er bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Bilde 5 – 20.november: Er et ikke-bilde - og gjelder ikke Helt mislykket, det regnet, og jeg hadde ikke tenkt å fotografere i det hele tatt…gikk derfor ikke så langt av gårde, og motivet var kjedelig. Exif: 6– f/11.0- ISO 100 Lens: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Focal Length:50.0mm RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Bilde 6 – 22.november: Ranheim kirke Hvor mye vakrere hadde det ikke vært med hvit snø som dekker marken. Her er det bare mildvær, og i tillegg regn også i dag…så i stedet for det hvite, er det bare svart jord og grå leire. Er klar over at det burde være noe luft over spiret, men det gikk ikke..jeg hadde objektivet på det videste..jeg måtte stå der jeg stod, for jeg hadde ikke stativ med, så portstolpen til kirkegården ble brukt. Exif: 30– f/11.0- ISO 100 Lens: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Focal Length:17.0mm RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå