Gå til innhold

Trenger hjelp til å gå ned noen kilo...

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en gutt på 19 år og ønsker å ta av meg noen kilo. Var veldig opptatt av trening før og trente som regel 4 dager i uka ( styrke trening) + gym timer på skolen. På den tiden veide jeg rundt 85kg +/-

Dette er nå 7-8 mnd siden og jeg har nå blitt lærling og jobber en del. ( ifra 06.30 - 16.00 ) så nå orker jeg rett og slett ikke å melde meg inn på et treningsenter igjen... Er nok pga at jeg er ganske så sliten når jeg kommer ifra arbeid.

Når jeg utfører arbeide på jobben så står jeg for det meste oppreist. blir en del gåing etc. bruker armer en del ved løfting, holding, dytting og bæring. ( dette er kanskje ikke så vesentligt men jeg nevner det alikevel )

Jeg kan vel også nevne at jeg har nok mistet trenings viljen min... har 2 stykk håndvekter/manualer på 10kg hver som ligger framme på badet på hybelen som er klare til bruk, men det frister ikke i det hele tatt å ta dem opp:/

Men under lunsjen på jobben idag så snakket jeg og en kompis av meg om trening om et helsestudio, og da var det som en "gnist" som tente inni meg. Jeg tenkte på den gangen jeg trente aktivt selv og jeg fikk et lite savn av det når jeg tenkte på det.. rare greier men var det jeg følte.

Men nå trenger jeg litt råd og tips av dere som er her på forumet, og som kan få meg opp av god stolen og vekk ifra pc`en! Veide meg på vekta for 1 uke siden og den stod på 94kg:O veide meg i helga og da stod den på 90kg... Dette går ikke ann lenger.. nå må jeg rett og slett få gått ned noen kilo!

Jeg er villig til å begynne å trene igjen, men jeg kjøper desverre ikke et medlemskap på et helsestudio.. ( mest pga at jeg skal flytte hjem igjen om et år og jeg vil da kjøpe meg inn i igjen der jeg var) .

Så er det noen som kan hjelpe meg med å få noen fremskrit? Noen som kan lage et treningsopplegg for meg? vil først og fremts gå ned i vekt!

Info:

vekt: 90-95kg

kroppsbygning: Kraftig byggd. store lår og rompe. har litt mage, men ikke så veldig stor. Er ikke feit, og heller ikke lubben. men har rett og slett stor kroppsbygning. Vil helst få vekk no fett på lår, rompe og mage. fint om dere kan nevne noen øvelser som hjelper mot det.

høyde. 1.85-1.87m litt usikker...

Treningsutstyr: 20kg vekter, altså 2 manualer på 10kg hver. vektene kan reguleres. Har også en medesin ball. joggesko:P

vet at jeg kommer å få spm om kostholdet mitt, men det får jeg ta når det kommer.

Nå venter jeg spent på svar, og håper trenings gnisten min tar fyr snart;D

mvh

Steamy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kompetanse til å svare på alt, men når du trener får du overskudd og det blir da lettere å jobbe og trene senere. og etter jobb er kroppen ikke egentlig sliten, du får den til å tro det. dra hjem etter jobb spis vent en stund og tren det er greit med en gang man kommer igang.

langdistansejogging er jo fint for forbrenning. med to manualer kan du jo trene triceps, biceps, bryst. magefett kan man jo ta bort ved sit-ups..

håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar

takk for raskt svar!

Er ikke noe problem med å jogge nå. men er desverre ikke så lenge før vinteren kommer her, og da kan det bli litt vrient å jogge. Hvordan er det å gå fort istede for å jogge? Forbrenner jeg fett no særlig da? Jeg greier nemilig ikke å jogge så vanvittig lenge før kondisen slår inn... men å gå fort over ganske lang tid er ikke noe problem. gikk i 40 min veldig fort sammen med en kamerat som trener ofte. og han var mye mer sliten enn det jeg var og han synes det er lettere å jogge enn å gå fort. dette er vel kanskje bare en smak sak men..

Hvordan er det å hoppe? altså med hoppetau? hørt at det muligens kan hjelpe en del...

vil gjener ha mange flere synnspunkter fra andre også takk:)

Endret av Steamy
Lenke til kommentar

Gå fort er kjempe bra trening det, så lenge du ikke går flatt hele tiden. Du får bedre ytbytte av treningen med litt terreng og oppoverbakker.

Hoppetau funker også fint men av egen erfaring pleier ikke dette være noe man kan gjøre lenge før man blir sliten. med det er jo kanskje litt teknikk og :p men hva med hoppetau-intervaller ?

husk når du går er det en fordel å gå i minst 40 min. men du har større utbytte av treningen viss du går med snakkepuls i 40 min en en søndagstur i 2 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...